PDA

View Full Version : Fender Telecaster Deluxe



derhaag
18 augustus 2003, 18:25
Je weet wel: Telecaster met vier knoppen, twee humbuckers en een stratocaster-achtige kop aan de hals. Vind ik een hele mooie gitaar. Maar hoe klinkt 'ie? Als een Tele (met veel 'twang') of heel anders vanwege de humbuckers? Volgens mij wordt het model al jaren niet meer gemaakt. Ik zou ook liever een oude hebben. Waar moet je op letten?

freddynl
18 augustus 2003, 22:16
Klinkt absoluut niet als een gewone telecaster en heeft dan ook weinig 'twang' (althans vergeleken met een gewone telecaster)
Ik heb er jaren een gehad (was van 1974) en kort geleden weggedaan in een ruil deal.
Ik zou de telecaster de luxe niet kunnen vergelijken met wat voor gitaar dan ook, heeft gewoon zijn eigen specifieke sound.
Wel een typische allround gitaar, echt op alle soorten muziek inzetbaar en vooral op rythm/slag een topper.
Voor ruig solowerk tekort sustain. (tenzij je stompboxen gebruikt, maar ja dan kun je toch nauwelijks het verschil horen tussen gitaren)
Bovenstaande situatie gaat verder uit van een neutrale instelling van de versterker/combo welke je gebruikt.
En voor ik het vergeet OERDEGELIJK en bijna niet te vinden 2e hands.

Voor zover ik weet worden ze niet meer gemaakt met 2 humbuckers.

vr.gr.
Fred

iam
18 augustus 2003, 22:39
daar ben je toch een beetje verkeerd...

een beetje maar want idd die deluxe wordt niet meer gemaakt dacht ik, zelfs niet in een RI (wel de custom met 1 hum)

als alternatief kan je natuurlijk kijken naar de thinline tele '72 RI dat is er ook eentje met 2 hums...
klinkt, speelt schitterend en ziet er gewoon fantastisch uit :)

sash
18 augustus 2003, 23:32
(tenzij je stompboxen gebruikt, maar ja dan kun je toch nauwelijks het verschil horen tussen gitaren)


En op wat voor versterker speel jij? Peavey Bandit?

Ik speel met stompboxen en hoor zelfs verschil tussen 2 identieke strats...

freddynl
19 augustus 2003, 00:06
(tenzij je stompboxen gebruikt, maar ja dan kun je toch nauwelijks het verschil horen tussen gitaren)


En op wat voor versterker speel jij? Peavey Bandit?

Ik speel met stompboxen en hoor zelfs verschil tussen 2 identieke strats...

Verschil tussen 2 identieke strats??? :D :D :D

oh en voor je info;
Nee, geen peavy bandit , vnl. een mesa mark IV en een fender concert.

Uiteraard begrijp ik best dat je wil zeggen dat stompboxen prima zijn om te gebruiken en dat vind ik ook (gebruik ze zelf ook) maar zijn nu eenmaal niet geschikt om het specifieke geluid van gitaren te testen.

Ic3gl0vE
19 augustus 2003, 00:32
Ik speel met stompboxen en hoor zelfs verschil tussen 2 identieke strats...

hmmm... dan zijn ze niet identiek, sash :)

bert k
19 augustus 2003, 00:36
Sommige mensen horen het verschil tussen een rode en een blauwe gitaar... :D

sash
19 augustus 2003, 02:55
(tenzij je stompboxen gebruikt, maar ja dan kun je toch nauwelijks het verschil horen tussen gitaren)


En op wat voor versterker speel jij? Peavey Bandit?

Ik speel met stompboxen en hoor zelfs verschil tussen 2 identieke strats...

Verschil tussen 2 identieke strats??? :D :D :D

oh en voor je info;
Nee, geen peavy bandit , vnl. een mesa mark IV en een fender concert.

Uiteraard begrijp ik best dat je wil zeggen dat stompboxen prima zijn om te gebruiken en dat vind ik ook (gebruik ze zelf ook) maar zijn nu eenmaal niet geschikt om het specifieke geluid van gitaren te testen.

Ah okay, het kwam nogal raar op mij over.

En dat 2 identieke strats klinkt bij nader inzien ook raar :D Wat ik dus bedoelde was dat 2 strats uit dezelfde serie en die qua look exact aan elkaar zijn nog verschil tussen is in sound.

Ach what the heck, laat ook maar :D

Neals
19 augustus 2003, 15:01
Tele's kan je best sustain uithalen, mij lukt het op een US solo's te spelen, maar tis ook dat ik er toen een chorus en een wah aan had hangen.....

Maar laat me duidelijk zijn: Een tele heeft een single coil (of Lil'59's) en een dog ear, anders is het GEEN tele