PDA

View Full Version : nieuwe aanschaf....5150combo



Swan
17 augustus 2003, 19:31
eindelijk een fatsoenlijke versterker :)
heb de Peavey 5150combo gekocht van dhr W. Bosch...u allen bekend door zijn shredskills ;)

fantastisch geluid...moet er nog beetje mee leren omgaan en eigelijk heeft ie teveel power voor in mijn kamertje maargoed...
ben er net achter dat t rythm kanaal op high gain wat beter klinkt op laag volume dan het leadkanaal..minder bzzz....

weet iemand een goedkope manier om de power te verminderen? dus niet met zo'n perdure loadbox...

hier 2 fotos van het bakbeest:D

http://members.lycos.nl/zenovdb/51501.JPG

http://members.lycos.nl/zenovdb/51502.JPG

RaNk
17 augustus 2003, 20:08
Mooi ding, lekker slaapkamerversterkertje!

Veel plezier ermee!

Dude
17 augustus 2003, 20:21
grote kast voor 2 kleine peakertjes zeg,,, hadden ze dat niet anders kunnen indelen ?


wel vet ding, heeft een leuk geluid ja !

Swan
17 augustus 2003, 20:25
ja weegt ook iets van 35 kg :-?

josh.vandenberg
17 augustus 2003, 20:36
uit laten staan of zelf een loadbox bouwen

ijff
17 augustus 2003, 21:32
Tja, je kan er een paar eindbuizen uittrekken.. als je de helft van de buizen eruit trekt, heb je de helft van 't vermogen.
Ik zou alleen zo niet weten welke buizen er uit moeten.

Swan
17 augustus 2003, 21:55
tja t gaat opzich wel...
t clean is echt moooi...ben een peavey envoy fluttransitording gewend... en dit is echt niet te vergelijken....eindelijk hoor ik het verschil tussen mn Jacksons echt goed :D
distortion is in 1 woord.....bruut! (ik haat het woord bruut maar t is wel de beste benaming:D )

Negative K3 fan
17 augustus 2003, 22:01
HEy swan: join the club! 5150 combo's zijn koel, crunch modee op het ritme kanaal vind ik ze lf geweldig (moet je wel het volume iets opendraaien.

Buizen eruit trekken kan niet want er zitten er maar 2 in, dus het enige wat helpt is een power attenuator, maar die dingen z ijn ook vrij prijzig. Volgens mij is hij trouwens ook wel wat zwaarder dan 35 kilo :) en hij is zo groot omdat hij closed back is, waardoor er een apart versterker en apart speaker gedeelte inzit en dat kost ruimte.

zit trouwens een vrij groot verschil tussen de high gain modes van het rythm en lead kanaal, het lead kanaal is veel meer gecompresst en het ritme kanaal heeft meer bas en klinkt losser.

In het echt ziet hij er trouwens ook groter uit dan op foto's :)

nog wat settings van mij (gekopieerd van HC):

my lead settings:

high gain input
lead pre: 5
bass: 6
mids: 4
treble 5.5
reverb: off
post lead: >3
resonance: 7.5 (hell yeah)
presence: 4

clean settings are quite similar (rythm pre gain around 4), but with lower resonance and bright mode on, crunch off

the crunch mode:

high gain input
rythm pre: 5.5 - 6
bas: 5
mids: 6.5
highs: 4.5 - 5
reverb: 2 (barely noticable)
rythm post: >4 (loud!)
resonance: 6
presence: 5 - 6 (depends on how i set the highs)

In het begin had ik nogal de neiging de presence en treble vrij hoog te zetten odmat ik nog 'gewend' was aan solid state maar nu houd ik ze relatief netjes omdat de 5150 al een vrijs cherpe amp is.

Swan
17 augustus 2003, 22:06
ja klopt....ik vind t rythm kanaal ook beter klinken, vooral op laag volume..
er zitten maar 2 pre amp buizen in ja...wel 4 poweramp maar die zitten afgeschermd dus je ziet ze niet gloeien..
vind jij t volume van t leadkanaal met pregain op 7 en postgain minimaal te doen voor in de slaapkamer? ik niet echt :S

Ic3gl0vE
17 augustus 2003, 22:10
veel plezier met je nieuwe versterker man!

