PDA

View Full Version : Buckethead



misundaztood
16 augustus 2003, 00:26
Ik zie hier juist dat Vai afgebroken wordt en ik ben het er ook wel deels mee eens, hetzelfde geldt vind ik ook voor Satriani

maar nu vraag ik mij af wat jullie van Buckethead vinden (in mijn ogen een redelijk virtuose gitarist) ik ben wel te vinden voor zijn eigen muziek, zijn versie van slash's solo's van guns n roses vind ik meestal maar niets, maar dat is natuurlijk omdat ik een grote slash fan ben

mensen die hem niet kennen kunnen ff surfen naar www.newgnr.com
The Band > Buckethead > videoclips

Negative K3 fan
16 augustus 2003, 13:34
buckethead zwerft ook rond op harmony central (of is dat een kloon daarvan?) anyway, ik had gisteren nog een topic over hem gelezen.

Maiden Michiel
16 augustus 2003, 19:03
Die kerel is niet wijs met zijn muziek

niels_r
17 augustus 2003, 00:07
Ik ken hem alleen maar als 'de nieuwe gitarist van GnR' en ben dus zwaar negatief bevooroordeeld. Slash is niet vervangbaar, ook niet door de meest virtuose gitarist die er rondloopt. Slash OWNED gewoon :wink:

Maar wat moet ik luisteren dan om een beeld van hem te krijgen? Heeft hij net als Satriani etc. albums uitgegeven onder zijn naam (nooit zien liggen trouwens) of heeft hij bij een of andere band gespeeld.

Groeten Niels

misundaztood
17 augustus 2003, 01:01
Onder de naam Buckethead heeft hij o.a. volgende albums gemaakt: Colma, Bucketheadland, Day Of The Robot, Giant Robot, Monsters and Robots, Somewhere over the Slaughterhouse

Hij heeft ook albums onder de naam van Death Cube K (de letters van buckethead in een andere volgorde, hoe noemt zo'n ding, anagram???) en deze zijn Draematorium, Disembodied en Tunnel

ik vrees wel dat deze allemaal niet in europa uitgegeven worden, want ik vind ze alleen terug op een soort amerikaanse ebay

Hij heeft onder andere ook bij met de volgende mensen gespeeld: Praxis, Cobra Strike, John Carpenter, Primus

Ben daar ook allemaal niet zeker van, ik heb al deze dingen vernomen door te surfen, ff gezocht op kazaa, en ik was aardig verrast, het is vooral experimentele muziek, hij schrikt er niet voor terug om even een techno beat te gebruiken om daar dan een meesterlijke gitaarsolo op neer te pennen, allemaal zeer artificieel, maar ik vind het toch iets hebben

misundaztood
17 augustus 2003, 01:01
Onder de naam Buckethead heeft hij o.a. volgende albums gemaakt: Colma, Bucketheadland, Day Of The Robot, Giant Robot, Monsters and Robots, Somewhere over the Slaughterhouse

Hij heeft ook albums onder de naam van Death Cube K (de letters van buckethead in een andere volgorde, hoe noemt zo'n ding, anagram???) en deze zijn Draematorium, Disembodied en Tunnel

ik vrees wel dat deze allemaal niet in europa uitgegeven worden, want ik vind ze alleen terug op een soort amerikaanse ebay

Hij heeft onder andere ook bij met de volgende mensen gespeeld: Praxis, Cobra Strike, John Carpenter, Primus

Ben daar ook allemaal niet zeker van, ik heb al deze dingen vernomen door te surfen, ff gezocht op kazaa, en ik was aardig verrast, het is vooral experimentele muziek, hij schrikt er niet voor terug om even een techno beat te gebruiken om daar dan een meesterlijke gitaarsolo op neer te pennen, allemaal zeer artificieel, maar ik vind het toch iets hebben

misundaztood
17 augustus 2003, 01:02
nu heb ik dat wel per ongeluk twee keer gepost zeker, zorry mensen, kdacht al dat mijn pc zo raar deed :oops:

Theije
19 augustus 2003, 18:00
Ik dacht dat je die gast van Primus bedoelde, naar mijn info 'heet' ie ook zo.

Texter
24 september 2003, 18:32
Wat ik heb gedownload is onder te verdelen in een paar categorien en dan nogal eentonig...of beter: conceptual continuity...hij kan wel spelen maar tis niet alles...

Grim Solitude
29 september 2003, 20:05
Buckethead speelt Bass bij Guns & Roses

Slash plaats is ingenomen door Robin, en da's een grote schande

Baco
2 oktober 2003, 17:20
Hmm, in die clipjes speelt hij echter wel gitaar. Soit, ik vind geen van al die solo's iets hebben, de solo's van Slash worden met heel wat meer gevoel gespeeld, naar mijn mening. Geef mij maar Slash, dus. De andere groep (naam onsnapt me nu even) met ex-GNR leden lijkt mij interessanter te zijn :-D

slayurrr
2 oktober 2003, 18:03
De clipjes van buckethead zijn wel geinig, alleen hoe die eruit ziet is een beetje weird

Maroetoo
3 oktober 2003, 13:33
Hmm, in die clipjes speelt hij echter wel gitaar. Soit, ik vind geen van al die solo's iets hebben, de solo's van Slash worden met heel wat meer gevoel gespeeld, naar mijn mening. Geef mij maar Slash, dus. De andere groep (naam onsnapt me nu even) met ex-GNR leden lijkt mij interessanter te zijn :-D
Die andere groep is Velvet Revolver

woutB
6 oktober 2003, 19:13
Buckethead speelt Bass bij Guns & Roses

Slash plaats is ingenomen door Robin, en da's een grote schande

Dat is niet helemaal juist.

De nieuwe GNR heeft 3 gitaristen teweten: Buckethead en Robin Finck leadguitar en Richard Fortus speelt slag.
Tommy Stinson van de Replacements speelt bass.

Volgens mij klopt dat Primus verhaal wel. Daar speelde Buckethead samen met de drummer die nu ook in de nieuwe guns zit Brian "brain" Mantia

Van Velvet Revolver kan je op De site van Slash een paar videotjes downloaden

Texter
9 oktober 2003, 18:01
Zou Buckethead voor een Amerikaan net zo vreemd klinken als voor ons Emmerhoofd? :D

Fuhgawz
11 oktober 2003, 11:33
De dude loopt rond met een emmer op zijn hoofd. Dat is wel een heel belachelijke gimmick.
Trouwens, die Tommy Stinson kan toch wel wat beters krijgen dan zo'n 2e rangs Guns N Roses coverband met Axl in de hoofdrol. De Replacements waren vet!

belfrink
11 oktober 2003, 13:31
De dude loopt rond met een emmer op zijn hoofd. Dat is wel een heel belachelijke gimmick.
Trouwens, die Tommy Stinson kan toch wel wat beters krijgen dan zo'n 2e rangs Guns N Roses coverband met Axl in de hoofdrol. De Replacements waren vet!

Volgens mij is het een popcorndoos met een wit masker eronder. Ik heb gisteren trouwens een filmpje van hem gedownload van "Rock In Rio 2001" daar zit ie met Nun-Chakus (die staafjes met kettingen eraan) te kloten en daarna geeft ie een best wel leuke solo weg. :D

glacius
7 januari 2004, 18:25
buckethead is een sukkel !!! weg met hem !!!

slash roelt alles !!!

