PDA

View Full Version : hapering bij schakelen van g-force



michelgiardina
18 augustus 2003, 00:15
Ik heb een G-force die ik bedien met een fcb1010 midiboard. Als ik schakel (bijv drive - solo) zit er een soort pauze tussen. De effecten sluiten tijdens het schakele dus niet mooi op elkaar aan. En als ik het goed hoor, bestaat die pauze uit een kort moment waarop er geen effecten van de gforce zijn, want het geluid is dan ook een stuk harder (en mn gforce geeft een wat .lager volume door dan igv alleen preamp - eindbak).

Vraag: ligt dit aan het midiboard, of aan de gforce, of zijn ze in combinatie niet zo best?

Nocki
18 augustus 2003, 20:30
het kan ninet aan het midi floor board liggen denk ik. dus zou het aan de g-force moeten liggen.
ik ken de g-force niet dus mijn post moet mje maar met een korreltje zout nemen maar bij de g-major kan je fx overlaten lopen naar een andere preset als de fx chain gelijk is aan de vorige en als het ook aan staat. daarbij komt dat veel fx apparaten moeite hebben en even een hele kleine pauze hebben bij het schakelen. dat komt bij heel veel fx apparataen voor helaas...

ik hoop dat iemand je beter kan helpen.

Nocki

wimmeltje
19 augustus 2003, 11:48
Ik heb zelf een G-Force maar ik heb dit probleem noot gehad. Ik gebruik mijn G-Force ook om effect blocks aan en uit te zetten dus ik schakel niet tussen presets onder het spelen. Je probleem klinkt alsof de laadtijd wat langer is. Nu weet ik dat de G2 en eventides en nog hogere laad tijd hebben. Dit is niet op te lossen.

Het enige wat je kan doen is het volume met G-force en zonder G-force proberen op gelijk niveau te krijgen, dan heb je alleen het tijd probleem nog over. En dit zou je kunnen oplossen door ietsje eerder je preset in te schakelen of te switchen van preset.

Waarom gebruik je een behringer midi controller met een G-Force? Je gebruikt een goede fx doos maar dan bezuinig je op de controller. Misschien eens kijken voor een Roland bv.

LordRiffenstein
19 augustus 2003, 12:11
Waarom gebruik je een behringer midi controller met een G-Force? Je gebruikt een goede fx doos maar dan bezuinig je op de controller. Misschien eens kijken voor een Roland bv.

[/rant on]
Ik word behoorlijk ziek van deze opmerkingen.

ER IS NIKS MIS met de Behringer pedaal. Ja, hij is goedkoop maar is hij daarom minderwaardig? NEE, zeker niet. Ik gebruik een van de eerste FCB1010s en heb hem ondertussen ongeveer 2 jaar en heb nog nooit problemen gehad. Ook mijn 2de FCB werkt perfect. Ik heb net 2 nieuwe eproms aangeschaft met nieuwe soft dus nu kan die ook al weer wat meer. De FCB biedt gewoon HEEL veel voor weinig geld en is behoorlijk degelijk.

[/rant off]

LordRiffenstein
19 augustus 2003, 12:34
op je teentjes getrapt??

Nee ik word ziek van die snobs die vinden dat er bij een goed fx doos een dure midi-controller hoort. En van mensen die iets be/ver-oordelen zonder het zelf getest te hebben.

LordRiffenstein
19 augustus 2003, 12:36
Waarom gebruik je een behringer midi controller met een G-Force? Je gebruikt een goede fx doos maar dan bezuinig je op de controller. Misschien eens kijken voor een Roland bv.

Leuk hoor om snel ff je tweede reply te deleten, you failed!!!! :razz:

Nocki
19 augustus 2003, 13:13
ik heb zelf de roland fc-200 en niet beknibbeld maar hij heeft vergeleken met andere midi pedalen een hoop nadelen. enigste voordeel is dat je erop kan dansen en ook onderwater concerten er mee kan geven.

NOcki

Obsidian
19 augustus 2003, 13:33
He Nocki wat zijn de nadelen?
Ik moet namelijk nog een midicontroller hebben bij mijn G-Force. Op de Tc electronics site noemen ze de Roland bij de aan te raden controllers.

michelgiardina
19 augustus 2003, 14:51
ik heb eerlijk gezegd weinig kijk op footcontrollers; ik dacht zelfs dat de fcb1010 best een goede is....

wat zou het verschil eigenlijk zijn (behalve het aantal programmermogelijkheden)? gaat het schakelen dan soepeler ofzo?

In ieder geval bedankt voor de reacties. Inderdaad moet het volume van de Gforce gelijk zijn aan die van de preamp zonder gforce, dat zou helpen. e pauze opzich is niet zo erg, ging meer om het volume wat ineens piekt, maar dat is dus wel op te lossen. Evengoed blijft het raar dat zo'n duur ding een dergelijk "eenvoudig" probleem heeft.

kokeleko
19 augustus 2003, 19:25
Onze Zuiderbuur schreef:

Ik word behoorlijk ziek van deze opmerkingen.



Beterschap, heb je al een fruitmandje gehad. :razz:

Nocki
19 augustus 2003, 22:13
de roland is zeker aan te raden. maar een aantal nadelen is het niet zo makkelijk kunnen programeren en ik heb gelezen maar dat weet ik niet zeker dat je of alleen cc of alleen pc kan doen. en dat zou een nadeel kunnen zijn . in hoeveree dit zo is weet ik niet want ik doe alleen pc dus hoeft het niet. met alleen presets changen heb je een heel goed pedaal. wil je meer dan toch een ander. de fcb1010 of zo is leuk voor de dubbele expressie pedalen. die heeft de fc200 niet. maaar verder is de fc200 gewedig. niet te verwoesten. en dat is nodig on stage...


Nocki

Raffel
20 augustus 2003, 12:58
Waarom gebruik je een behringer midi controller met een G-Force? Je gebruikt een goede fx doos maar dan bezuinig je op de controller. Misschien eens kijken voor een Roland bv.

[/rant on]
Ik word behoorlijk ziek van deze opmerkingen.

ER IS NIKS MIS met de Behringer pedaal. Ja, hij is goedkoop maar is hij daarom minderwaardig? NEE, zeker niet. Ik gebruik een van de eerste FCB1010s en heb hem ondertussen ongeveer 2 jaar en heb nog nooit problemen gehad. Ook mijn 2de FCB werkt perfect. Ik heb net 2 nieuwe eproms aangeschaft met nieuwe soft dus nu kan die ook al weer wat meer. De FCB biedt gewoon HEEL veel voor weinig geld en is behoorlijk degelijk.

[/rant off]

Ik neem aan dat je de eproms bij elke muziekzaak kan halen die de FCB1010 ook heeft, of moet je contact met Behringer opnemen? En wat verandert de software?

LordRiffenstein
20 augustus 2003, 13:04
Ik neem aan dat je de eproms bij elke muziekzaak kan halen die de FCB1010 ook heeft, of moet je contact met Behringer opnemen? En wat verandert de software?

Je kan die bij Behringer krijgen maar hoe weet ik niet. Ik heb ze besteld bij een Duitser die ook op de FCB Yahoo-group zit!

http://groups.yahoo.com/group/fcb1010/

http://www.v-amp.de.vu/

wimmeltje
20 augustus 2003, 14:18
Waarom gebruik je een behringer midi controller met een G-Force? Je gebruikt een goede fx doos maar dan bezuinig je op de controller. Misschien eens kijken voor een Roland bv.

Leuk hoor om snel ff je tweede reply te deleten, you failed!!!! :razz:

Ik had hem weer gedelete jah, Ik vond het eigenlijk niet waard om op je opmerking een antwoord te geven.

Maarja onze zuider buren zijn hier dus iets wat prikkelbaarder voor..

Raffel
20 augustus 2003, 15:34
zuiderburen roeleren. Wij schrijven antwoord trouwens ook zonder dt

wimmeltje
20 augustus 2003, 15:39
zuiderburen roeleren. Wij schrijven antwoord trouwens ook zonder dt

komt zeker uit het lampengat :wink:

LordRiffenstein
20 augustus 2003, 15:40
komt zeker uit het lampengat :wink:

Bekrompen kees :razz:

Rectifier
20 augustus 2003, 16:16
We gaan mekaar toch niet uitschelden vanwege een Behringer footcontroller ofwel soms???

Midimate van Rocktron niets voor jou? Staat nog eentje op gitaarmarkt.

kokeleko
20 augustus 2003, 16:43
zuiderburen roeleren. Wij schrijven antwoord trouwens ook zonder dt


Lekker belangrijk..................

morris
21 augustus 2003, 02:03
Boyz, laten we het on-topic houden aub....

kokeleko
23 augustus 2003, 08:44
Eh......., waar ging het ook al weer over :D

Nocki
25 augustus 2003, 23:23
On-topic

http://hem.fyristorg.com/g-force/fxspillover.htm

Nocki