PDA

View Full Version : gitaar kopen via/van internet



savecracker85
17 augustus 2003, 18:50
ik wil dus een gitaar gaan kopen van iemand die er eentje aanbood op zo'n marktplaats site... Allemaal leuk en aardig enz, maar als je zo'n ding dan gaat ophalen, wat dan? ...Ik bedoel ga je hem uren zitten uittesten, neem je bijvoorbeeld je eigen amp mee (beetje lastig in mijn geval als ik met de trein ga, maargoed) en ga je hem helemaal openzitten schroeven om te kijken of alles wel netjes gesoldeerd is?? :???:

Dirk_Hendrik
18 augustus 2003, 11:33
Ik ga ervan uit dat je weet wat de aabieder te koop heeft? M.a.w. dat je een strat gaat bekijken. Dan weet je dus hoe het ongeveer moet klinken. Daarna: Is de hals recht, geen rare beschadegingen, draaien de mechanieken goed, doen alle elementen het, etc. etc.

En last but not least, volg en luister naar je gevoel. Heb je ook maar een heel klein beetje wantrouwen over het één of ander, luister daar dan naar en zoek uit of het terecht is.

Harry
18 augustus 2003, 11:58
inderdaad gewoon even op spelen en alles uitproberen. Openschroeven is niet nodig, je hoort vanzelf wel of de gitaar werkt of niet. Uren spelen is ook wat overdreven, als je een paar keer aanslaat, met verschillende elementen aan/uit weet je al hoe ie klinkt. Voor de hals heb je misschien wel wat meer tijd nodig.

www.vanafvandaag.tk
19 augustus 2003, 10:26
Ik heb mijn "nieuwe"bas ook via marktplaats gekocht (zie topic Mijn nieuwe bas: Danelectro Longhorn in het basgitaar forum) en ben erg tevreden met mijn aankoop. Neem wel een versterker(tje) mee zou ik zeggen en ga gewoon lekker uitproberen, hoeft geen uren te duren. En nog een tip: vertrouw op je instinct. Als je denkt dat het niets is, gewoon niet aan beginnen!

Succes!

savecracker85
24 augustus 2003, 21:42
in iedergeval bedankt voor de tips.... Naar een aantal gitaren mis te hebben gelopen ga ik morgen eindelijk mijn nieuwe usa strat halen..Die vent waarvan ik hem ga kopen heeft er meerdere ...En zo heb ik de gelegenheid om hem te vergelijken met een aantal andere strats, wat wel een prettig idee is.. :)

FunkyFlamenco
25 augustus 2003, 13:07
Wel fijn dat je meerdere gitaren kunt proberen. Is altijd fijn om vergelijkingsmateriaal te hebben.