Axl Rose
22 februari 2004, 21:59
Buckethead is niet te vergelijken met Slash. Beiden hebben iets unieks. Ik ben blij dat Guns N' Roses geen Slash rip-off hebben genomen maar gewoon een hele andere soort gitarist nu hebben. De solo's worden trouwens gedeeld door Robin Finck, Richard Fortus en Buckethead. Robin doet de meeste lead maar de snelle stukken (outro nightrain) etc worden meestal door Buckethead gespeeld of af en toe Richard Fortus. Ze wisselen en delen de solo's. Erg gaaf.

soup
9 april 2004, 19:21
met die videoclip-->nighttrain
Prachtig :) ik had die al eens gezien maar ik wist niet dat het van hun was

MoserCustomShopDotCom
19 april 2004, 13:36
De dude loopt rond met een emmer op zijn hoofd. Dat is wel een heel belachelijke gimmick.
Trouwens, die Tommy Stinson kan toch wel wat beters krijgen dan zo'n 2e rangs Guns N Roses coverband met Axl in de hoofdrol. De Replacements waren vet!

Volgens mij is het een popcorndoos met een wit masker eronder. Ik heb gisteren trouwens een filmpje van hem gedownload van "Rock In Rio 2001" daar zit ie met Nun-Chakus (die staafjes met kettingen eraan) te kloten en daarna geeft ie een best wel leuke solo weg. :D

Een doos van kentucky Fried Chicken toch? of zit ik nu met iemand anders in de war?

Harry
19 april 2004, 17:08
en staat ie bij GnR dan ook met zo'n doos over zijn smoel? Belachelijk eigenlijk, alhoewel hij misschien wel net zo lelijk is als Slash. Mocht je ook blij zijn als zijn gezicht niet onder dat haar vandaan kwam.

schaap
19 april 2004, 19:21
Tja maar Buckethead heeft echt een hele fucking image van ik ben gestoord opgegroeid enzo dus :-? En lelijk is ie vast wel :cool:

Fuhgawz
21 april 2004, 17:14
Nou ja, die hoed van Slash is ook behoorlijk lam. Wat stijlvoller dan een popcorndoos natuurlijk, maar nog steeds lam.
Ik vind Buckethead trouwens een leukere gitarist dan Slash. Moet ik nu gaan rennen? :wink:

birt
21 april 2004, 19:14
kentucky fried chicken it is!
ff wat fotos:
http://www.gamebooks.org/gallery/bucket2.jpg
http://www.guitar2001.com/buckethead3.jpg
http://www.edromanguitars.com/rock/buckethead/buckethead.jpg
http://www.gnr.org.uk/gnr/photo/buckethead.jpg
http://www.narangkar.com/pete/Web%20Images/buckethead.jpg
http://www.mtv.com/shared/media/news/images/g/Guns_N_Roses/sq-buckethead-puppet-intvw-tacoma-mtv.jpg

doet me denken aan "don't pu your head in a bucket" van Red Zebra :D

Carpe Diem
24 april 2004, 10:39
iemand die zch Buckethead noemt en dan ook een lege KFC bak op ze kop zet kan ik niet serieus nemen. doe toch eens normaal. bunch of fucking amatures.

woutB
24 april 2004, 16:44
Het is een rare kwast. Maar hij kan spelen dat het dun je broek in loopt.

THW
24 april 2004, 17:02
yep er zien er veel gitaristen voor geen meter uit (de meeste zellfs) en toch kunnen die best wel goed spelen dus wie het ook zei dat je zulke mensen niet serieus moet nemen: BULLSHIT!

Carpe Diem
2 mei 2004, 22:05
yep er zien er veel gitaristen voor geen meter uit (de meeste zellfs) en toch kunnen die best wel goed spelen dus wie het ook zei dat je zulke mensen niet serieus moet nemen: BULLSHIT!
gozer, ik zei dat IK hem niet serieus neem. wat jij doet moet je zelf weten. van mijn part buttrape je hem, kan mij het schelen

velvet_revolver
10 mei 2006, 17:13
Sorry, maar ik vind buckethead een waardeloze vervanger van Slash!!!
Ik vind vooral dat hij er idioot uitziet. Opzich kan hij wel gitaar spelen, maar ik heb het niet op hem. Het is gewoon zonde dat Guns N Roses uit elkaar is gegaan.

Trocar
10 mei 2006, 17:36
Sorry, maar ik vind buckethead een waardeloze vervanger van Slash!!!
Ik vind vooral dat hij er idioot uitziet. Opzich kan hij wel gitaar spelen, maar ik heb het niet op hem. Het is gewoon zonde dat Guns N Roses uit elkaar is gegaan.

Uhm, dit topic is meer dan 2 jaar oud hoor...
Sterker nog, Buckethead speelt al zo'n 2 jaar niet meer bij GnR.

AntiqueBurst
20 mei 2006, 16:12
Ik vind het gek dat er zo word afgegeven op buckethead.

Die man is gewoon gitaar-god !

Ik vind ook niet alles van hem goed hoor, zelfs niet eens bijna alles.
Hij heeft erg veel gemaakt wat voor mij gewoon te ver gaat.

Maar zeggen dat die niet kan spelen, of alleen maar trucjes kent, vind ik way d'er over.

Bucket speelt naar mijn bescheiden mening zo goed als elke gitaarist naar huis.

thomazzbootzz
23 mei 2006, 23:17
buckethead is een van de beste all round gitaristen ooit
met bijna elke stijl komt hij weg.
en dat kunnen er niet veel.

Luke-wannabe
24 mei 2006, 16:13
Ik vind het gek dat er zo word afgegeven op buckethead.

Die man is gewoon gitaar-god !

Ik vind ook niet alles van hem goed hoor, zelfs niet eens bijna alles.
Hij heeft erg veel gemaakt wat voor mij gewoon te ver gaat.

Maar zeggen dat die niet kan spelen, of alleen maar trucjes kent, vind ik way d'er over.

Bucket speelt naar mijn bescheiden mening zo goed als elke gitaarist naar huis.
:seriousf:

TimoSomers
7 juli 2007, 00:32
Cool, een topic van een jaar oud.
<3 search.

Anyway, ik vind Buckethead de meest innovatieve(typo?), inspirerende en virtuooste gitaarspeler van deze tijd.
Sommige dingen die hij doet zijn gewoon niet na te doen, en dan heeft hij ook nog erg veel briljante composities.
Waarsgijnlijk is de reden waarom veel mensen hem niet mogen (Qua gitaarwerk) omdat ze maar 1 of 2 nummer(s) van hem hebben gehoord.
Hij heeft 22 solo's albums ( waarvan ik er... 22 heb:)) uitgebracht, en ze zijn allemaal compleet anders.
IMO is het de beste gitarist van deze tijd, maar je moet er wel van houden.
De vergelijking met Slash vind ik vrij vreemd btw.
De enige gelijkenis is dat ze allebei bij GnR hebben gespeeld, Buckethead past niet eens bij GnR (qua stijl) en Slash compleet wel.
Maar het is een feit dat Slash technisch en (naar mijn mening) ook puur melodieus niet aan Buckethead kan tippen.

Fucking hell ik kan ure over Buckethead blijve lulle xD

EuroCinema
7 juli 2007, 20:14
Ik vind hem 1 van de zeer weinige rockgitaristen die weleens echt iets compleet onvoorspelbaars doen. Niet altijd even mooi, maar wel heel erg leuk. De match met Axl heb ik ook nooit gezien.

Nevaratoiel
7 juli 2007, 20:31
Nou ja, feit (voor mij) is dat Buckethead nooit aan Slash heeft kunnen tippen. Ook dat masker en die bucket op zijn hoofd vind ik echt belachelijk.

Oh ja, wie hier in deze topic zei dat Slash lelijk is... geen smaak. :P

Wouter van Dijk
25 juli 2007, 18:33
Buckethead is niet de geschikte gitarist voor Guns &
Roses, maar hij blijft een van de meest virtuose
gitaristen van dit tijdvak. Slash is een goede musikant,
zijn muziek is goed luisterbaar, bluesy en gevoelig.
Hij zoekt vaak een "bad-ass" sound, zoals op Sweet Child o' Mine
en November Rain.

