PDA

View Full Version : Fender toronado



hansies
16 augustus 2003, 13:55
wie weet er meer te vertellen over de Fender Toronado (Mex made)

Dude
16 augustus 2003, 14:15
dat die er erg geil uitziet en lekker speelt... hoe die versterkt klinkt weet ik niet... volgens mij was het alleen een usa (feedback rotterdam)

Anavrin
16 augustus 2003, 16:40
check dit ff
http://news.harmony-central.com/Newp/SNAMM98/Fender/Toronado.html
(dit had je zelf ook wel kunnen vinden)
wat wil je precies weten, dan kunnen we je misschien wat beter helpen

GuitarMaster
16 augustus 2003, 17:04
Ik heb hem ook bespeeld bij de feedback rotterdam, de USA, maar ik vond hem echt bagger spelen. Hij klonk wel heel aardig

renier
17 augustus 2003, 10:05
de toronado is het eerste totaal mexicaanse ontwerp van fender, en ongewild nogal in de smaak gevallen in de grunge scene. er is later wel een amerikaanse versie van gekomen ( de deluxe) die voor zover ik weet behoorlijk prijzig is. persoonlijk vindt ik het een gedrocht eerste klas, maar goed, smaken verschillen...

hansies
17 augustus 2003, 10:21
de toronado is het eerste totaal mexicaanse ontwerp van fender, en ongewild nogal in de smaak gevallen in de grunge scene. er is later wel een amerikaanse versie van gekomen ( de deluxe) die voor zover ik weet behoorlijk prijzig is. persoonlijk vindt ik het een gedrocht eerste klas, maar goed, smaken verschillen...

:( heb je hem al gehoord ?..............je haalt er meer uit dan wat grunge, veelzijdige gitaar voor wie ze weet te waarderen, maar daarvoor moet je ze wel eerst eens goed beluisteren (en bespelen) en liefst op een buizen fender amp......klasse gitaartje met een prachtig retro uiterlijk. :wink:

Wouter J
17 augustus 2003, 10:54
Kijk Naar John Furciante in de Video van "Can't stop" waar in hij een Oranje Toronado bespeeld (en door de kamer heen smijt)

Overigens is de Toronado ook als Highway one versie (met humbuckers of P90's) Fender heeft weer eens een klassieker uit gebracht.

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0110800

en hier is de originele Mexikaanse Toronado

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0130700

Ik ben wel blij dat op de amerikaanse Toronado's die grote lelijke slagplaat is weg gelaten.

renier
18 augustus 2003, 14:16
de toronado is het eerste totaal mexicaanse ontwerp van fender, en ongewild nogal in de smaak gevallen in de grunge scene. er is later wel een amerikaanse versie van gekomen ( de deluxe) die voor zover ik weet behoorlijk prijzig is. persoonlijk vindt ik het een gedrocht eerste klas, maar goed, smaken verschillen...

:( heb je hem al gehoord ?..............je haalt er meer uit dan wat grunge, veelzijdige gitaar voor wie ze weet te waarderen, maar daarvoor moet je ze wel eerst eens goed beluisteren (en bespelen) en liefst op een buizen fender amp......klasse gitaartje met een prachtig retro uiterlijk. :wink:

ik heb nog niet gehoord, maar ik zeg ook niet dattie alleen geschikt is voor grunge ofzo, alleen dat de grunge "scene" hem zo'n beetje geadopteerd heeft.. hij heeft gewoon dat uiterlijk. verder weet ik er ook niets van hoor..