PDA

View Full Version : model- (niet serie idd)nummer van gitaar?



dvmutzy
17 augustus 2003, 21:04
hai, ik had een vraagje:
hoe weet je wat het serienummer van je gitaar is?
er staat wel een heleboel op het hoofd van mn ibanez, maar niet iets met sa, alhoewel hij toch van de sa-series is.

Mijn bas is een GSR200, dat staat er heel duidelijk op. Oja, voor ik t vergeet, op mijn gitaar (ibanez) staat dus t volgende:

W913800
made in Korea
.......CE

niels_r
17 augustus 2003, 21:09
Mijn bas is een GSR200, dat staat er heel duidelijk op. Oja, voor ik t vergeet, op mijn gitaar (ibanez) staat dus t volgende:

W913800
made in Korea
.......CE

Ik denk dat GSR200 het serienummer is :razz:

ruurd
18 augustus 2003, 10:49
gsr 200 is je model nummer
w913800 is je serie nummer

urezna
18 augustus 2003, 13:42
en Made in Korea wil zeggen dat er een boel vieze witte wurmpjes in Korea zijn....

en CE zegt alleen iets over dat het product voldoet aan bepaalde europese richtlijnen qua veiligheid.

Op mijn 3 ibbiez staat ook het modelnummer niet, van eentje moest ik het maar raden aan de hand van een oude catalogus.

een modelnummer is iets anders dan een serienummer he... modelnummer geeft het type gitaar aan, serienummer is een uniek volgnummer.

dvmutzy
18 augustus 2003, 15:38
ok, ff duidelijk: ik heb 1 bas en 1 elec gitaar (beide ibanez).
het modelnummer idd van mn bas is GSR200
het modelnummer van mn gitaar is weetikdusniet

Anders Destium
18 augustus 2003, 15:43
Ik ben van een gitaar (van Ibanez) pas na 7 jaar er achter gekomen wat voor 1 het er was. Ik wist dan wel in welk jaar hij was gemaakt (93), bleek dat ze alleen maar in 94 op de markt waren geweest. Op dit soort momenten ben je blij dat er mensen zijn die catalogi scannen en op het net gooien :wink:

dvmutzy
18 augustus 2003, 15:51
Heeft Ibanez hier misschien ook nog een bepaalde reden voor?!