Buckethead is technisch gezien een stuk beter,
ik vind hem ook creatiever dan Slash. Hij word helaas niet altijd
gewaardeerd, omdat veel van zijn werk minder luisterbaar is dan
"populair" gitaarwerk. Echte vette solo's heeft hij zat, een mooie combinatie van shred, melodie en virtuose onzin is bijvoorbeeld de solo van Jordan (Guitar Hero II versie).

Dolf
26 juli 2007, 23:25
Hehe, blijkbaar is dit een topic dat ik nog aangemaakt heb met mij oude account, dat nu opeens weer bovenkomt. Was het paswoord destijds vergeten en heb dan maar een nieuwe account aangemaakt.

Ik vind nog steeds dat de muziek die Buckethead maakt echt zalig is, maar Slash blijft mijn all-time n°1 gitarist, en dan vooral door Appetite For Destruction.

robby-C.rock
26 september 2007, 20:59
buckethead ziet er niet uit, kan niet normaal spelen.
en bij guns and roses lijkt zijn gecoverer slash werk
gewoon in geen enkel opzicht op dat van slash.

Wouter van Dijk
2 oktober 2007, 13:55
Buckethead is IMO zeker zo goed als Slash,
ik snap alleen niet waarom hij bij GnR ging

EuroCinema
2 oktober 2007, 14:51
buckethead ziet er niet uit, kan niet normaal spelen.
en bij guns and roses lijkt zijn gecoverer slash werk
gewoon in geen enkel opzicht op dat van slash.

Wat maakt het nou uit hoe een gitarist eruit ziet? Als het me om het uiterlijk ging, luisterde ik wel naar de Pussy Cat Dolls en zeker ook niet naar Slash :-) Maar serieus: die laatste 2 punten vind ik juist positief. Normale gitaarsolo's zijn er al veel te veel en gitaristen die Slash netjes naspelen zo mogelijk nog meer.

kassie
3 oktober 2007, 10:46
qua creativiteit valt het wel mee met buckethead. tuurlijk produceert hij mooie sounds en aparte speelstijlen. maar dat weegt voor mij niet op wat slash geproduceerd heeft. Slash heeft een totaal eigen sound en is gewoon de rock n' roll hemzelf. Verder heeft slash ook veel vernieuwende dingen gedaan. Denk bijvoorbeeld aan de 2e snakepit album, en UYI 2 was ook aardig divers qua sounds. Ik vind hem veel beter liedjes kunnen componeren dan buckethead en zijn solo's passen echt in de nummers. Ze voegen dus iets toe. Heel wat anders dan de vele nootjes poepen met een kilswitch en octiviser tussendoor dat buckethead doet.

TimoSomers
3 oktober 2007, 17:28
qua creativiteit valt het wel mee met buckethead. tuurlijk produceert hij mooie sounds en aparte speelstijlen. maar dat weegt voor mij niet op wat slash geproduceerd heeft. Slash heeft een totaal eigen sound en is gewoon de rock n' roll hemzelf. Verder heeft slash ook veel vernieuwende dingen gedaan. Denk bijvoorbeeld aan de 2e snakepit album, en UYI 2 was ook aardig divers qua sounds. Ik vind hem veel beter liedjes kunnen componeren dan buckethead en zijn solo's passen echt in de nummers. Ze voegen dus iets toe. Heel wat anders dan de vele nootjes poepen met een kilswitch en octiviser tussendoor dat buckethead doet.

Je hebt schijnbaar niet alles van buckethead gehoord?
Hij heeft een compleet blues/jazz album met waanzinnige bluesy gevoelige solo's.
Ik vind buckethead 38627 keer vernieuwender dan slash, ik vind slash zowiezo zwaar overrated.
Ik vind ook trouwens dat zooooveel mensen buckethead beoordelen alleen maar op nummers als Jordan ofzo.
Maargoed, dat is mijn mening.

Nevaratoiel
7 oktober 2007, 17:58
Ik vind buckethead 38627 keer vernieuwender dan slash, ik vind slash zowiezo zwaar overrated. Ik heb altijd geleerd; ik vind dit, omdat.............. Dus waarom vind je Slash overrated?

Ik vind dat over smaak niet te twisten valt. Dus dit soort discussies leiden tot niks, omdat men het toch niet met elkaar eens wordt.

Krikkeden 1ste
7 oktober 2007, 18:55
Smaken zijn smaken, maar iederéén kan toch wel horen dat speltechnisch Buckethead Slash vierkant tureluut speelt zeker... die gast beheerst duidelijk wat meer stylen als de :soul:

robby-C.rock
7 oktober 2007, 19:16
er zit ja geen enkel normaal rytme is de solo's van buckethead.
ook is zijn sound gewoon 3 x niks

Nevaratoiel
7 oktober 2007, 20:29
Smaken zijn smaken, maar iederéén kan toch wel horen dat speltechnisch Buckethead Slash vierkant tureluut speelt zeker... die gast beheerst duidelijk wat meer stylen als de :soul:Dat ben ik niet met je eens. Ik vind Slash duidelijk beter. Ik vind dat hij met veel meer gevoel speelt. Van Slash krijg ik (positief) kippenvel, van Buckethead totaal niet.

Ik vind ook dat je niet voor iedereen kunt spreken. Welk recht heb jij om te zeggen dat iedereen vindt wat jij vindt. Ik vind Slash technisch veel beter spelen dan Buckethead. Jij niet. Nou en? Ik mag vinden wat ik vind. Jij ook. Maar ik hou niet van het respectloos spreken over een artiest die zijn hart en ziel in de muziek steekt.

kassie
8 oktober 2007, 10:43
http://www.youtube.com/watch?v=wcth4luLMb4

slash promoot de verkoop van zijn huisje in de show van ellen whahaha.

Nevaratoiel
8 oktober 2007, 13:26
http://www.youtube.com/watch?v=wcth4luLMb4

slash promoot de verkoop van zijn huisje in de show van ellen whahaha.En?

+4+3=10

TimoSomers
8 oktober 2007, 21:19
Dat ben ik niet met je eens. Ik vind Slash duidelijk beter. Ik vind dat hij met veel meer gevoel speelt. Van Slash krijg ik (positief) kippenvel, van Buckethead totaal niet.

Ik vind ook dat je niet voor iedereen kunt spreken. Welk recht heb jij om te zeggen dat iedereen vindt wat jij vindt. Ik vind Slash technisch veel beter spelen dan Buckethead. Jij niet. Nou en? Ik mag vinden wat ik vind. Jij ook. Maar ik hou niet van het respectloos spreken over een artiest die zijn hart en ziel in de muziek steekt.

Buckethead is TECHNISCH gewoon beter. Feit. Hij beheerst de TECHNIEK gewoon beter.
Over emotie valt niet te discusieren, alleen de gitaristen zelf weten dit.
Slash is vele malen TOEGANKELIJKER en commerciëler(?) dan Buckethead.
Zeggen dat buckethead geen emotie in zn solos legt is complete bullshit, mensen zeggen dit namelijk op grond van maar enkele solo's van hem. Luister eens de solo van Soothsayer bijv. .

EDIT: Had hele mooie fout, 1e woord moest uiteraard Buckethead zijn ipv slash.

Krikkeden 1ste
8 oktober 2007, 23:11
Ik vind ook dat je niet voor iedereen kunt spreken. Welk recht heb jij om te zeggen dat iedereen vindt wat jij vindt. Ik vind Slash technisch veel beter spelen dan Buckethead. Jij niet. Nou en? Ik mag vinden wat ik vind. Jij ook. Maar ik hou niet van het respectloos spreken over een artiest die zijn hart en ziel in de muziek steekt.

