PDA

View Full Version : schakelen van speakerkasten aan Koch multitone



casperw
18 augustus 2003, 11:01
Hallo,
Ik heb een koch multitone.
De 2 jensens van de multitone zijn bij elkaar 8 Ohm en zitten zodoende aan de 8 Ohm uitgang van de amp.
Nou heb ik nog een 16 Ohm uitgang en een 8 Ohm uitgang op die Koch zitten.
Kan ik een Marshall 4x12 (16Ohm) kast uit de 16 Ohm voeden en een Marshall 2x12" kast (8 Ohm) uit de 8Ohm? dus dat ik in totaal de combo 2 2 extra kasten heb geschakeld. (Voor een kamerbreed geluid zeg maar?)
Is dit alles mogelijk zonder dingen over te belasten etcetc.?

groeten,
casper

De Teng
18 augustus 2003, 12:16
Lijkt me dan wel he? Als je de goede ingang maar gebruikt. Doe nooit een te lage impedantie van je cab aan een hogere van je versterker, anders is je speaker het haasje. Kijk ook even welke combi je moet hebben, soms is dat bvb je 2*8 ohm kunt gebruiken (internal speaker en external) of alleen de 16 ohm, waarbij je je interne speakers niet gebruikt. Let dus ff op wat op de achterkant staat en sluit niet ff snel aan, want dat kan wel eens duur worden.

Met die combi heb je aardig wat speakers trouwens, maar dat terzijde :o

riesj
18 augustus 2003, 12:29
De Teng schreef:

Doe nooit een te lage impedantie van je cab aan een hogere van je versterker, anders is je speaker het haasje

Ook een te hoge impedantie is niet goed voor je amp. Dus zorg er gewoon voor, dat je cab dezelfde waarde heeft als de uitgang van je amp.

Verder zou ik niet weten of je meerdere ext. speaker uitgangen op een multitone tegelijk kunt gebruiken.

Groetjes,

De Teng
18 augustus 2003, 16:05
Daar heb je gelijk in, maar bij basversterkers is het niet altijd zo'n ramp. Die zijn vaak gemaakt op het functioneren bij 2, 4 en 8 ohm en alle waardes daartussen.

Bij gitaarversterkers is het idd belangrijk dat je hem hetzelfde doet. Bedankt voor de aanvulling.

ijff
18 augustus 2003, 20:39
Stel de vraag anders gewoon per e-mail aan Koch...
Mailen naar: info@koch-amps.com
Krijg je netjes binnen een paar dagen antwoord.

7th heaven
21 augustus 2003, 19:08
je hebt twee 8 ohm uitgangen daar moeten ze in allebei