PDA

View Full Version : Flightcase bouwen



Jellep87
17 augustus 2003, 15:52
Hallo,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een flightcase voor mijn Boss ME-50, maar helaas, allemaal te dik, te dun te fout. Nu wil ik er zelf eentje gaan maken. Ben wel bekend met het bouwen van koffertjes enzo, maar heeft iemand tips? Welk hout wordt meestal gebruikt en hoe dik? Dat soort dingetjes.

Bedankt!

Nocki
21 augustus 2003, 22:06
ik maak koffertjes van niet te dik hout. een mm of 4 a 6 voldoet meestal. dikte van hout is vooral belangrijk als je bv een een dikkemuziek standaard erop laa kletteren met de scherpe rand. maar goed.
ik gebruik meestal dus 4 a 6mm en daar wordt de hele kist van gemaakt behalve de 2 zijkanten. die vijn van een balkje/plankje van een mm of 16.
waarom... nou daar komen de sluitingen aan vast. lijm alles en gebruik kleine spijkertjes. maak gewoon een hele kist. en zaak dan de kist door midden. niet echt doormidden maar boven en onderkant.als je dat schuin doet dan heb je fenoeg ruimte voor je voet. dan heb je een 2 delen die zeker passen en genoeg ruimte.
om het geheel dicht te maken gebruik ik deuveltjes en gaatjes als je toch dikker hout gebruikt heb of een zlefde soort maar dan aan de binnekant gelijmd. met sluitinkjes aan de zijkanten in het dikkere hout.

dan komt het helemaal goed...

succes.
Nocki