PDA

View Full Version : downloaden sounds in pod xt pro



gengar
16 augustus 2003, 15:03
ik heb een pod xt pro gekocht, maar krijg het niet voor elkaar om settings te downloaden. IK heb geen cd bij de pod gekregen.
Als ik op de site kijk van line 6 staan er twee soorten files waar ik tussen kan kiezen, een sysex en nog een file. Wat zijn dit vor files? Het einge wat er gebeurt als ik hier op klik is dat mijn comp keer op keer van alles gaat installeren aan programfiles. Kan ik niet gewoon kijken wat de settings zijn en dan handmatig invoeren in de pod? Zo ja hoe?

SiNiSTRaL
16 augustus 2003, 19:17
daarvoor moet je een apart progje hebben, dat kon ik bij mijn Vamp gratis van de Vamp site downloaden, weet nie of dat bij pod ook zo is, dit zijn midi libraries dacht ik, dus om ze in je pod te zetten heb je wel een midi-out uitgang nodig...

Bouke
16 augustus 2003, 20:25
Hey,

je sluit je Xtpro via midi aan op je pc, je installeert de usbdrivers voor de xtpro (zie line6 website>downloads>xtpro), ja download XTEdit, je gaat naar Tonetransfer.com, naar de Xt-afdeling en dan bij een patch die je leuk lijkt klik je op 'send via midi' (als alles goed staat ingesteld gaat de midi via de usb). Tone binnen!

Succes,

Bouke

gengar
23 augustus 2003, 14:10
thx, hij werkt nu helemaal. Bleek een foutje te zijn in mijn comp, probleem met usb poort herkenning. Via de midi werkt hij wel goed. Over wat voor versterker speel je? Een hele hoop geluiden die ik heb binnengehaald van de site waren echt waardeloos, ligt dat aan mijn amp of wat denk je?
Apparaat is trouwens echt cool, vind het alleen jammer dat er geen pitch shifters of octavers opzitten en ook de bypass klinkt toch veel anders dan als je direct in je amp inplugt. Verder is het echt een gaaf apparaat.