PDA

View Full Version : Maar...dewelke moet ik dan nemen?



G2G
18 augustus 2003, 20:43
Mijn kamer is niet zo groot en daarom zou ik graag een versterker hebben die maximum 50Watt is.(Anders blaas ik de ruiten, de muren, men trommelvliezen,... aan flarden).
MAAR ik wil wel een vette, ik herhaal zéér vette, sound hebben. IK dacht aan een Fender of een Marshall, maar ik ken die modellen niet zo goed, dus wou ik aan jullie tips vragen over welke het best zou passen in mijn kamer.

Polytheme Pam
18 augustus 2003, 20:54
50 Watt op je kamertje...zullen je buren blij mee zijn...
zelf heb ik als oefenversterkertje een Fender Frontman 25 Watts (transistor) en die is al oorverdovend hard....
maar wat wil je nou precies?, een amp-oversturing of pedaaltjes? (ik neem aan dat je met VET de overdrive bedoelt?...)

G2G
18 augustus 2003, 20:59
Ik doe men overdrive met pedaal. Maar met vet bedoel ik gewoon een goed geluid, niet bepaald een goed distortion geluid.
Hoeveel heb je je Fender betaald?

Polytheme Pam
18 augustus 2003, 21:04
Ik doe men overdrive met pedaal. Maar met vet bedoel ik gewoon een goed geluid, niet bepaald een goed distortion geluid.
Hoeveel heb je je Fender betaald?

ik dacht zo`n 350 gulden (€150 of zoiets)..is in combinatie met pedaaltjes een goede oplossing

en vlak ook die Roland Cube30 niet uit..die kosten rond de €200..beide amps worden regelmatig voor een goed prijsje 2e-hands aangeboden

btw, de goedkope(re) Marshall-combos zou ik niet aan beginnen... :stop:

G2G
18 augustus 2003, 21:38
Een echt goed geluid, naar waar ik op zoek ben, zal ik niet hebben bij de frontman. 150€ heb ik betaald voor men bullet '15 van fender, en dat geluid vind ik maar kut

Polytheme Pam
18 augustus 2003, 21:41
Een echt goed geluid, naar waar ik op zoek ben, zal ik niet hebben bij de frontman. 150€ heb ik betaald voor men bullet '15 van fender, en dat geluid vind ik maar kut

tja...dan lijkt mij een bezoekje aan de toko waar ze veel verschillende merken hebben de beste oplossing....inpluggen en vergelijken!

riesj
18 augustus 2003, 21:44
Kijk anders naar een cube 30, marshall valvestate, of een kleine buizenamp: een Fender champ ofzo. Tweedehands gaan die voor een mooie prijs.

Let er wel op, dat kleine buizenamps al behoorlijk hard gaan, en dat je misschien nog een attenuator nodig hebt. Zo'n amp met een overdrive pedaal is een goede combinatie.

edit: Ow, de cube 30 staat er al (sorry Polytheme Pam :oops: )


Groetjes,

Marc Oblivian
20 augustus 2003, 10:08
Engl Powerball met 4x12 cab









Owja...Powerbrake oid erbij





Wel een VETTEsound :-D

riesj
20 augustus 2003, 13:34
Engl Powerball met 4x12 cab









Owja...Powerbrake oid erbij





Wel een VETTEsound

Dan zou ik wel een full stack nemen, is nog net iets vetter :)

Kasper
20 augustus 2003, 14:19
Heb zelf een Fender Performer 650 (65Watt) op mijn kamertje staan, en ik kan het ding zelfs niet voorbij de 2 draaien. Volume staat altijd tussen de 1 en 2. Heb die voor €200 - €250 gekocht 2ehands (achteraf bekeken is dat eigenlijk nog wat te veel, aangezien een maat van mij een Fender Deluxe 112 heeft kunnen vinden voor €175)

Ben er erg tevreden mee, distortion vind ik het ene moment beter dan het ander :-), maar ik speel er dan ook maar door via een goedkope fender-kopie die nog geen €125 waard was.

Pickslide
21 augustus 2003, 15:33
Het alloude probleem van een te kleine/gehorige kamer Probeer ook de Vox Cambridge eens 15 wat met een pre-amp buisje en celestion speaker. Is de bests kleine versterker die ik ooit gehoord heb. Let wel je moet een cambridge hebben geen pathfidner.

Lucky
21 augustus 2003, 17:25
misschien een Brunetti maranello buizenampje ....
kijk een sop gitaarmarkt :D :oops: :lol: