PDA

View Full Version : Behringer cabs



ben79
17 augustus 2003, 13:33
heeft iemend al ervaring met Behringer cabs 4x 12
Ze hebben Jenssen speakers, niet slecht dacht ik zo Maar ze zijn wel verdacht goedkoop..
Is de kast zelf dan gewoon karton?
M.a.w. Wie heeft er al op gespeeld en wat zijn je ervaringen of wat denk je ervan?

BLOK182
17 augustus 2003, 14:32
Ik neem aan dat je (net als met andere produkten van behringer) wel een bepaalde kwaliteit hebt. Tis natuurlijk niet geweldig, maar ik denk dat het geen ECHTE rotzooi is.Maar ze zijn iig supergoedkoop, in keulen 229 dacht ik.

misundaztood
17 augustus 2003, 14:32
ja, heb die ook al gezien, ik vind ze ook lekker goedkoop (225 euro) en dus heel gepast voor mijn budget, ik heb ze wel nog nooit gehoord dus ik weet niet of ze 't waard zijn, ik ben benieuwd naar de reacties hierop

BLOK182
17 augustus 2003, 14:34
Ben iid ook erg benieuwd naar reacties.

Josdevos
17 augustus 2003, 17:02
Kerel waarvan ik m'n Nomad kocht had eentje en was er zeer tevreden van. De MESA sound volgens hem... :roll: Heb het zelf wel niet gehoord, maar het zou me niet verbazen moesten ze uiteenvallen na een paar jaar.

V!N
17 augustus 2003, 17:49
Ok, negeer de bovenstaande 'bevindingen' en ga af op hetvolgende ..



Ik heb er een gehad onder een Marhsall JCM 900 Dual Reverb en moet zeggen dat ik dit cab beter vond dan een standaard JCM 900 cab waarmee ik hem vergeleken heb. Ik zou overigens niet weten wat voor Celestions er in het cab zaten.

Het geluid gaat door vier Jensens van elk 100 Watt en blijft daarom ontzettend strak. Beter geballanceerd ook dan de Marshall. Een strak laag, een middengebied wat goed reageert op de mid-knop op de versterker ipv vastgeroest blijft en een hoog dat veel helderder en transparanter is dan bij de Marshall.

De constructie is geweldig, stevig dik plex (geen idee of het berken was of niet), geen doek waar je zo doorheen prikt (geef toe, het blijft een lomp onhandig ding in vervoer, een beschadiging heb je zo), maar een stevig metalen rooster. De wielen zijn eruit te trekken, zodat hij op vier rubberen pootjes op een ander cab kan staan.
En het mooiste nog wel .. de bovenste twee speakers staan voor een betere spreiding van het geluid wat schuin uit elkaar !

Ik denk niet dat je hem kunt meten met de Marshalls met de duurdere speakers, maar toch is dit een cab waar ik alle vertrouwen in heb.

Maar ja .. dan moet je je over een paar moeilijke dingen heen weten te zetten. Reacties als: "Oh, maar 225 Euro joh ? Goh jammer, ik dacht dat je echt iets had .. " en "Ah, Behringer .. dat merk van die kleine kutversterkertjes he ? Nou HAHAHA ! Veel succes met zo'n cab !!!"

Wat prijs-/kwaliteitverhouding van een cab van Behringer is misschien wel de allerbeste op de markt. Ik raad hem dan ook iedereen aan die voor weinig geld een goed cab wil hebben.
Dan staat het maar wat minder stoer dan een hele stack van hetzelfde merk, funk that .. schroef het logo er desnoods af.

Kijk niet naar 'die kleine kutversterkertjes', maar kijk naar waar het om gaat .. vier 100 Watt Jensens in een stevig en degelijk cab !

Negative K3 fan
17 augustus 2003, 22:13
Ze zijn lekker goedkoop, een helemooie oplossing voor als je je niets beters kunt veroorloven, ik heb volgens mij ook wel eens wat foto's gezien van een bekende gitarist (ben even kwijt wie) die ook op behringers speelde.

BLOK182
18 augustus 2003, 09:56
Ah, wel cool om te horen dat het toch geen rotzooi is! Ik wil misschien nog eens switchen naar halfstack, dan is zo'n behringer wel een leuke "tussenoplossing" als ik niet meteen 700 pleuro voor een cab erbij heb.

BLOK182
18 augustus 2003, 10:18
Volgens de website weegtie ongeveer 47 kilo! Das toch wel ff 10 kilo meer dan een marshallcab! Kan aan speakers liggen antuurlijk, maar der zal dan ook wel wat stevig hout voor gebruikt zijn denk ik.

Phyrexian
18 augustus 2003, 11:56
Moest Behringer eens een 2x12 maken, dan zou ik hem meteen kopen voor thuis... een 4x12 is momenteel overkill... :D

Ibanez RuleZ
18 augustus 2003, 14:55
ik denk dat ik dan ook maar eens ga loeren naar een behringer cab, want ik heb momenteel niet veel centjes, maar moet wel een ander cab hebben!

harrald

doncker
19 augustus 2003, 20:23
ik ken veel mensen die op behringer cabs spelen . Ziet er lekker stoer uit , kost weinig en klinkt goed.
Handig voor als je intensief optreedt want er komt altijd wel iets aan je cab .
Kga me er ook nog een aanschaffen .

mrg470
22 augustus 2003, 11:31
de behringer cabs zijn echt te gek voor de prijs waar je ze voor koopt, ik heb een 4x12 op mijn tour reverb head aangesloten, en dat klinkt een stuk beter dan met de bijbehorende cab.

de kast is lekker zwaar, en als ik me niet vergis ook net een stukje dieper, breder en hoger als de marshall kasten, en het geluid is ontzettend goed, beter als andere cabs die ik heb geprobeerd.
(okee geen mesa cabs)

maarz eker het geld waard, en niks om je voor te schamen, behringer is na die aankoop ontzettend gestegen in waardering.

er zit een heel goed zwaar bass geluid in de speakers,niet log of zo maargewoon een lekker diep geluid.

latorz alle... :-D

Iceman
22 augustus 2003, 15:01
Voor de prijs van 1 Marshall koop je 4 Behringers........

Behringerlogo eraf en je hebt een lomp grote oppervlakte om je bandlogo op te zetten, lijkt me erg vet.

ieme
24 augustus 2003, 22:10
ik denk dat ik dr ook maar 2 ga halen, dan laat ik 1 in de oefenruimte staan!
Bij Musik Productiv zijn ze €235,00 iemand een goedkoper adres?

Speeddemon
25 augustus 2003, 00:55
Op zich zijn die Engl cabs relatief gezien ook niet duur... 590 voor een 4x12" (Beyers, Duitsland), en dan heb je echt een beter klinkend cabinet dan Marshall, H&K, Mesa en misschien ook VHT.
Bogner cabs vind ik WEL beter, alleen die zijn dan gelijk 1200-1500...

BLOK182
25 augustus 2003, 10:18
ik denk dat ik dr ook maar 2 ga halen, dan laat ik 1 in de oefenruimte staan!
Bij Musik Productiv zijn ze €235,00 iemand een goedkoper adres?
Music Store Koeln heeft ze voor 229 dacht ik, das toch weer 6 euro goedkoper ;-)

ben79
25 augustus 2003, 17:10
heb toch maar besloten om een engl cab te kopen
Welk cab is nou mooier dan dat :o
Nu nog van men spullen af..

Josdevos
25 augustus 2003, 18:22
Right on!

ben79
25 augustus 2003, 19:15
hey , nog een Belg, waar heb je hem gekocht?
Weet jij trouwens nog een shop in Belgie waar ze goede overnameprijzen geven?

ieme
25 augustus 2003, 21:59
zijn dat 16 ohm cabs?

Speeddemon
25 augustus 2003, 22:45
de 2x12's van Engl wel. Ik geloof dat de 4x12" zowel 16 als 8 aankunnen.
ze zijn alleen niet stereo.

cas121
26 augustus 2003, 10:23
de 4x12" van engl kan ook stereo, 1 x 8 ohm mono (240 w)
of 2 x 16 ohm stereo (120 w).
Wat een vette bakken zijn dat, en een heerlijk geluid, veel opener dan bijv marshalls.. Alleen die 50 kg die je altijd mee moet zeulen maarja, t is de moeite waard. heb de mijne 2de hands in nieuwstaat voor 400 gekocht...

ieme
26 augustus 2003, 14:02
wat ik bedoel, die BERINGERS zijn die 16 ohm

Josdevos
26 augustus 2003, 16:03
Mijn Engl 530 was tweedehands.
Voor een Engl cab zou ik bij Beyers of Musicstoreköln gaan hoor. Bij Musicstore kan je hem zelf gaan oppikken, is niet zo heel ver rijden.

Qua overnameprijzen, tja je kan The Guitarshop (guitarshop@pandora.be) in Gent eens mailen, maar die doet geen Line 6. (Je wilde toch een HD147 kopen nee?) Hij doet wel Engl.

Volgens mij kan je beter al je spullen via de gekende kanalen te koop aanbieden, met goeie prijzen, dan raak je er wel van af.

www.humo.be
www.advalvas.be
www.2dehands.be
www.2dehands.nl
www.gitaarmarkt.nl
www.meetmusic.com
www.musictrade.be

ben79
26 augustus 2003, 17:24
thx josdevos, ik ga inderdaad die hd147 kopen,
Misschien wil ie mijn cab wel overnemen als ik een engl cab koop,
het is een h&k& cabinet met celestion greenbacks in , wat zou die nog moeten opbrengen ongeveer?

Josdevos
26 augustus 2003, 17:27
Zeker niet meer als €400, en omdat het in een winkel is waarschijnljk nog minder, verwacht maar eerder €300. Verkoop hem daarom beter heel goedkoop via het net, en haal hem dan in Duitsland. (Maakt veel uit, want zo'n Engl zal veel meer kosten in Belgie)

Josdevos
31 augustus 2003, 15:44
Neem wel die met Jensens. €289 bij Musicstore. Die andere zijn iets goedkoper maar hebben no-name speakers.