PDA

View Full Version : Marshall...Plug and Pray??



Polytheme Pam
18 augustus 2003, 14:52
Het valt me de laatste tijd op dat er nogal wat posts zijn over Marshalls en vooral de mankementen. Ook op de 2e hands-sites word je doodgegooid met het merk (vaak ook met mankementen)...kan je blind gaan voor een Marshall of is de kwaliteit gewoon matig?

josh.vandenberg
18 augustus 2003, 15:13
De oudere Marshalls zijn van een geweldige kwaliteit.Ik speel er al 23 jaar mee en het enige wat bij mij vervangen moest worden was een voedingselco.De nieuwere buizenversterkers zijn ook heelerg goed,maar de valvestatejes laat dat maar liggen.Dun plaatmateriaal en verbrande trafo's en ga maar door.Een vriend van me heeft een oefenruimte en gebruikt tansistor peaveys voor gitaar en bas

riesj
18 augustus 2003, 15:48
josh.vandenberg schreef

De nieuwere buizenversterkers zijn ook heelerg goed,...

Dat valt toch best wel mee? Tenminste de dsl serie is toch ook niet helemaal betrouwbaar. Met name het soldeerwerk is toch niet super?!?

Groetjes,

Dude
18 augustus 2003, 16:19
denk dat er ook gewoon een hoop gezeikt wordt op marshall vanwege de gigantische naam die ze hebben opgebouwd, peavey en mesa ed moeten daar nog maar eens bij in de buurt komen... marshall is gewoon de naam als het om rock gaat, en natuurlijk is de markt breder aan het worden en zullen er kwalitatief net zulke goede of zelfs betere merken zijn maar dat weerhoudt niet dat marshall al 35 of 40 jaar weet ik hoeveel meedraait en gewoon een topsound heeft

Ic3gl0vE
18 augustus 2003, 18:03
Een vriend van me heeft een oefenruimte en gebruikt tansistor peaveys voor gitaar en bas

Maar transistor peavey's voor gitaar klinken wel extreem kut

josh.vandenberg
18 augustus 2003, 18:05