PDA

View Full Version : boutique reverbje ?????



Lucky
16 augustus 2003, 23:42
Wat denken jullie zou zoiets lopen in de lage landen voor net onder de tweehonderd pleuro?

Ziet er wel erg sexy uit, hè?

http://www.songworks.com/reverb.htm

marc_o
17 augustus 2003, 11:17
maar.....klinkt ie ook? Ik vind 'm wel heel mooi, moet ook wel eens zoiets kopen, voor bij m'n Koch pedaltone.
Danelectro heeft er ook 1 met echte veren en die schijnt goed te zij, ik heb 'm nog niet gehoord, maar is wel een stuk goedkoper.
Alleen vraag ik me af hoe die "klettert" wanneer je op een houten podiumpje staat wat wankelt en schudt als je speelt, want face it, daar sta je toch wat vaker op dan een groot stabiel podium.

PeArLjAm
17 augustus 2003, 17:58
Hij kost 175 bij musictoyz dus onder de 200 is wel een mooie prijs maargoed ik denk dat je hem hier niet zomaar kunt krijgen. op de harmonycentral forums hoor je nog wel eens leuke dingen over dat pedaal. Lijkt mij leuk om eens te proberen.

Lucky
17 augustus 2003, 20:32
precies!

HC loopt er mee weg. ik heb ze ook nog nooit gehoord maar ze schijnen erg goed te zijn.

ReinoutV
17 augustus 2003, 22:16
Alleen vraag ik me af hoe die "klettert" wanneer je op een houten podiumpje staat wat wankelt en schudt als je speelt, want face it, daar sta je toch wat vaker op dan een groot stabiel podium.

Je zou het apparaat op je versterker kunnen leggen, zodat ie net zo klettert als een ingebouwde reverb (mijn medebandlid heeft er met zijn TSL100 nog al eens last van). Is het trouwens niet zo dat over het algemeen die veren reverb het minste klinkt van allemaal? Is het niet een idee om naar een soort van hall- of platereverb te kijken?

marc_o
17 augustus 2003, 23:27
van dat kletteren heb ik geen last bij mijn engl, maar zo'n licht pedaaltje, ik weet het niet....op de danelectro zit zelfs een speciaal trap-pad om zo'n klettergeluid te forceren....heeft ook wel weer wat, alleen niet voor iedere muziek..

Speeddemon
18 augustus 2003, 00:18
....op de danelectro zit zelfs een speciaal trap-pad om zo'n klettergeluid te forceren....heeft ook wel weer wat, alleen niet voor iedere muziek..
Wel noodzakelijk als je "Wipe Out!" van de Surfari's covert!

PeArLjAm
18 augustus 2003, 09:13
precies!

HC loopt er mee weg. ik heb ze ook nog nooit gehoord maar ze schijnen erg goed te zijn.

op www.musictoyz.com staan soundfiles van het pedaal, maar..... het zijn .ram bestanden die kan mijn kutpc weer niet afspelen, en ik heb een hekel aan real audio :-?

Lucky
18 augustus 2003, 09:49
hmmmmmm klinkt erg overtuigend.
vooral die laatste

quite fenderish indeed!

lupoloco
18 augustus 2003, 12:43
precies!

HC loopt er mee weg. ik heb ze ook nog nooit gehoord maar ze schijnen erg goed te zijn.

op www.musictoyz.com staan soundfiles van het pedaal, maar..... het zijn .ram bestanden die kan mijn kutpc weer niet afspelen, en ik heb een hekel aan real audio :-?

installeer deze codecs eens; http://users.pandora.be/Burhan/vanalles/Codecs.exe

als het nog niet werkt is er iets mis met uw instellingen (zie opties-> proxygedoe)

PeArLjAm
20 augustus 2003, 16:20
http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/effecten/16847.htm?oudei=30

KIJK EENS WAT IK VIND?? :P Een little lanei reverb, vraagprijs 175 euro daar valt nog wel wat af te lullen. Sla uwe slag luitjes :lol:

RadiuS
21 augustus 2003, 10:27
:o das pas toeval

maar k heb al reverb in mn twin :D

sash
21 augustus 2003, 14:00
Cool ding! Alleen jammer dat er geen buizen inzitten. Buizen reverb blijft gewoon mooier :)

Ik zou er verder weinig aan hebben, gebruik toch geen reverb.