Ik ben begonnen met te zeggen dat smaken verschillen.
En ik blijf er bij dat buckethead technisch virtuoser is dan de Slash... dat smaken verschillen doet hier niks ter zake, dit is gewoon een feit en dat kan iederéén die wat tokkelt toch wel horen zeker...
Slash is Slash. En bucket is den emmer... Geef mij maar den emmer, die heeft ook minder last van een zanger met een piepstem waarvoor er een extra toerbus nodig is om zijn ego mee op tour te nemen... voila, einde verhaal voor mij... :speed:

Nevaratoiel
8 oktober 2007, 23:37
En ik blijf er bij dat buckethead technisch virtuoser is dan de Slash... dat smaken verschillen doet hier niks ter zake, dit is gewoon een feit en dat kan iederéén die wat tokkelt toch wel horen zeker...Nee, dat is geen feit. Feit is dat het een mening is van jou, en dat ik (onderandere) er niet mee eens ben..... :sneaky:

EuroCinema
9 oktober 2007, 09:19
http://nl.wikipedia.org/wiki/Feit

kassie
9 oktober 2007, 09:47
het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit....

feit is wel dat slash een stuk meer platen heeft verkocht, in de smaak valt bij een veel breder publiek, een stuk bekender is, een signature amp heeft, 4 signature gitaren bij 3 verschillende merken, signature wah pedaal, aan talloze filmsoundtracks heeft gewerkt, met talloze wereldberoemde artiesten samengewerkt, wie bedenkt er nog meer?

euhm tja wat heeft buckethead eigenlijk gedaan? i.p.v. als een slap aftreksel in de voetspoortjes treden van slash bij de nieuwe GNR coverband? please kom nu eens met feiten i.p.v. meningen. En de aloude 'betere' techniek argument hebben we nu wel gehoord.

Wouter van Dijk
9 oktober 2007, 09:54
er zit ja geen enkel normaal rytme is de solo's van buckethead.
ook is zijn sound gewoon 3 x niks

Misschien kan jij er geen melodielijn in ontdekken, maar
je mag mij een voorbeeld geven waar er geen ritme in zijn solo zit.
Technisch gezien is Buckethead wel beter dan Slash,
zijn techniek is een stuk beter ontwikkeld.
Of hij daarom een betere gitarist is moet iedereen maar voor zichzelf
uitmaken.

Als je wat meer van Buckethead luistert merk je ook wel
dat hij diverser is dan Slash, die ik nog geen jazz zie spelen...

EuroCinema
9 oktober 2007, 10:27
het is een feit dat een koe meer schijt dan een geit....

feit is wel dat slash een stuk meer platen heeft verkocht, in de smaak valt bij een veel breder publiek, een stuk bekender is, een signature amp heeft, 4 signature gitaren bij 3 verschillende merken, signature wah pedaal, aan talloze filmsoundtracks heeft gewerkt, met talloze wereldberoemde artiesten samengewerkt, wie bedenkt er nog meer?

Tja, Lee Towers, K3, de Toppers en Frans Bauer trekken ook heel erg veel publiek. Vind dat niet zo'n argument.



euhm tja wat heeft buckethead eigenlijk gedaan? i.p.v. als een slap aftreksel in de voetspoortjes treden van slash bij de nieuwe GNR coverband? please kom nu eens met feiten i.p.v. meningen. En de aloude 'betere' techniek argument hebben we nu wel gehoord.

In wikipedia kun je lezen dat Buckethead (o.a. in Praxis) heeft gespeeld met Bill Laswell, Bootsy Collins, Bernie Worrell, Mike Patton, Les Claypool, John Zorn en Tony Williams. Misschien houd je niet van avant garde, funk, jazz en crossover, maar deze mensen gelden in hun genres als de allergrootsten ter wereld. Waarom je daarna zin zou hebben om November Rain te gaan coveren is mij ook een raadsel. Must be the money...

thekid
9 oktober 2007, 11:09
techniek techniek techniek.

Als ik alles technis zoals het op papier staat kan spelen zoals buckethead (want dat word hier beweerd dat die technis veel beter is).

Dan hoop ik dat ik niet de beste gitarist word genoemd

De gitaar moet een verlengde van je aders vormen en het bloed moet er door stromen het hartritme word HET ritme. dan ben je een gitarist en niet als je technis alles na kan spelen zonder fouten.
(vandaar dat ze slash zijn solo's bloodsolo's noemen )

EuroCinema
9 oktober 2007, 11:42
Even zodat we allemaal weten waarover we het hebben:

4x Buckethead

een akoestische ballad
http://nl.youtube.com/watch?v=rJud5kqFEDU

een heel erg stoer potje slappen op de gitaar
http://nl.youtube.com/watch?v=hmggwVArtAM

elektrische rock ballad
http://nl.youtube.com/watch?v=8akmP6Sjv2o

Nunchaku's, electric boogie en geshred (!)
http://nl.youtube.com/watch?v=Dz9FKIIaoQU

Nevaratoiel
9 oktober 2007, 13:05
techniek techniek techniek.

Als ik alles technis zoals het op papier staat kan spelen zoals buckethead (want dat word hier beweerd dat die technis veel beter is).

Dan hoop ik dat ik niet de beste gitarist word genoemd

De gitaar moet een verlengde van je aders vormen en het bloed moet er door stromen het hartritme word HET ritme. dan ben je een gitarist en niet als je technis alles na kan spelen zonder fouten.
(vandaar dat ze slash zijn solo's bloodsolo's noemen )Dat ben ik wel met je eens. Ik vind zelf het gevoel veel belangrijker dan techniek.

Pegasus
9 oktober 2007, 13:52
Dat ben ik wel met je eens. Ik vind zelf het gevoel veel belangrijker dan techniek.
Alsof het een in de plaats komt van het ander.
Gevoel en techniek zijn twee verschillende onderdelen van het gitaarspelen. Ik vind het geweldig als gitaristen beide weten te combineren. Er zijn van die gitaristen waar ik niet van onder de indruk raak van hun geweldige techniek omdat het net van die 'apen' zijn die een kunstje hebben geleerd.
Je hebt ook van die gitaristen die met veel gevoel kunnen spelen maar technisch zodanig beperkt zijn dat je het op een gegeven moment wel hebt gehoord.

thekid
9 oktober 2007, 14:52
je kan elkander hier wel liggen afzijken maar uiteindelijk heeft iedereen gelijk want smaken verschillen.

Maar als ik naar concertjes gaa zie ik meestal een gitarist met lang soms krullend haar, sigaret tussen zijn lippen en een vette les paul in zijn handen . en op de achtergrond een brullende marshall met enkele flessen wiskey erop.

Maar nooit iemand met een emmer op zijn kop.

Toeval ??

EuroCinema
9 oktober 2007, 15:39
je kan elkander hier wel liggen afzijken maar uiteindelijk heeft iedereen gelijk want smaken verschillen.

Maar als ik naar concertjes gaa zie ik meestal een gitarist met lang soms krullend haar, sigaret tussen zijn lippen en een vette les paul in zijn handen . en op de achtergrond een brullende marshall met enkele flessen wiskey erop.

Maar nooit iemand met een emmer op zijn kop.

Toeval ??

Geen toeval, ze doen allemaal Joe Perry na :-D

Trocar
9 oktober 2007, 16:14
je kan elkander hier wel liggen afzijken maar uiteindelijk heeft iedereen gelijk want smaken verschillen.

Maar als ik naar concertjes gaa zie ik meestal een gitarist met lang soms krullend haar, sigaret tussen zijn lippen en een vette les paul in zijn handen . en op de achtergrond een brullende marshall met enkele flessen wiskey erop.

Maar nooit iemand met een emmer op zijn kop.

Toeval ??

Misschien ga jij altijd naar hetzelfde bandje kijken ;)

robby-C.rock
9 oktober 2007, 17:00
ik zou net zoals thekid liever altijd naar zo'n gast met lang haar, peuk en een les paul gaan (en een marshall natuurlijk) dan naar dat figuur met een regenjas aan en een popcornemmer op zijn hoofd.:D

EuroCinema
9 oktober 2007, 17:29
http://www.performanceimpressions.com/bonnaroo2004/praxis/praxis1.jpg

Lang haar... check
Les Paul... check
Tja, met zo'n masker is het natuurlijk lastig roken.

kassie
9 oktober 2007, 19:36
Even zodat we allemaal weten waarover we het hebben:

4x Buckethead

een akoestische ballad
http://nl.youtube.com/watch?v=rJud5kqFEDU

een heel erg stoer potje slappen op de gitaar
http://nl.youtube.com/watch?v=hmggwVArtAM

elektrische rock ballad
http://nl.youtube.com/watch?v=8akmP6Sjv2o

Nunchaku's, electric boogie en geshred (!)
http://nl.youtube.com/watch?v=Dz9FKIIaoQU

mmm goed dan, hier bekijk dit filmpje maar eens. zuigt buckethead nog hard een puntje aan. http://nl.youtube.com/watch?v=zEOj34nxITM in case je populariteit niet zo'n "goed" argument vind. :chicken:

Nevaratoiel
9 oktober 2007, 22:11
Even zodat we allemaal weten waarover we het hebben:

4x Buckethead

een akoestische ballad
http://nl.youtube.com/watch?v=rJud5kqFEDU

een heel erg stoer potje slappen op de gitaar
http://nl.youtube.com/watch?v=hmggwVArtAM

elektrische rock ballad
http://nl.youtube.com/watch?v=8akmP6Sjv2o

Nunchaku's, electric boogie en geshred (!)
http://nl.youtube.com/watch?v=Dz9FKIIaoQUNiet omdat ik Slash fan ben, maar ik vind die voorbeelden echt bagger. Er zit helemaal geen melodie whatsoever in. Ik hou niet van het woord, maar degene die het over notenpoeperij had heeft het juiste woord gebruikt voor deze videos. Buckethead kan misschien erg snel over de snaren heen rammen, maar er zit helemaal niks in.

Luister naar dit:

http://nl.youtube.com/watch?v=4ZSTFRKIjbs&mode=related&search=

Of even een vergelijkinkje:

http://nl.youtube.com/watch?v=wMYnl22cqGU&mode=related&search=

En nog een vergelijking, maar dan met alle 3 de Guns gitaristen:

http://nl.youtube.com/watch?v=XVV0qlukPVw&mode=related&search=

EuroCinema
10 oktober 2007, 09:48
Ff voor de duidelijkheid: ik vind Slash te gek hoor. Toen Appetite uitkwam was ik 14 of 15 en heb ik 'm grijsgedraaid, solo's leren naspelen etc. En ik vond Buckethead absoluut niet op zijn plek in G'n'R. Maar ik vind het wel knap wat-ie allemaal kan op z'n instrument. C'est tout. (En nu ga ik weer lekker over jazz discussieren ;)

Neals
10 oktober 2007, 12:08
http://nl.youtube.com/watch?v=atiRxwW608M

Ik vind deze man anders ook Slash nadoen. Gaan we nu ook zeggen dat hij zonder gevoel speelt? Ondanks dat hij geen emmer op de kop heeft???

http://nl.youtube.com/watch?v=KiTmdP0sYGw

Voor deze het zelfde verhaal.

MIsschien in de toekomst 1 van deze 2 mannen bij GnR?

robby-C.rock
10 oktober 2007, 16:42
http://nl.youtube.com/watch?v=atiRxwW608M

Ik vind deze man anders ook Slash nadoen. Gaan we nu ook zeggen dat hij zonder gevoel speelt? Ondanks dat hij geen emmer op de kop heeft???

http://nl.youtube.com/watch?v=KiTmdP0sYGw

Voor deze het zelfde verhaal.

MIsschien in de toekomst 1 van deze 2 mannen bij GnR?

die man doet slash na!!!
dat filmpje van jimmy page is gemaakt voordat slash in gnr zat...

en ik vind joe perry en jimmy page toch echt wat anders dan buckethead...
waren trouwens beiden helden van slash

thekid
10 oktober 2007, 16:51
Als je op snakepit.org leest zul je weten dat slash opkijkt naar page en al die oudere gitaristen

kassie
11 oktober 2007, 09:50
Als je op snakepit.org leest zul je weten dat slash opkijkt naar page en al die oudere gitaristen

ja slash is verder redelijk nuchter hoor. Hij vind zichzelf behoorlijk geprezen dat hij de kans heeft gehad om met veel van zijn oude helden samen te spelen. Jeff Beck was bijvoorbeeld ook een grote held van hem, en Angus Young. Ondanks dat hij vrij beroemd is heeft hij nog steeds een eerlijke en oprechte persoonlijkheid vind ik. Plus dat hij goed voor zijn fans zorgt door na GNR nog te blijven spelen in 'minder' bekende bandjes. Dat is ook niet voor elke gitarist te zeggen. Hij leeft echt voor de muziek en dat zie je wel terug vind ik.

Jyuuga
11 oktober 2007, 19:23
Slash niet snel?http://nl.youtube.com/watch?v=VtyqIRMJLCs

Luister naar de outro solo rond 3.30.

jonesd
11 oktober 2007, 19:36
Slash niet snel?http://nl.youtube.com/watch?v=VtyqIRMJLCs

Luister naar de outro solo rond 3.30.

Je bedoelt vlak voor hij zijn gitaar helemaal vals speelt? (gibson - probleem met g-snaar moeten ze toch eens oplossen :) )

Melon1510
11 oktober 2007, 20:36
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=vYxrdrzmuUw[/URL]

Hier een van zijn, naar mijn mening, beste dingetjes. Dat ik er maar 2 van hem ken mag de pret niet bederven.
Let trouwens eens op die ongelooflijk geile Les Paul 8-)

Hij heeft trouwens auditie gedaan voor RHCP, naar ik meen in 1993, vlak voor Navarro erbij kwam. Ze gingen audities houden voor een nieuwe gitarist; de meeste mensen die op kwamen dagen wilden gewoon met de band praten, maar er waren ook een aantal serieuze pogingen tussen. Onder andere dus Buckethead, die de hele auditie lang met een emmer op zijn hoofd en omwikkeld met kippengaas speelde.
Zoiets was het geloof ik :soul:

Nevaratoiel
11 oktober 2007, 22:35
[URL=http://www.youtube.com/watch?v=vYxrdrzmuUw[/URL]

Hier een van zijn, naar mijn mening, beste dingetjes. Dat ik er maar 2 van hem ken mag de pret niet bederven.En zelfs ik moet bekennen dat ik dit erg goed vind. Zit een keer een echte melodie in. :sssh:

Alleen begint ie dan op een gegeven moment toch weer een beetje te veel techniekjes te doen. Dat vind ik nou weer jammer.....

Roy K.
12 oktober 2007, 00:22
ja slash is verder redelijk nuchter hoor. ... ...Ondanks dat hij vrij beroemd is heeft hij nog steeds een eerlijke en oprechte persoonlijkheid vind ik.
Laatst las ik in een blad in interview, daar stond in dat een journalist met hem in gesprek ging, en een cola kreeg van een bodyguard/bediende van Slash. Na een minuut wou de interviewer van zijn cola drinken, tot de bodyguard ingreep, de cola uit zijn handen griste en hem voorzag van een nieuwe, frisse koude cola.

Slash drinkt zijn (fris)drank altijd koel/koud, en de mensen waarmee hij omgaat en spreekt zouden dat ook geen "lauwe" frisdrank hoeven drinken, was Slash's verklaring.
Hij is verder wel heel down to earth natuurlijk.

The Lo Lands
12 oktober 2007, 10:55
Onder de naam Buckethead heeft hij o.a. volgende albums gemaakt: Colma, Bucketheadland, Day Of The Robot, Giant Robot, Monsters and Robots, Somewhere over the Slaughterhouse

Hij heeft ook albums onder de naam van Death Cube K (de letters van buckethead in een andere volgorde, hoe noemt zo'n ding, anagram???) en deze zijn Draematorium, Disembodied en Tunnel

ik vrees wel dat deze allemaal niet in europa uitgegeven worden, want ik vind ze alleen terug op een soort amerikaanse ebay

Hij heeft onder andere ook bij met de volgende mensen gespeeld: Praxis, Cobra Strike, John Carpenter, Primus

Ben daar ook allemaal niet zeker van, ik heb al deze dingen vernomen door te surfen, ff gezocht op kazaa, en ik was aardig verrast, het is vooral experimentele muziek, hij schrikt er niet voor terug om even een techno beat te gebruiken om daar dan een meesterlijke gitaarsolo op neer te pennen, allemaal zeer artificieel, maar ik vind het toch iets hebbenKlopt allemaal. Ik volg Buckethead al sinds begin jaren negentig en heb diverse japanse bootlegs en albums welke wel in Europa zijn uitgebracht. Voor mij persoonlijk een van de meest eigenzinnige gitarist en composer. Zijn deelname aan Guns & Roses is volgens mij meer de honger naar goede verdiensten maar als underground gitarist heeft hij meer in zijn mars en op zijn kerfstok. Eén van zijn bekende gitaartechnieken is de 'rollercoaster' techniek waarmee hij middels speedpicking de hals als een ware rollercoaster ride afwerkt. Brilliant gestoord :)

kassie
12 oktober 2007, 18:45
Laatst las ik in een blad in interview, daar stond in dat een journalist met hem in gesprek ging, en een cola kreeg van een bodyguard/bediende van Slash. Na een minuut wou de interviewer van zijn cola drinken, tot de bodyguard ingreep, de cola uit zijn handen griste en hem voorzag van een nieuwe, frisse koude cola.

Slash drinkt zijn (fris)drank altijd koel/koud, en de mensen waarmee hij omgaat en spreekt zouden dat ook geen "lauwe" frisdrank hoeven drinken, was Slash's verklaring.
Hij is verder wel heel down to earth natuurlijk.

mooi filmpje over zijn down to earth approach
http://nl.youtube.com/watch?v=tFpm6JxGH6E

Jyuuga
12 oktober 2007, 19:13
Je bedoelt vlak voor hij zijn gitaar helemaal vals speelt? (gibson - probleem met g-snaar moeten ze toch eens oplossen :) )

Nee daarna :).

Jyuuga
13 oktober 2007, 20:10
Was het trouwens niet zo dat Slash toen een Les Paul kopie had, en pas een stuk later een Gibson kreeg? Of niet?

kassie
22 oktober 2007, 10:06
Was het trouwens niet zo dat Slash toen een Les Paul kopie had, en pas een stuk later een Gibson kreeg? Of niet?

euhm ja. tijdens appetite heeft hij de gitaarpartijen opgenomen met een cheapo les paul. en de overdubs met een handgebouwde 59 les paul door een vioolbouwer waar het management van geffen mee aan kwam zetten. die handgebouwde (waar overigens ook gibson op staat) werd voor vele jaren zijn 1e keuze met optredens en dergelijke. nu treed hij er niet meer mee op maar hij gebruikt hem wel op al zijn platen. In een interview aan zijn guitartech Adam Day werd eens gevraagd wat het verschil tussen die handgebouwde en een fabrieksgibson was. Het houtmateriaal was droger en de nek stond in een wat rechtere hoek t.o.v. de body. in feite is het gewoon een gibson qua kwaliteit uit de VOS customshop, alleen die werden pas in 91 door gibson gebouwd. En ook slash behoorde bij de eerste personen die toen een VOS custom uitgereikt kreeg.

Jyuuga
22 oktober 2007, 12:03
euhm ja. tijdens appetite heeft hij de gitaarpartijen opgenomen met een cheapo les paul. en de overdubs met een handgebouwde 59 les paul door een vioolbouwer waar het management van geffen mee aan kwam zetten. die handgebouwde (waar overigens ook gibson op staat) werd voor vele jaren zijn 1e keuze met optredens en dergelijke. nu treed hij er niet meer mee op maar hij gebruikt hem wel op al zijn platen. In een interview aan zijn guitartech Adam Day werd eens gevraagd wat het verschil tussen die handgebouwde en een fabrieksgibson was. Het houtmateriaal was droger en de nek stond in een wat rechtere hoek t.o.v. de body. in feite is het gewoon een gibson qua kwaliteit uit de VOS customshop, alleen die werden pas in 91 door gibson gebouwd. En ook slash behoorde bij de eerste personen die toen een VOS custom uitgereikt kreeg.

Aha, ok bedankt, iemand die een keer reageert =).

Maar om eerlijk te zijn vind ik voor de rest dat Buckethead wel beter is dan Vai, qua melodie en toon. Ik bedoel ik zat zo te luisteren naar Steve Vai, hij deed een solo, speeld op clean op zijn brugkanaal, wat een lelijke toon zeg!
En voor de rest is Vai vooral noten spelen, Buckethead maakt er dan nog wat geks van.

TimoSomers
2 januari 2008, 00:43
http://youtube.com/watch?v=vy4LdGjp6TE&feature=related

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
ONGELOOFLIJK, vooral vanaf 5.09, niet normaal.

http://youtube.com/watch?v=vy4LdGjp6TE&feature=related
en : http://youtube.com/watch?v=y9aY2CLrGx4&feature=related

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Geen feeling?

Riky
2 januari 2008, 12:58
een van de meest creatieve en veelzijdige gitaristen die er zijn...
De mensen die zeggen dat hij geen feeling heeft kennen alleen zijn robot achtige nummers en niet de prachtige ballads die hij heeft gemaakt...

Vind hem echt vet!

EuroCinema
2 januari 2008, 15:36
Aha, ok bedankt, iemand die een keer reageert =).

Maar om eerlijk te zijn vind ik voor de rest dat Buckethead wel beter is dan Vai, qua melodie en toon. Ik bedoel ik zat zo te luisteren naar Steve Vai, hij deed een solo, speeld op clean op zijn brugkanaal, wat een lelijke toon zeg!
En voor de rest is Vai vooral noten spelen, Buckethead maakt er dan nog wat geks van.

Vai heeft ook enorm weirde dingen gedaan hoor. Hij begon bij Zappa he! Luister bijvoorbeeld eens naar deze: http://www.youtube.com/watch?v=sOiAtMJT-iI&feature=related

Jyuuga
5 januari 2008, 14:47
Vai heeft ook enorm weirde dingen gedaan hoor. Hij begon bij Zappa he! Luister bijvoorbeeld eens naar deze: http://www.youtube.com/watch?v=sOiAtMJT-iI&feature=related

Hmmm, betere toon, dat wel, maarja, de melodie blijft denk ik wel een beetje uit, het is meer dat hij juiste noten aan elkaar linkt dan dat het een melodietje is, vind ik. Of nouja, ik weet niet, maar ik vind Vai gewoon niet zoveel, hij kan wel wat, maar ik heb er niks mee. Overigens, tot mijn verbazing heeft Buckethead wel mooie emotionele nummers, maar het is wel in mijn opzicht, alsof hij heel voorzichtig is met noten keuze, bij Padmasana.

Ibanez666
5 januari 2008, 16:36
Ik vind het een minuut leuk om naar te luisteren.

Riky
5 januari 2008, 22:15
Ik vind het een minuut leuk om naar te luisteren.

idd... Zo als bij veel dingen van Vai gaat het net iets te ver vind ik... Er lijkt geen eind aan te komen.

Godfather
7 januari 2008, 22:42
ja slash is verder redelijk nuchter hoor. Hij vind zichzelf behoorlijk geprezen dat hij de kans heeft gehad om met veel van zijn oude helden samen te spelen. Jeff Beck was bijvoorbeeld ook een grote held van hem, en Angus Young. Ondanks dat hij vrij beroemd is heeft hij nog steeds een eerlijke en oprechte persoonlijkheid vind ik. Plus dat hij goed voor zijn fans zorgt door na GNR nog te blijven spelen in 'minder' bekende bandjes. Dat is ook niet voor elke gitarist te zeggen. Hij leeft echt voor de muziek en dat zie je wel terug vind ik.

Mooie woorden Kassie. Bescheidenheid siert de mens...zo ook Slash. Het doet me altijd goed als ik zoiets hoor. Naar mijn ervaring zijn de meest bescheiden en stille muzikanten ook vaak de beste, geen mond maar arbeid (al zijn er altijd uitzonderingen wat ik dan wel enorm waardeer).

Algemeen: Het mooie van muziek maken vind ik zowieso dat iedereen uniek is en het kinderachtigste wat je kunt bedenken is om zoiets te zeggen als 'zo goed als hem wil ik ook zijn'...dat is echt een voorbeeld van jezelf niet goed kennen. Jaloezie kan ook veel voorkomen bij een muzikant, maar dat is iets waar je je overheen moet leren stappen naarmate je levenservaring/mensenkennis. Slash vind ik bijzonder; hij kent zijn eigen kwaliteiten, maar staat er verder niet bij stil wat een ander van hem zou denken. Hij ervaart wat echte 'vrijheid' is in de muziek en is altijd zichzelf. Wel realistisch zijn over wat er in je vermogen ligt en tevreden zijn met wie je bent en je berperkingen kennen, dan pas kan je naar mijn mening echt een bijzondere vrijheid ervaren in de muziek. Een echte muzikant pak je er zo uit, ook al ben je beperkt tot 1 instrument. Naar mijn mening kun je je ook beter op 1 instrument richten dan op meerdere tegelijk, (hoe goed je dan ook andere instrumenten mocht kunnen beheersen vanwege je aanleg)...dan lijdt het een niet onder het ander. Wikken en wegen.

Nevaratoiel
7 januari 2008, 23:27
ja slash is verder redelijk nuchter hoor. Hij vind zichzelf behoorlijk geprezen dat hij de kans heeft gehad om met veel van zijn oude helden samen te spelen. Jeff Beck was bijvoorbeeld ook een grote held van hem, en Angus Young. Ondanks dat hij vrij beroemd is heeft hij nog steeds een eerlijke en oprechte persoonlijkheid vind ik. Plus dat hij goed voor zijn fans zorgt door na GNR nog te blijven spelen in 'minder' bekende bandjes. Dat is ook niet voor elke gitarist te zeggen. Hij leeft echt voor de muziek en dat zie je wel terug vind ik.Mooie woorden Kassie. Bescheidenheid siert de mens...zo ook Slash. Het doet me altijd goed als ik zoiets hoor. Naar mijn ervaring zijn de meest bescheiden en stille muzikanten ook vaak de beste, geen mond maar arbeid (al zijn er altijd uitzonderingen wat ik dan wel enorm waardeer).

Algemeen: Het mooie van muziek maken vind ik zowieso dat iedereen uniek is en het kinderachtigste wat je kunt bedenken is om zoiets te zeggen als 'zo goed als hem wil ik ook zijn'...dat is echt een voorbeeld van jezelf niet goed kennen. Jaloezie kan ook veel voorkomen bij een muzikant, maar dat is iets waar je je overheen moet leren stappen naarmate je levenservaring/mensenkennis. Slash vind ik bijzonder; hij kent zijn eigen kwaliteiten, maar staat er verder niet bij stil wat een ander van hem zou denken. Hij ervaart wat echte 'vrijheid' is in de muziek en is altijd zichzelf. Wel realistisch zijn over wat er in je vermogen ligt en tevreden zijn met wie je bent en je berperkingen kennen, dan pas kan je naar mijn mening echt een bijzondere vrijheid ervaren in de muziek. Een echte muzikant pak je er zo uit, ook al ben je beperkt tot 1 instrument. Naar mijn mening kun je je ook beter op 1 instrument richten dan op meerdere tegelijk, (hoe goed je dan ook andere instrumenten mocht kunnen beheersen vanwege je aanleg)...dan lijdt het een niet onder het ander. Wikken en wegen.http://img.photobucket.com/albums/v41/Nevaratoiel/Icons/slash_ani.gif Vind ik twee mooie uitspraken waar ik mijn helemaal in kan vinden en waar ik mij dan ook bij aansluit.

Ik vind Buckethead zo'n poppenkast. Die KFC beker op z'n hoofd en dat lijpe masker. Als je dat moet doen om op te vallen, dan vind ik dat gewoon kinderlijk aandacht vragen. Kijk, de gast is nou eenmaal getalenteerd op de gitaar, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar ik vind zijn spel ongelooflijk statisch en 'pielerig' (als in het werkwoord) en meestal buitengewoon saai. Hij doet z'n ding, maar ik kan er niet aan afzien dat hij er plezier in heeft, dat hij zijn best doet, zijn gevoel erin steekt, zijn ziel aan de muziek geeft. Het is een pop die alleen zijn armen kan bewegen. En er komt ook nog geluid uit ook!

TimoSomers
7 januari 2008, 23:34
http://img.photobucket.com/albums/v41/Nevaratoiel/Icons/slash_ani.gif Vind ik twee mooie uitspraken waar ik mijn helemaal in kan vinden en waar ik mij dan ook bij aansluit.

Ik vind Buckethead zo'n poppenkast. Die KFC beker op z'n hoofd en dat lijpe masker. Als je dat moet doen om op te vallen, dan vind ik dat gewoon kinderlijk aandacht vragen. Kijk, de gast is nou eenmaal getalenteerd op de gitaar, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar ik vind zijn spel ongelooflijk statisch en 'pielerig' (als in het werkwoord) en meestal buitengewoon saai. Hij doet z'n ding, maar ik kan er niet aan afzien dat hij er plezier in heeft, dat hij zijn best doet, zijn gevoel erin steekt, zijn ziel aan de muziek geeft. Het is een pop die alleen zijn armen kan bewegen. En er komt ook nog geluid uit ook!


Serieus, die act en die shit gaat juist precies : dat hij zijn best doet, zijn gevoel erin steekt, zijn ziel aan de muziek geeft. Daarom.
Met het masker enzo wil hij duidelijk maken dat men niet naar zijn uiterlijk moet kijken, maar dat zijn muziek voor hem moet spreken.
Vandaar ook dat hij NOOIT sprekend te zien is/zonder masker etc.
Je kan btw inderdaad niet aan iemand zien of hij er plezier in heeft of dat hij zijn best doet, komt heel misschien omdat er een masker voor zn neus zit zodat je zn uitdrukking niet kan zien?
Het lijkt mij dat iemand na ruim 80 albums toch wel plezier heeft in wat hij doet, en ook in heel veel nummer straalt liefde voor de gitaar en plezier uit.
Maar misschien dat dit niet op jou overkomt, en dit is ook helemaal geen aanval, alleen een puntje van kritiek op jouw mening, net zoals jij waarschijnlijk mijn gitaarspel vreselijk vind evenals dat van Buckethead, dat respecteer ik ook.

