PDA

View Full Version : Gitaar door basversterker?



Grandma_Placenta
28 januari 2002, 09:21
KAn dit? En klinkt t goed???
Leek me wel leuk om es te proberen, maar kweet dus niet zeker of het schadelijk is ofniet, dus ik vraag t ff.

Chiel
28 januari 2002, 09:56
Normaal gesproken is dit niet om aan te horen. Je krijgt dan net zoiets als dat je je gitaar op een hifi-stereo installatie aansluit. Dat komt m.n. door de gebruikte speakers (grote diameter) en door de frequentie-curves die de versterker ondersteunt (relatief weinig mid).
Feit is wel, dat bijv. de Fender Bassman van origine een Basversterker was, maar vooral als gitaarversterker gebruikt werd.
Het kan in ieder geval geen kwaad voor je apparatuur dus je kunt het gewoon uitproberen. Wie weet klinkt het buitengewoon goed, have fun!

Greets, Chiel

sickpunk
28 januari 2002, 12:05
een maat(gitarist) van me speelt op een 800!! watt basscombo kan heel goed ligt er wel aan van wat voor muziek je houd(hij houd van punk) en het klonk fantastisch

Grandma_Placenta
28 januari 2002, 21:54
Ja ik speel meer Smashing Pumpkins, Queens of the Stone Age stijl en die gozer van Queens heeft echt een mooi bassig geluid. pumpkins ook trouwens op sommige bootlegs die ik hier heb liggen.

BRiet
28 januari 2002, 22:09
En andersom: een basgitaar op gewone versterker. Gaat dit goed zolang je 'm niet te hard zet, of is het sowieso je versterker mollen.

Dila
29 januari 2002, 16:16
ik heb wel ns mn gitaar in een enorme basbuizekbak gestoken, dat klonk wel mooi acoustisch, totdat ik er een tubeschreamer tussen zette, dat klonk zwaar shit.

Ibanez2001
18 maart 2002, 21:00
Wat ik een keer heb uitgeprobeerd:
Basgitaar met MT-2 ertussen, en dan de distortion vol open, op 2 van de 2ehands- Oost-Duitse Peaveyboxen van 1980.
Valt niet aan te raden voor een prachtig basgeluid...