PDA

View Full Version : GT-6 verkopen?!



Gertjan1979
16 augustus 2003, 10:46
Hoi Allemaal,

Ik heb vier weken geleden een GT-6 aangeschaft, maar ik vind het toch fijner om met losse pedalen te werken. Ik vind ze veel makkelijker in gebruik namelijk dan een multieffect-processor.

Nu wil ik mijn GT-6 die nog slinternieuw is dus verkopen, waar kun je deze het beste verkopen op internet. Ik had hem namelijk op marktplaats gezet, maar daar werd als eerste 100 euro geboden. Dit lijkt me wat aan de lage kant denken julllie niet? Hoeveel zou ik er n=voor kunnen vragen?

Gr. Gertjan

ijff
16 augustus 2003, 11:01
Ik zou inzetten op EUR 450,- ... en als hij echt pas 4 weken oud is kan je kijken of de winkel waar je'm gekocht heb hem misschien voor een schappelijke prijs wil terugnemen.

Heb je hem al wel geprobeerd in 'manual mode'? Ik gebruik de GT-6 alleen voor de effecten, en gebruik maar 1 programma dat dan in in manual staat, dan kan je met de switches gewoon effecten aan en uit trappen, in mijn geval bijv.; RV, OD, CE, DD, TAP, CS, TU, volume pedaal, en de switch in het volume pedaal zet hem al dan niet in manual mode.

Gertjan1979
16 augustus 2003, 11:41
Ja ik heb hem echt pas vier weken geleden gekocht. Ik denk alleen dat je bij de winkel er altijd minder voor terug krijgt denk je niet?

Ik dacht misschien zijn hier ook wel mensen die zo'n GT-6 willen hebben?!

Ik vind het gebruik gewoon niet zo makkelijk als van losse pedalen en wil ook meerdere effecten tegelijk gebruiken.

450 euro lijkt me ook schappelijk, ik heb hem zelf voor 575 euro gekocht.

Gr. Gertjan

el loco
16 augustus 2003, 15:34
Meerdere effecten tegelijk gebruiken is juist veel makkelijker met een multifx. Maar he, wat jij wil: moet je hem gewoon op de gitaarmarkt van gitaarnet.nl zetten, heb ik ook al een aantal spullen gekocht en verkocht.

Speeddemon
16 augustus 2003, 15:38
Gertjan, ik kan je de volgende losse Boss-pedalen van harte aanraden:

Boss DD-20 (Digitale Delay, twin-pedaal, heel veel opties, tap-tempo, lcd-screen met delay tijd, 4 memory spaces, analog-modi etc etc.)
250 euro nieuw

Boss CS-2 (de ouwe compressor, klinkt warm en vet. 2e hands rond de 45-55 euro)

Boss CE-2 (de ouwe chorus. Klinkt echt warmer en karaktervoller dan huidige CH-1 en CE-5. Heb een paar weken lang de CE-2 gelijk binnen gehad met m'n oude CH-1 (die heb ik dus weer doorverkocht). Moet te vinden zijn voor 45-50 euro (zie www.marktplaats.nl )

Gertjan1979
16 augustus 2003, 16:31
Bedankt voor de tips!

Dat zijn precies de pedalen ik voor ogen had om aan te schaffen zodra ik mijn GT-6 heb verkocht.

Ik heb een 50 watt buizen amp en ik vind de drive op de versterker toch mooier als die van de GT-6. Dus die chorus, compressor en delay zijn exact de pedalen die ik wil kopen.

Ik heb daarbij nog een Crybaby die ik ook mooier vind klinken dan de wah op de GT-6.

Speeddemon
16 augustus 2003, 19:31
op zich, als je een goeie Roland RE-301 Chorus Echo (GEEN Space Echo) kan vinden, heb je echte tape-delay, spring reverb en analoge chorus in één! Kost je wel iets van 300-400 euro, maar dan heb je ook een vintage bak om trots op te zijn!

Mijn droomsetup(rack) zou zijn:
-Roland RE-201 Space Echo
-Peavey Valverb (alleen die kerel op 2ehands.nl vraagt er teveel voor!)
(- evt. Eventide Orville (voor harmonising etc) of een TC G-Force)
-Korg DTR-2 Racktuner

dan heb je een vet rack! Met zo min mogelijk digitale zooi erin. Enige wat ik aan digitale techniek wil overlaten is: harmonising, delays langer dan 500ms, plate- hall- en room-reverbs & tuning.

(heb de BBE d'r maar uit-ge-edit, na advies van Morris.)

Gertjan1979
16 augustus 2003, 23:59
Ja met die apparatuur zit je zeker goed lijkt me ja!! :-D :-D

Kortom: Wie helpt mij van mijn GT-6 af??

400 euro!!

FNaRK
17 augustus 2003, 10:49
voor 575 gekocht, en na 4 weken voor 400 euro verkopen :???:
Dure hobby op zo'n manier.....had je niet eerder kunnen bedenken dat je met losse pedalen wilt gaan werken ?
Maar t'is wel een koopje....kep helaas geen poen op het moment :-(

Gertjan1979
17 augustus 2003, 10:53
Ja je hebt gelijk. Ik heb er gewoon spijt van, maar ik wil ook zo snel mogelijk weer een leuke setup hebben. Repetities gaan door en optreden zit er weer aan te komen.

Ik hoop gewoon dat ik hem snel kan verkopen, daarvoor doe ik hem weg voor die lage prijs.

Maar vooralsnog heb ik nog geen reacties.... please help me! :(

Betaal in gemakkelijke termijnen, of is dat bij wehkamp?! :???:

FNaRK
17 augustus 2003, 12:29
ik kan me niet voorstellen dat je hem niet kwijtraakt voor 400 euro...is een belachelijke prijs voor een GT6 van 4 weken. IK neem aan dat je de bonnen en garantie nog hebt ??

Gertjan1979
17 augustus 2003, 12:34
Ik heb hem al in doos zitten zelfs, de aankoopbon heb ik erop geplakt!

Bij Dijkmans Muziek gekocht in Breda, 22/07/03!

Ik denk zelf ook dat het een koopje is, nu nog andere mensen die er ook zo over denken.

Er zit dus trouwens nog een jaar garantie op bij de winkel!

Maiden Michiel
17 augustus 2003, 12:48
Ik weet neit hoor, maar is 4 weken niet erg kort voor zo'n beslissing?

Gertjan1979
17 augustus 2003, 12:57
Ik weet dat het een tijdje duurt voordat je die GT-6 onder de knie hebt. Er zitten zoveel mogelijkheden op dat ding.

Maar het is gewoon niet wat ik wil. Ik heb hem te overhaast naar mijn mening gekocht.

Ik wil gewoon een mooie chorus en een mooie delay en een compressor.

Het is wel snel ja, maar goed... wat kan ik nog meer zeggen

Speeddemon
17 augustus 2003, 16:20
Hmm, als je iets anders bij Dijkmans zou willen kopen moet je er gewoon mee teruggaan. Vraag naar Bob. Zeg dat Remco je stuurt!

Gertjan1979
18 augustus 2003, 09:44
Bedankt!

Ik wacht nog heel eventjes af of ik hem zo verkocht krijg en anders volg ik jouw advies!

Predator
18 augustus 2003, 09:49
Heh.. Doe dat, je zult nu ALLES moeten proberen Gertjan. Alleen dan ben je er zeker van hoe je het apparaat kwijt wilt. Probeer het een keer tijdens een optreden ofsow, er zullen toch wel gitaristen aanwezig zijn dan?

Ik heb mijn FCB1010 ook overhaast gekocht. De eerste weken was ik er alles behalve blij mee, ik vond het ding wel cool maar ik kon het apparaat maar niet snappen. Een paar weken later snapte ik het apparaat eindelijk en ben ik presets gaan maken totdat ik erbij neerviel. Uiteindelijk heb ik een update bestelt met wat bugfixes bij een vriend van me uit Duitsland.

Nu een jaar later ben ik nog steeds harstikke blij dat ik de FCB niet heb weggedaan. Ik heb em nodig en het werkt fijn voor mij!

Maar als losse pedaaltjes je meer trekken en je hebt het geld ervoor, moet je het vooral doen. Kijk dus verder dan je neus lang is en probeer zoveel mogelijk manieren uit om je GT6 te verkopen. Ik weet zeker dat je er minstens €450,- voor kunt krijgen.

Gertjan1979
18 augustus 2003, 10:52
Ja, ik ben zeker niet van plan hem heel overhaast te verkopen aan de eerste bieder. Heb al een paar bieders gehad, alleen die *##*$ zeiden rond de 200 euro?!

Kijk die mensen snap ik niet....

Goed idee van die optredens, zal hem ook bij de repetitieruimte neerhangen.

Groet G.

MADdie86
18 augustus 2003, 12:42
Als ik zelf geld had dan zou ik hem wel kopen voor 400, alhoewel een beetje afdingen naar 350 :oops:
Maarja 4 weken nu bijna 5 weken oud. Tjah ik zou vanuit mijn oog zeggen dat de zaak waar je hem hebt gekocht hem terug zou moeten nemen en mischien een paarprocent van de orginele prijs afhalen omdat het niet bnnen de 14 dagen valt en ook niet defect is.

Nicci
22 augustus 2003, 15:37
Ik heb hem al in doos zitten zelfs, de aankoopbon heb ik erop geplakt!

Bij Dijkmans Muziek gekocht in Breda, 22/07/03!

Ik denk zelf ook dat het een koopje is, nu nog andere mensen die er ook zo over denken.

Er zit dus trouwens nog een jaar garantie op bij de winkel!

ik heb geen interesse, maar dan nog: hij blijft 2e hands. als iets 2e hands is interesseert het mij niet zo heel veel of hij 1 dag of 1 jaar geleden is gekocht. ik ben benieuwd of je er €400 voor terug krijgt. . . . .

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 16:11
kom op man. Dat ding is 450 euro harstikke waard. En bieders die er 200 euro voor geven? Voor dat geld zou ik een gt3 nog niet weg doen

Nicci
22 augustus 2003, 16:23
we zullen zien . . . . 8-) er komen regelmatig 2e hands multi fx bakken voorbij. hij kan het wel waard zijn voor jou, maar er is helaas concurentie.

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 20:37
das waar :) Maar ookal doe ik niet heel veel met m'n GT3, ik vind 't een fijne FX unit en doe 'm toch niet weg

Gertjan1979
22 augustus 2003, 21:15
Nou ik heb hem gisteren verkocht mijn GT-6 en ben meteen losse pedalen aan het aanschaffen.

Heb 2e hands een CS-2 compressor en een CH-2 kunnen kopen. Ik heb ook een Bluesdriver gekocht, vond het een heel mooie sound hebben die overdrive.

Nu nog een Digital delay en ik ben klaar.

Ben nu al veel meer tevreden met mijn chorus en compressor.

Thnks voor de reakties

Groeten Gertjan