Negative K3 fan
17 augustus 2003, 22:10
ja klopt....ik vind t rythm kanaal ook beter klinken, vooral op laag volume..
er zitten maar 2 pre amp buizen in ja...wel 4 poweramp maar die zitten afgeschermd dus je ziet ze niet gloeien..
vind jij t volume van t leadkanaal met pregain op 7 en postgain minimaal te doen voor in de slaapkamer? ik niet echt :S

Rythm kanaal v ind ik op wat hogere volumes som een stukje te los voor het high gains tuff, maar het geeft een geweldig crunchig marshall geluidje voor wat beschaafder werk. En er zitten 2 poweramp buizen (6l6GC) in en 5 pre amp buizen (12ax7) die zitten afgeschermd.

Ik speel niet in een slaapkamer en zet mn pre gain van de lead nooit op zeven (zelfs niet met lo gain input) echt veel te veel gain. Heb jij tr ouwens ook dat je lead kanaal met de zelfde postgain settings zachter lijkt te klinken dan het rythm kanaal>?

Swan
17 augustus 2003, 22:14
waar speel je dan? ;)

nee bij mij lijkt het leadkanaal juist veel harder met dezelfde postgain settings dan het rythmkanaal..raar...
nog tips?

Negative K3 fan
17 augustus 2003, 22:20
ik speel op de zolder/computer/gitaar/tv kamer, mijn hok dus.

tips uhmm, ik weet niet hoelang bosch de buizen er al in heeft zitten, maar die zou je eens kunnen vervangen, gewoon een duetje 6l6GC's, zal vast niet al te duur zijn en je kunt ze zelf inbouwen watn de 5150 heeft een fixed bias.

Nog een tip: hou de pre gain laag en klooit veel met de resonancee en presence controls, die veradneren veel meer aan je geluid dan de zwakke eq.

nog een tip: op het peavey forum raadt iedereen een 'BBE sonic maximizer' aan, een 19" 'effect' dat je geluid heel erg verbetert door een of ander algoritme, schijnt heel g oed te werken op 5150s (maar ook op andere versterkers).

Swan
17 augustus 2003, 22:31
ja dat van de pregain had ik al door......5 op t leadkanaal is al meer dan genoeg :o

wat is dat peavey forum kut opgezet :-?

de buizen zijn volges mij nog in goede staat en ben momenteel ff blut ;)

maarten
17 augustus 2003, 22:57
sehr gut!!! gefeliciteerd ermee!! :) je snapt natuurlijk dat je veel beter de top had kunnen kopen maarja ;) ;) het zij je vergeven :D

veel plezier ermee!!

srv-man
17 augustus 2003, 23:21
En Bosch was zo tevreden over die 5150, waarom dan toch verkocht?

Beezzzt
18 augustus 2003, 01:38
Lekker, zeker in combinatie met een chorus. De Jackson maakt het plaatje zeker compleet. :razz: :razz: :razz:

Swan
18 augustus 2003, 11:24
ja sorry maarten ;) ik had je nog gemeeld maar hotmail zegt dat je emailadres niet meer bestaat ofzo :???: :???:
je raakt em toch wel snel kwijt ;)

BLOK182
18 augustus 2003, 11:37
Gefeliciteerd dude, 5150's, das leipe shit!! Scheurt als de ziekte, klinkt ruig!

Swan
18 augustus 2003, 11:39
hehe nogal

Bosch verkocht em omdat ie eens wat anders wou...hij is terug naar transistor rack..klonk ook erg goed btw

Dude
18 augustus 2003, 12:44
HEy swan: join the club! 5150 combo's zijn koel, crunch modee op het ritme kanaal vind ik ze lf geweldig (moet je wel het volume iets opendraaien.

.


zoveel dat de politie om 3 uur snachts voor de deur staat toch ????

Swan
18 augustus 2003, 12:59
aaaaah fantastisch heb al n beetje lekkere metalsound er uit :D
palmmutes zijn nog nooit zo vet geweest :D

Negative K3 fan
18 augustus 2003, 16:59
HEy swan: join the club! 5150 combo's zijn koel, crunch modee op het ritme kanaal vind ik ze lf geweldig (moet je wel het volume iets opendraaien.

.


zoveel dat de politie om 3 uur snachts voor de deur staat toch ????

hehe.

en ja, die palm mutes zijn geweldig, helemaal als je gorillas bent gewend :)

maarten
18 augustus 2003, 19:36
ja sorry maarten ;) ik had je nog gemeeld maar hotmail zegt dat je emailadres niet meer bestaat ofzo :???: :???:
je raakt em toch wel snel kwijt ;)

:) is niet erg hoor!!

btw mn hotmail adres is puur en alleen voor msn..

kheb nog een planet.nl adres..