PDA

View Full Version : Wijsvinger van de Barre-greep



Jimmy Kennix
17 augustus 2003, 18:25
Als ik een barre-greep maak komt het wijsvinger buigpunt van de bovenste 2 kootjes een stuk boven de A-snaar uit. Mijn vinger steekt dus een stuk boven de hals uit. Als ik op plaatjes kijk met barre voorbeelden zie ik dat het midden van het bovenste kootje de E-snaar afdekt de vinger ligt dus een stuk lager dan die van mij.

Doe ik iets fout in mijn techniek en moet de vinger naar beneden of maakt het niet zo uit hoe je de snaren afdekt als ze maar afgedekt zijn?

Beetje warrige formulering maar ik zag even geen andere manier om het uit te leggen.

savecracker85
17 augustus 2003, 18:32
de eene persoon heeft langere vingers dan de andere natuurlijk :) .....En het maakt in princiepe niet echt uit waar je die wijsvinger plaatst, alsie de snaren maar afdekt... Zelf speel ik met het puntje van mn wijsvinger meestal op de dikke E-snaar, omdat ik dan meer druk kan uitoefenen..
Gewoon wat je het prettigst/makkelijkst spelen vindt lijkt me :)

willem1940
17 augustus 2003, 21:46
Manipuleer met de arm en hand: elleboog dichter naar je toe of verder-af, pols meer voorwaarts of juist niet, barree-vinger meer "achterover" rollen, zoek naar meeste effect met minste krachts-inspanning.

Super Slinky
18 augustus 2003, 23:29
Zo te horen heb je gewoon grote vingers. Als alle snaren maar ingedrukt zijn dan is het okay. Als je hand tenminste nog wel ontspannen aanvoelt.
Misschien kun je wel 7 snarig gaan spelen? :razz: