PDA

View Full Version : Gitaarnet Rack Gear forum, een tussenbalans....



morris
16 augustus 2003, 01:51
Hey mannen,

We zijn nu een maand of twee bezig met het nieuwe rackforum, en ondanks alle vakantiedrukte (lees: afwezigheid) hebben we ons toch redelijk geamuseerd afgelopen tijd denk ik.
Mijn vraag is, wat vinden jullie er zelf van? Moeten we dingen veranderen, kunnen we het forum wat levendiger maken? Er zijn vast een heleboel mensen die we nog kunnen uitnodigen...
Ideeën???????

Ik zal de voorzet nemen;

Er mag best eens wat off-topic staan, mits het op een of andere manier gear-related is. Bijvoorbeeld, high end Amps, gitaren, artiesten, alles wat op een of andere manier iets toevoegt aan een zinvolle discussie....

nr. 2, iedereen kent wel wat zielsverwanten met het rackgear GAS syndrome... Nodig ze uit om deel te nemen alhier, zodat we wat meer 'body' krijgen....

Ideeën en suggesties in dit draadje s.v.p.....

Morris

Rectifier
16 augustus 2003, 03:27
Hmmm, ik denk dat je dat amusant wel weg kan laten. (no offense mate)
Ik heb me de laatste maand meer lopen ergeren dan geamuseerd.
Heb zelfs overwogen om hier maar niet weer te komen posten.

Er word maar te pas en te onpas topic's geopend, ge-replied op een bericht zonder dat die helemaal word gelezen maar meteen reageren op 1 regel die naderhand word toegelicht enz.

Er mag van mij best geouwehoerd worden en iets off-topic "no problemo" maar ik hoop wel dat er met iets meer met verstand wordt gepost.

En iedereen wil elkaar helpen in normale gevallen maar de ergernis treed bij veel mensen op als er elke dag gepost word "wat zal ik nu weer eens kopen". Ik noem geen namen, val ook niemand aan, maar jullie snappen wat ik bedoel.

En ik merk al een terugloop van berichten van de vaste rackofielen.......

Chiel, SRV-Man, Candyman, JimiHendrix en al die andere gozers...waar zijn jullie......???

:cry: :cry: :cry:

:razz: :razz: :razz:

srv-man
16 augustus 2003, 10:13
:-D Geen paniek hoor, we zijn er nog steeds! Maar in vakantietijd is er natuurlijk wel eens iemand weg. Al die kapitaalkrachtige rack-o-fielen zullen ook wel langdurig op vakantie gaan naar exotische oorden.....om vervolgens met verhoogde kooplust en woeste ideeen weer terug te keren :-D

Naar mijn mening voegt het rackforum zeker wat toe en steek je regelmatig wat van elkaar op, al ben ik het met Rectifier eens dat er ook wel eens aangerommeld wordt. Maar goed, we moeten allemaal een keer beginnen en niet iedereen kan op jarenlange ervaring (en een onuitputtelijke geldstroom) bouwen. Dus het zou wat elitair zijn om niet op deze vragen te reageren. Bovendien moeten we natuurlijk niet altijd al te serieus zijn (hoewel...een rack is natuurlijk een zeer serieuze zaak :-D ) en kan er toch ook wel eens wat off-topic geouwehoerd worden.
Een ander punt is dat de gemeenschap nog wel wat klein is, allemaal prima kerels, maar je krijgt al snel dezelfde meningen, waardoor discussies op een dood spoor kunnen raken. Ik probeer al wat mensen te motiveren ook hun mening wat vaker te ventileren, want er zijn er zeker die nog heel wat te vertellen hebben.......toch Fred?

Dus Rectifier, ren niet weg, maar stay tuned.

Binnenkort meer info over mijn gear ontwikkelingen, om de spanning er nog wat in te houden.

Rectifier
16 augustus 2003, 11:16
Je bedoelt toch "Internet Fred"??? :lol:

Morris kan beter bij Paul Lenders wat stickers achterlaten van Gitaarforum.
Daar komen de high-end users.

