PDA

View Full Version : wat vind je van mijn keuze??



Pee
17 augustus 2003, 11:44
Ik heb dus 400 euro te spenderen aan effecten en ik ga hiervoor gaan:

Vox v848 Clyde McCoy
Electro Harmonix The Worm
Electro Harmonix Octave Multiplexer

Dat zou iets onder de 400 euro zitten denk ik. Ik heb nog op geen van de drie gespeeld, maar beslist op sound clips op het I-net.

Wat is jullie mening.

Er is wel 1 probleem: Waar vind ik die EH pedalen in België????
en wat heb ik nodig aan kabels en adapters?

edit: Zou ik kopen zonder erop te spelen? (Musik produktiv)

edit 2: Klinkt de V848 hetzelfde als de V847?

ijff
17 augustus 2003, 11:51
Ik heb op de VOX gespeeld... en hij klinkt verschrikkelijk vet.. maar je moet er wel van houden. Hij heeft een enorme range, en je kan niets instellen (zonder hem open te schroeven), dus je moet hem heel subtiel hanteren.
Ik heb zelf na testen toch maar gekozen voor de CryBaby 535Q (heeft een instelbare range).

Pee
17 augustus 2003, 12:13
hoeveel kost die 535Q?? Welke van de 2 heeft de meeste Voodoo Child sound?

ijff
17 augustus 2003, 12:28
Ik heb er EUR 225 voor betaald (EMI in Ehv.).
Bij de 535Q zit een handleiding met alle settings waaronder Voodoo Chile.

Maar als je alleen maar het geluid van Voodoo Chile wilt, dan voldoet de VOX prima. Voordeel van de VOX is dat hij true bypass heeft.

Je moet ze gewoon in de gitaarwinkel even naast elkaar testen (heb ik bij EMI ook gedaan - 6 wahs op een rijtje, en kijken welke het lekkerste klinkt).

De VOX geeft een supergeluid, heeft true bypass - maar doet alleen zijn eigen ding (geen knoppen op het apparaat).

De 535Q klinkt ook geweldig, en is verschrikkelijk flexibel (instelbare drive, range en volume en een aan te trappen boost switch).

Prijs zit ongeveer in dezelfde klasse (190 voor de VOX, 225 voor de 535Q)

Pee
17 augustus 2003, 13:01
Ik denk dat ik bij de Vox blijf. Als ik ze kan vergelijk doe ik het, maar 35 euro meer, dan geraak ik er niet meer...

V!N
17 augustus 2003, 13:53
Ik heb nog op geen van de drie gespeeld, maar beslist op sound clips op het I-net.

Wat is jullie mening.


Ik ben van mening dat je moet wachten met je portemonaie te trekken tot je écht iets hebt gehoord.
Geluidsfragmenten op het net zijn misschien wel handig om je de juiste richting op te sturen, maar hoe klinkt het pedaal met jouw speelstijl/gitaar/versterker, etc. ?

Lucky
17 augustus 2003, 17:16
persoonlijk zou ik voor die multiplexer voorlopig nog iets anders zoeken....
niet echt een primaire effectbehoefte....

PeArLjAm
17 augustus 2003, 18:00
Maar als je alleen maar het geluid van Voodoo Chile wilt, dan voldoet de VOX prima. Voordeel van de VOX is dat hij true bypass heeft.



de 535q is ook truebypass als ik het goed heb.

ijff
17 augustus 2003, 20:31
de 535q is ook truebypass als ik het goed heb.

Da's onduidelijk. Hij heeft een 'hardwired' bypass. Maar of dat nu een true bypass is.. of dat ze daarmee bedoelen dat je'm ouderwets met je tenen uit moet schakelen (i.t.t. bijv. systeem van Morley, waarbij de wah uitgaat als je je voet er vanaf haalt)...

ReinoutV
17 augustus 2003, 22:24
De Crybaby is ook true bypass. Alle wah's schijnen heel gemakkelijk true-bypass te maken te zijn (gedaan worden te lopen staan te zitten). De Vox heeft als nadeel dat er geen aansluiting voor een adapter aan zit: die moet je er zelf aan maken (ook dat is redelijk eenvoudig te doen).

