PDA

View Full Version : Laat jouw gitaar horen



G2G
17 augustus 2003, 00:49
Het is de bedoeling om je geluid( door middel van een solo, riffje,...) te laten horen. Zo kunnen we eens de verschillen duidelijk in gitaar horen.
Ik zou graag beginnen met een mp3'yje van mijzelf hierop te zetten maar heb twee redenen om het niet te doen:
1)Ik weet niet hoe ik moet opnemen
2)Ik speel op een Squier...

Pee
17 augustus 2003, 10:30
als je een microotje hebt op je computer is het al voldoende. Je kan opnemen met de windows geluidsrecorder.

en als je een squier hebt zou je zeker moeten opnemen. dan kunnen we vergelijken met een fender mex bijvoorbeeld.

ik ga binnenkort iets opnemen.


We kunnen een clean riedeltje en een overdrive riedeltje en met de vershcillende elementen opnemen

G2G
17 augustus 2003, 11:44
Heeft er iemand een site waar een goed microotje voor de pc opstaat? dan kan ik dat gaan kopen in een computerwinkel waarschijnlijk...
Dan zal ik zeker iets opnemen, beloofd!

Pee
17 augustus 2003, 11:46
ik heb gewoon in een supermarkt een micro van 2,5 euro gekocht.

Er zijn natuurlijk veel beter en duurdere oplossingen, maar deze is de goedkooptste denk ik.

G2G
17 augustus 2003, 11:47
Dan in USB poort inpluggen, en dan opnemen met windows media player recorder ofzo

Swan
17 augustus 2003, 12:15
denk niet dat je t echt kan vergelijken door verschillende amps, opname technieken etc etc etc

G2G
17 augustus 2003, 12:17
Plaats dan:
de gitaar
de amp
en de opname techniek

Pee
17 augustus 2003, 12:20
op mijn geluidskaart (onboard) is er : line in, line out, en mic in. Mijn micro zit natuurlijk in de mic in.

Maiden Michiel
17 augustus 2003, 12:46
Zie voor mijn geluid de mega jam draad of:
http://www.demakkers.nl/bme/jamik.mp3

Let wel, omdat ik gedoemd ben om via de D.i. in de microfooningang te spelen is het geluid enigszins minder mooi dan zo uit de amp...

G2G
17 augustus 2003, 12:59
Maiden Michiel, wat voor gitaar heb je? Ik vind het best al een vette sound

Maiden Michiel
17 augustus 2003, 14:57
Zie mijn undersign, een Jacksontje van 450 euro!!

Ic3gl0vE
19 augustus 2003, 18:16
ik heb gewoon in een supermarkt een micro van 2,5 euro gekocht.

Er zijn natuurlijk veel beter en duurdere oplossingen, maar deze is de goedkooptste denk ik.
Maar dat heeft natuurlijk geen zin als je de specifieke klank van je gitaar wilt opnemen...

Anavrin
21 augustus 2003, 20:01
Zal ik de 2e zijn dan:
Fender Jaguar (Crafted in Japan, 2003) Alles is nog "stock"!!!!

http://users.pandora.be/iam/anavrin5.wav

1e stukje: brugpu aan+ halspu aan+ midcut out
2e stukje: halspu aan+ midcut out
3e stukje: halspu aan+ midcut on
4e stukje: preset aan (bovenste knoppen), vol 10, tone ong 6/7

Ik heb een Fender Roc pro 1000 top en een Trace elliot 4x10 speakerkast met 2 hoorns (1048H)(eigenlijk een baskast), ik heb een goedkope microfoon (20 gulden) voor m'n versterker staan, die rechtstreeks in m'n minidisc. De minidisc heb ik daarna via de mic ingang van de cpu aangesloten en gewoon met de standaard geluidsrecorder opgenomen. Bij alle stukjes staan de master Volume en Tone helemaal open, en ik heb bij alle stukjes de knoppen vd versterker op de volgende manier: vol 0,5; treble 8; mid 4; bass 7; reverb 5 en de midshift aan.
Hier is ook nog een stukje met distortion:

http://users.pandora.be/iam/anavrin3.wav

ik heb hier alleen de disto vd versterker gebruikt (gain 8, treble 7, mid 4, bass 8, vol 1) het overdrivekanaal is overigens wel buizen...
Op de gitaar had ik beide elementen aanstaan, en de midcut ook (hoge tonen zijn dan minder). Het master volume op 10 en de mastertone ook vol open. Ondanks mijn slechte metalspeelstijl is er toch wel een lekker geluid uit te halen (vooral grunge klinkt superrrrrrr).

(Met dank aan Iam voor de webspace)


Oh ja, stel dat het jullie bekend voorkomt, ik heb dit bericht geknipt/ geplakt uit een aantal van mijn oude eigen berichten.

G2G
21 augustus 2003, 21:07
Werkt niet:
"kan geen toegnag krijgen tot het pad,...ben niet gemachtigd, blablabla

damn, het hem wel graag willen horen...

Bosch
21 augustus 2003, 22:10
Mijn geluid:

save as:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Chameleon_Example.mp3

(Afkomstig uit mijn nummer "Beyond Good and Evil").

Rocktron Chameleon rechtstreeks in de geluidskaart geplugd, (Charvel 750 met Evolutions). Ik heb tot noch toe maar een nadeel aan de Chameleon kunnen ontdekken, en dat is dat ik 'm al veel eerder moeten kopen 8-) .

Soms hoor je een tik, ... ik heb nu de balanced output gevonden :-D dus dat is over :razz: .

Adios,

~Bosch~

Anavrin
22 augustus 2003, 13:28
heb je misschien ook wat cleans en iets met wat lage akkoorden?

Kasper
23 augustus 2003, 14:30
Rocktron Chameleon rechtstreeks in de geluidskaart geplugd, (Charvel 750 met Evolutions).

Hoe sluit je je amp aan, aan je pc? Ik heb een line out op mijn versterker, maar als ik die aansluit op mijn mic of line in van mijn geluidskaart, gebeurd er niets. Moet die line out eerst nog eens versterkt worden of zo :???: (kan me dat niet inbeelden aangezien bij gewone mic dat niet moet) Of is er iets mis met de line-out van mijn amp?

Bosch
23 augustus 2003, 16:25
Hoe sluit je je amp aan, aan je pc? Ik heb een line out op mijn versterker, maar als ik die aansluit op mijn mic of line in van mijn geluidskaart, gebeurd er niets.

De Chameleon is een preamp (verversterker) met cabinetsimulator. (Zo'n 19" ding). Een 'normale' versterker klinkt niet (als je deze rechtstreeks in de geluidskaart plugt).

Kan je hier wat mee?

Kasper
23 augustus 2003, 16:33
Aaah, oké daar ben ik idd wat mee :)

Dan maar niet opnemen (of toch niet met zo'n mini-mic voor aan pc te sluiten, en mijn übercheape strat-imitatie). Zal wachten tot ik mijn nieuwe gitaar heb om eens iets deftigs op te nemen.

JV
25 augustus 2003, 12:59
zo scheur ik:

http://home.planet.nl/~vos02157/opname/geluid.mp3

G2G
26 augustus 2003, 12:44
lekker! welke gitaar gebruik je JV?

JV
27 augustus 2003, 17:54
http://home.planet.nl/~vos02157/jasper/gear/jem/gitaar7.jpg