Die zijn hier schaars te vinden :wink:

wimmeltje
16 augustus 2003, 11:18
Ik denk ook dat het zeer zeker leuk zou zijn als er wat nerderlands rek bouwens hier op af en toe zouden posten. Ik noem als voorbeeld PL omdat dit eigenlijk de enige is die ik ken maar er zijn heel veel mensen meer als morris die ook overal veel van weten. Ik weet er niet zo veel vanaf omdat ik pas een klein anderhalf jaar bezig ben met rekken maar ik vind het erg interessant hier omdat er wel fatsoenlijk naar mijn probleem wordt geluisterd en niet ermee wordt omgegaan als of ik een of ander eikeltje ben die alleen maar loopt te zeuren. Ik denk ook niet dat ik de mensen hier op het forum veel lastig val met vragen die eigenlijk niet hoeven. (dit meer om het forum overzichtelijk te houden) Ik heb zelf ook al wat dingen verkocht en nieuwe dingen gekocht maar belangrijke dingen waarvan ik dacht dat ik jullie hulp voor kan gebruiken zal ik posten. Misschien wat meer on-topic blijven, ik zie dat we erg veel langzaam in een topic veranderen naar een andere onderwerp.

Hoe krijgen we hier meer mensen?? Ik heb geen idee, forum promoten en wij moeten ervoor zorgen dat het vooral leuk en leerzaam is voor iedereen die hier komt. Ik denk dat dit misschien de enige oplossing is.

Heel off-topic maar ik weet eigenlijk niet wat iedereen hier in het dagelijks leven doet. Misschien ook wel leuk dat eens te posten van iedereen wat we elkaar niet alleen als rectifier of morris of wimmeltje kennen maar ook eens van elkaar weten wat ze nu doen als ze niet op het forum aanwezig zijn.

Als me nog iets binnen schiet laat ik het wel weten

Groetjes !!!

LordRiffenstein
16 augustus 2003, 18:25
1ste idee: elke maand doen we een prijsvraag met een leuke prijs.

Ik stel voor dat de prijs voor de maand september, de Engl 580 van Morris is :-D, voor oktober zijn Engl 960 8-)

BLOK182
16 augustus 2003, 18:49
En de kerstspecial wordt jouw Diezel ;-)

LordRiffenstein
16 augustus 2003, 18:54
En de kerstspecial wordt jouw Diezel ;-)

Dan is het al lang niet meer 'mijn' Diezel!!!

FNaRK
16 augustus 2003, 21:05
Hey....wel on topic blijven :evil:

fred_internet
17 augustus 2003, 20:50
(Ik ben net terug van vakantie dus vandaar mijn late reactie)

Ik volg het forum al geruime tijd maar heb tot voor kort nooit te moeite genomen om te reageren. Ik ben het voor een groot deel met Rectifier eens, te vaak wordt er een hoop geouwehoerd en wordt het doel van het forum voorbij geschoten. Het zijn overigens niet altijd de nieuwe topics, maar vaak ook de reacties erop die vaak nergens op slaan. Natuurlijk moet je het leuk houden en een beetje ouwehoeren, maar zet in je reactie ook iets wat bij draagt aan desbetreffende topic. Ik zal vanaf heden daar waar mogelijk in ieder geval mijn bijdrage leveren.

Rectifier
17 augustus 2003, 21:25
Mooi.

Gozers als jij hebben ook enige kennis in huis wat betreft "GEAR".

dvmutzy
17 augustus 2003, 21:30
hoe seksistisch!

wat is er mis met gozers en mutzen :D !

Rectifier
17 augustus 2003, 22:49
Oh dit forum is voor iedereen, ook al heb je er geen verstand van :lol:

Maar mensen met ervaring en een andere kijk op de zaak is ook altijd verfrissend.

dvmutzy
17 augustus 2003, 22:52
ik bedoelde eigenlijk ook een beetje het woord 'mannen', het is heus niet zo dat alleen goole gozers geweldige rack gear gebruiken.

telecastermaster
18 augustus 2003, 16:11
Misschien is een FAQ voor rackgear ook geen slecht idee.

Nocki
18 augustus 2003, 20:28
Ja fijn dat we serieus bezig zijn met racks enzo. ik weet dat ik zelf schuldig ben aan een hoop topics omdat ik de weg kwijt ben wat ik nu wil. en ik weet het nog niet. maar dit is nodg steeds het forum gedeelte waar ik het liefst kom. verschillende mensen hier ken ik nu ook naast het forum via mail en ik moet zeggen dat jullie sympathieker zij buiten het forum om. mischien weer een beetje meer ouwe jongens krentenbrood.
en mischien ook het goede voorbeeld gaan geven voor de rest van het forum door minder gauw met een mening klaar te staan en wat meer te luisteren.

in ieder geval bedankt allemaal voor hulp bij verschillende dingen waar ik mee bezig ben en ik hoop dat het rack gedeelte het waardevolste wordt van gitaarnet.

Nocki

ieme
27 augustus 2003, 01:28
een fotoalbum lijkt mij wel wat!!
ik kick op racks!