The Thumb
18 augustus 2003, 11:14
waarom ga je niet voor de Geoffrey Teese RMC-1 wah? Is net zo duur als de vox, maar een stuk beter, met name voor de Hendrix en SRV geluiden

marc_o
18 augustus 2003, 13:24
Er is wel 1 probleem: Waar vind ik die EH pedalen in België????

Probeer eens de Beat-Shop in Antwerpen, en je woont toch bij een verschrikkelijk grote gitaarwinkel in de buurt? Okay, het zijn een stelletje kut-nazi's die 'm runnen, maar wellicht kunnen zijn het bestellen.
Echt zonde, Piens is een prachtige zaak, maar wat een kloteverkopers!!!! Vooral van de gitaarafdeling (alsof andere afdelingen belangrijk zijn)

edit: Zou ik kopen zonder erop te spelen? (Musik produktiv)

Zou ik nooit doen, kan echt tegenvallen.

Pee
20 augustus 2003, 16:46
waarom ga je niet voor de Geoffrey Teese RMC-1 wah? Is net zo duur als de vox, maar een stuk beter, met name voor de Hendrix en SRV geluiden

Waar kan ik die Teese halen? Dat is toch online? En hoeveel kost ie dan?

Pee
20 augustus 2003, 16:47
Er is wel 1 probleem: Waar vind ik die EH pedalen in België????

Probeer eens de Beat-Shop in Antwerpen, en je woont toch bij een verschrikkelijk grote gitaarwinkel in de buurt? Okay, het zijn een stelletje kut-nazi's die 'm runnen, maar wellicht kunnen zijn het bestellen.
Echt zonde, Piens is een prachtige zaak, maar wat een kloteverkopers!!!! Vooral van de gitaarafdeling (alsof andere afdelingen belangrijk zijn)

edit: Zou ik kopen zonder erop te spelen? (Musik produktiv)

Zou ik nooit doen, kan echt tegenvallen.

Pas maar op je woorden !! Ik heb ook eens wat negatief gezegd (weet niet meer wat) over piens, en ik ben er nu geblokkeerd, ik kan er dus nooit meer iets kopen. Toffe winkel is dat...

Robbert
20 augustus 2003, 17:08
Huh, hoe kan je nou geblocked zijn bij Piens? Leg uit..

Pee
20 augustus 2003, 17:22
het schijnt dus dat ik ooit iets gezegd heb op een internetforum over hen waar ze niet zo blij mee waren. Het slechtste wat ik ooit heb gezegd is dat ze nogal duur zijn. Ze hebben dat gelezen, en ik ben nu geblokkeerd in hun klantenbestand. Ik wou wat plectra kopen en kon niet.
Ik kan er dus nooit meer iets kopen. Pech voor hen, want zij krijgen geen geld meer van mij.

Robbert
20 augustus 2003, 17:36
Maar hoezo klantenbestand? Kan je daar alleen kopen met een pasje ofzo? Of hebben ze jou foto bij de kassa hangen :D

Pee
20 augustus 2003, 19:15
:D

Ze hebben waarschijnlijk mijn adres kunnen zien ofzo en mij opgezocht en geblokkeerd

sash
20 augustus 2003, 19:34
Wat is dat nou weer voor bullshit dan. Wel een kutzaak dan.

En voor als die gasten van Piens het lezen, jullie lezen het goed, ik zei KUTZAAK!

Ic3gl0vE
20 augustus 2003, 20:49
wat een idioten zeg! Zo geven ze zichzelf alleen maar meer slechte reclame. sukkels zijn het

jaaaa SUKKELS ja

gitaargerben
14 juni 2004, 19:43
joh, je schijnt die dingen ook in te kunnen stellen, maar aan welk schroefje aan de binnenkant moest je dan draaien!?

sandman4justice
14 juni 2004, 19:53
Er is wel 1 probleem: Waar vind ik die EH pedalen in België????
Keymusic in roeselare of Sint-Niklaas, tis maar wat het dichtst is, heeft voor het moment een grote verzameling EH op stock.
http://www.musicmakerpricebreaker.com, de online-shop van deze winkel, kan je al eens naar hun producten kijken, wat betreft piens, ik was klant, maar sinds ik de prijsverschillen tussen hen en keymusic gezien heb, wooooow :evil:

BartL
14 juni 2004, 20:13
Goeiemorgen zeg!! ...dit topic was al lang dood en de topic-starter heeft de pedalen al lang gekocht (zie zijn onderschrift) :roll:

dejohan
14 juni 2004, 20:18
EH pedaaltjes kan je bij Key Music (st niklaas) krijgen. En aan de prijzen te zien zijn ze héél goedkoop: Een USA Bif Muff voor 72€ heb ik nog nergens gezien.
http://www.rockpalace.com/keymusic/sn/nieuws/index.asp?NieuwsID=643


@Pee, ben jij ook daar geblokkeerd? Ik heb dat ook meegemaakt, was een beetje pissig omdat ze persé mijn adres enzo wilden voordat ze me info wilden geven. Ik werd ook geblokd, zo arrogant zijn ze daar. Gekker nog, ik heb mij beklag gedaan op een Amerikaans gitaarforum. Weet je wat er gebeurt? Verschijnt er daar ineens de baas van Fendershop, een divisie van Piens, en die mij daar groffe PM's begon te sturen, echt waar.
Trouwens, Piens is in de US veroordeeld voor het parrallel importeren van Roland instrumenten.

Oh ja, als je denkt dat je daar goede koopjes maakt omdat op 'speciale dagen' , of net voordat je buitenloopt 25% van hun prijs doen, lees dan dit maar eens:
http://www.gitaar.net/forum/read.php?f=4&i=16111&t=16111

dejohan
14 juni 2004, 20:23
Goeiemorgen zeg!! ...dit topic was al lang dood en de topic-starter heeft de pedalen al lang gekocht (zie zijn onderschrift) :roll:

oei, sorry :oops:

sandman4justice
14 juni 2004, 20:48
Goeiemorgen zeg!! ...dit topic was al lang dood en de topic-starter heeft de pedalen al lang gekocht (zie zijn onderschrift) :roll:

oeps :oops: , ik zag dit topic bovenaanstaan, en ik dacht, laten we eens antwoorden... :roll:

marc_o
14 juni 2004, 21:16
Er is wel 1 probleem: Waar vind ik die EH pedalen in België????

Probeer eens de Beat-Shop in Antwerpen, en je woont toch bij een verschrikkelijk grote gitaarwinkel in de buurt? Okay, het zijn een stelletje kut-nazi's die 'm runnen, maar wellicht kunnen zijn het bestellen.
Echt zonde, Piens is een prachtige zaak, maar wat een kloteverkopers!!!! Vooral van de gitaarafdeling (alsof andere afdelingen belangrijk zijn)

edit: Zou ik kopen zonder erop te spelen? (Musik produktiv)

Zou ik nooit doen, kan echt tegenvallen.

Pas maar op je woorden !! Ik heb ook eens wat negatief gezegd (weet niet meer wat) over piens, en ik ben er nu geblokkeerd, ik kan er dus nooit meer iets kopen. Toffe winkel is dat...


Dat zal mij echt een worst wezen, dan koop ik toch lekker niks bij Piens? Ik heb ze geblokt uit mijn portemonnee....zo kun je het ook zien.

Bluesbreaker
14 juni 2004, 21:48
hahaha, wat een grap weer, mensen adviseren over de spullen die ze al lang gekocht hebben

BartL
14 juni 2004, 23:21
Goeiemorgen zeg!! ...dit topic was al lang dood en de topic-starter heeft de pedalen al lang gekocht (zie zijn onderschrift) :roll:

oei, sorry :oops:


Goeiemorgen zeg!! ...dit topic was al lang dood en de topic-starter heeft de pedalen al lang gekocht (zie zijn onderschrift) :roll:

oeps :oops: , ik zag dit topic bovenaanstaan, en ik dacht, laten we eens antwoorden... :roll:
Het was niet zo lullig bedoeld als het overkwam...sorry :)

dejohan
15 juni 2004, 11:47
Groepsknuffel!!! :lol: :cool: :wink:

sandman4justice
15 juni 2004, 11:49
Groepsknuffel!!! :lol: :cool: :wink:

liefst niet... :-? :razz:

dejohan
16 juni 2004, 03:15
Groepsknuffel!!! :lol: :cool: :wink:

liefst niet... :-? :razz:

:lol:

Macho. :wink: