PDA

View Full Version : speakers en twin



Allard
18 augustus 2003, 16:31
Wat vind men van jensen speakers in een twin reverb silverface. (Speciaal gemaakt voor fender twin)

PeeVee
18 augustus 2003, 17:09
Wat vind men van jensen speakers in een twin reverb silverface. (Speciaal gemaakt voor fender twin)

Om welk type gaat het? Jensen RI is niet "cream of the crops" maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet slecht. Ik moet daarbij wel opmerkingen dat ik dat m.n. vind gelden voor de C10Q. De alnico speakertjes vind ik relatief duur gezien de prestaties. Ik gebruikt wel P10R's, maar die heb ik tweedehands gekocht voor ik meen 40 Euro per stuk dus da's te overzien, nieuw zijn ze rond de 100 Euro.

Heb een C12Q gehad, maar die was na 4 x spelen (vermogen van amp was slechts 8 Watt) kapot (spoel oneindige weerstand, doorgebrand of gewoon "los contactje"), schijnt bekend euvel geweest te zijn met C12Q serie. Verder een setje C12N's gehad, waren ook best redelijk gezien de prijs (waren wat goedkoper dan b.v. Celestion G12H-30) maar klinken wel wat "rockerig" voor een Fender amp.

Er schijnt inderdaad een soort hi-power versie van de C12N te zijn, maar ik heb daar verder geen ervaring mee. Ik zou liever gaan voor Celestion Lead 80's, dat is een beproefd concept. Eminence schijnt ook goeie Twin speakers te hebben (Jay?), cream of the crops is "Weber" of "ToneTubbies" (deels afkomstig uit de Weber stal als ik het goed heb begrepen).

Mr.Jay
18 augustus 2003, 19:42
>Om welk type gaat het? Jensen RI is niet "cream of the crops" maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet slecht.

Het is de C12K. Zit tegenwoordig ook in de R.I.65Twin.
Is eigenlijk een R.I. C12N met meer powerhandling.

>Ik zou liever gaan voor Celestion Lead 80's, dat is een beproefd concept. Eminence schijnt ook goeie Twin speakers te hebben (Jay?), cream of the crops is "Weber" of "ToneTubbies" (deels afkomstig uit de Weber stal als ik het goed heb begrepen).[/quote]

Ik heb afwisselend beiden in mijn twin > Classic80 / Emi legend 121A.

Jay

Al
18 augustus 2003, 23:46
Wat vind men van jensen speakers in een twin reverb silverface. (Speciaal gemaakt voor fender twin)

Ik heb in het algemeen moeite met het hoog van de Jensen RI. Vermoeiend om lang naar te luisteren.

Voor American style zou ik voor Webers kiezen. De California is een uitstekende speaker voor een Twin.

Al

rebelrouser
22 augustus 2003, 16:13
>Om welk type gaat het? Jensen RI is niet "cream of the crops" maar ik vind de prijs/kwaliteit verhouding niet slecht.

Het is de C12K. Zit tegenwoordig ook in de R.I.65Twin.
Is eigenlijk een R.I. C12N met meer powerhandling.

>Ik zou liever gaan voor Celestion Lead 80's, dat is een beproefd concept. Eminence schijnt ook goeie Twin speakers te hebben (Jay?), cream of the crops is "Weber" of "ToneTubbies" (deels afkomstig uit de Weber stal als ik het goed heb begrepen).

Ik heb afwisselend beiden in mijn twin > Classic80 / Emi legend 121A.

Jay[/quote]

Mr jay,
Zijn de Eminence Legend121A alnico's? Kun je een beschrijving geven van de toon van zowel deze als voor de Classic 80 voor de
Twin?

Rebel

Mr.Jay
22 augustus 2003, 16:34
Mr jay,
Zijn de Eminence Legend121A alnico's? Kun je een beschrijving geven van de toon van zowel deze als voor de Classic 80 voor de
Twin?

Rebel[/quote]

Kijk effe op paar Twin items van vandaag en gisteren op dit forum, daar staat mijn omschrijving, misschien vind je dara nog meer tips.
Nee, het zijn géén alnico's, die zouden het niet uithouden in een Twin, het zijn ceramische.

Jay