PDA

View Full Version : Ibanez GSR200-bezitters opgelet!!



jojo85
16 augustus 2003, 16:56
Misschien een rare vraag, maar ik vroeg me af hoe jullie je volume- en toneknoppen hebben staan. Dus gewoon helemaal open en spelen maar of zit je er de hele tijd mee te klooien (zoals ik dus.. :))

bassopotmus
16 augustus 2003, 20:17
kon je tone regelen op die bas?

Damn ik kon toen ik em had alleen maar van KUT naar kut tone

jojo85
16 augustus 2003, 21:22
eej, je moet toch ergens beginnen hè!

basswasp
17 augustus 2003, 10:56
Op school hangt zo'n Ibanez, samen met een te kleine versterker. Hoe ik ook aan de toonknoppen van dat ding draai, 't geluid blijft slecht, dus ik ga voor 'alles open' omdat ik dan de meeste output heb.

Een iets beter geluid krijg je wel door het split-coil-element helemaal uit te zetten, maar dan nog is het geluid niet alles en heb je veel volume verlies.

ToolRulez
17 augustus 2003, 11:09
Heej Jojo,

Ik heb ook een GSR-200. Ik heb meestal het split-coil element helemaal open staan, de tone op 9 (schaal van 10), en de single op 8 à 9.

Ik heb ook nog een vraag voor jou. Ik heb mijn ib nu 2 jaar, en ik merk nu al dat er flink wat speling op de pots zit, ik kan de knoppen "nog een beetje doordraaien" als ze al vol open staan. Heb jij dat ook? Ik vind het in ieder geval niet normaal.

bassopotmus
17 augustus 2003, 11:11
uhm, maak ze ff vast? gewoon knopje eraf en moertje aandraaien..

jojo85
17 augustus 2003, 14:36
Heej Jojo,
Ik heb ook nog een vraag voor jou. Ik heb mijn ib nu 2 jaar, en ik merk nu al dat er flink wat speling op de pots zit, ik kan de knoppen "nog een beetje doordraaien" als ze al vol open staan. Heb jij dat ook? Ik vind het in ieder geval niet normaal.

Ik heb hem nu ongeveer 1,5 jaar en ik heb geen speling in de knoppen hoor.. Inderdaad gewoon ff aandraaien

BassBoy
17 augustus 2003, 20:56
Ik heb 'm nu ook een klein jaar maar gebruik de tone alleen als ik over een flinke versterker beschik. (Ik heb zelf zo'n Ibanez tb10(JE BENT GEK BASSBOY!!!!) en daarmee heb je niks aan de tone). Alleen in oefenruimtes of op school gebruik ik 'm dus.

basswasp
17 augustus 2003, 22:44
Die TB staat toch voor Tone Blaster? :satisfie:

bassopotmus
21 augustus 2003, 17:16
blazen die? Nee ze ZUIGEN

Clunk
21 augustus 2003, 18:42
:D