Nevaratoiel
7 januari 2008, 23:52
Serieus, die act en die shit gaat juist precies : dat hij zijn best doet, zijn gevoel erin steekt, zijn ziel aan de muziek geeft. Daarom.
Met het masker enzo wil hij duidelijk maken dat men niet naar zijn uiterlijk moet kijken, maar dat zijn muziek voor hem moet spreken.
Vandaar ook dat hij NOOIT sprekend te zien is/zonder masker etc.
Je kan btw inderdaad niet aan iemand zien of hij er plezier in heeft of dat hij zijn best doet, komt heel misschien omdat er een masker voor zn neus zit zodat je zn uitdrukking niet kan zien?
Het lijkt mij dat iemand na ruim 80 albums toch wel plezier heeft in wat hij doet, en ook in heel veel nummer straalt liefde voor de gitaar en plezier uit.
Maar misschien dat dit niet op jou overkomt, en dit is ook helemaal geen aanval, alleen een puntje van kritiek op jouw mening, net zoals jij waarschijnlijk mijn gitaarspel vreselijk vind evenals dat van Buckethead, dat respecteer ik ook.80 albums? Heeft ie zoveel? Ik beweer ook niet dat er geen plezier in heeft, maar ik vind het nou eenmaal prettig als je aan iemand kunt zien dat hij/zij er ook echt iets in stopt. Zijn muziek zegt mij dat hij een saai iemand is, die zoveel mogelijk noten in een seconde probeert te stoppen. Niet iemand die iets doet wat ie leuk vindt.

Tja, ik ben iemand die van het Soul gevoel houdt en dat vind ik bij Slash erg sterk en bij Buckethead helemaal niet. Ben zelf een gevoelsmens en dat wil ik bij muziek ook zien/horen/voelen.

Godfather
8 januari 2008, 00:33
Serieus, die act en die shit gaat juist precies : dat hij zijn best doet, zijn gevoel erin steekt, zijn ziel aan de muziek geeft. Daarom.
Met het masker enzo wil hij duidelijk maken dat men niet naar zijn uiterlijk moet kijken, maar dat zijn muziek voor hem moet spreken.
Vandaar ook dat hij NOOIT sprekend te zien is/zonder masker etc.
Je kan btw inderdaad niet aan iemand zien of hij er plezier in heeft of dat hij zijn best doet, komt heel misschien omdat er een masker voor zn neus zit zodat je zn uitdrukking niet kan zien?
Het lijkt mij dat iemand na ruim 80 albums toch wel plezier heeft in wat hij doet, en ook in heel veel nummer straalt liefde voor de gitaar en plezier uit.
Maar misschien dat dit niet op jou overkomt, en dit is ook helemaal geen aanval, alleen een puntje van kritiek op jouw mening, net zoals jij waarschijnlijk mijn gitaarspel vreselijk vind evenals dat van Buckethead, dat respecteer ik ook.

Sommige gitaristen zijn 'binnenvreters', de meesten 'buitenvreters'. Daarmee bedoel ik te zeggen dat je soms niet kunt afzien of iemand er plezier in heeft (ook zonder masker). Een binnenvreter hoort de muziek om zich heen en laat het van binnen bezinken in zijn eigen wereldje, zonder er uiterlijk veel van uit te stralen (ook tijdens heftige solo's). Een 'buitenvreter' laat zich lichamelijk meeslepen met de muziek (misschien leuker om aan te zien), maar dat betekent niet perse dat die persoon meer gevoel/ziel in zijn spel legt...het is meer een houding, net als dat je bijv. liever een sigaretje pakt bij een interessant gesprek of als je gestrest bent...heel persoonlijk.

Ik vind het heel volwassen van Timo dat hij het direct respecteert als een ander zijn muziek vreselijk vindt en daarmee ook geen lange bitch-achtige discussies aangaat..ik denk dat jij wel iemand bent die ook echte vrijheid voelt in de muziek en je 'zwakheden' maar ook je talent, stijl kent. Dat zorgt er stiekem ook voor dat er heel wat andere lasten van je schouders vallen, waar je natuurlijk zelf voor hebt moeten werken. Dat heeft ook niks met arrogantie te maken.

Nevaratoiel:

Jij bent een echte 'buitenvreter' als ik ff aansluit op mijn verhaal hierboven.
Je geniet het liefst als een gitarist beweeglijk is en wat lichamelijke/uiterlijke energie in de muziek stopt i.p.v voornamelijk innerlijke energie en dat
staat natuurlijk los van het feit dat je van binnen zelf echt een gevoelsmens bent. Wat de muziek van Buckethead jou zegt is natuurlijk heel erg persoonlijk...altijd goed. Ik hou ook meer van Soul, maar ik waardeer Buckethead wel vanwege eigenheid/stijl/herkenbaarheid ondanks dat ik niet
zozeer fan ben van het genre...

teajay
16 januari 2008, 00:24
Buckethead, hij heeft nogal wat verschillende albums gemaakt. Ik hou het meest van Cuckoo Clocks Of Hell, daar staan wat conventionelere nummers op (en goeie drums).

Elke gitarist is anders, wees blij dat niet elke virtuoos als Malmsteen is, maar dat je ook figuren als slash en emmerhoofd hebt.

bloodgulge2
2 april 2008, 13:53
slash heeft mij al meerdere malen zelfs bij eenzelfde nummer kippevel bezorgd, terwijl ik na een minuut emmerhoofd saai begin te vinden...
muziek is ook communicatie, en daar slaagt slash weer goed in.
hun stijlen zijn zo verschillend omdat slash wat 'vuiler' en bluesier speelt dan emmerhoofd. Ook hun snelheden zijn verschillend.
Buckethead speelt de toonladders omhoog en omlaag als hij snel speelt, terwijl slash het houdt bij kleinere groepjes noten, die kort bij elkaar afgewisseld worden en geleidelijk aan stijgen of dalen.

De voorkeur ligt puur in smaak, ik persoonlijk vind buckethead veel te schools.
Zijn techniek is goed, maar persoonlijk komt heel het gevoel en emotie van slash beter op mij over dan dat van buckethead.

hier kan hij wel een puntje aan zuigen;
http://uk.youtube.com/watch?v=SYN3v_ed9Eo

Nino1110
2 april 2008, 15:14
Buckethead is echt ontzettend gaaf..
Vooral zijn snelheid en spel vind ik er cool.

Die emmer sja , ik vind het zelf wel cool en een gaaf sfeertje geven maarja.
Die hoed van Slash is ook niet alles.. xD

Ik vind ze trouwens allebij erg gaaf.

Edit:

Check dit:

http://www.youtube.com/watch?v=Dz9FKIIaoQU

Erg gaaf!

kassie
8 april 2008, 23:32
Citaat:
Origineel gepost door Godfather
Citaat:
Origineel gepost door kassie
ja slash is verder redelijk nuchter hoor. Hij vind zichzelf behoorlijk geprezen dat hij de kans heeft gehad om met veel van zijn oude helden samen te spelen. Jeff Beck was bijvoorbeeld ook een grote held van hem, en Angus Young. Ondanks dat hij vrij beroemd is heeft hij nog steeds een eerlijke en oprechte persoonlijkheid vind ik. Plus dat hij goed voor zijn fans zorgt door na GNR nog te blijven spelen in 'minder' bekende bandjes. Dat is ook niet voor elke gitarist te zeggen. Hij leeft echt voor de muziek en dat zie je wel terug vind ik.
Mooie woorden Kassie. Bescheidenheid siert de mens...zo ook Slash. Het doet me altijd goed als ik zoiets hoor. Naar mijn ervaring zijn de meest bescheiden en stille muzikanten ook vaak de beste, geen mond maar arbeid (al zijn er altijd uitzonderingen wat ik dan wel enorm waardeer).

Algemeen: Het mooie van muziek maken vind ik zowieso dat iedereen uniek is en het kinderachtigste wat je kunt bedenken is om zoiets te zeggen als 'zo goed als hem wil ik ook zijn'...dat is echt een voorbeeld van jezelf niet goed kennen. Jaloezie kan ook veel voorkomen bij een muzikant, maar dat is iets waar je je overheen moet leren stappen naarmate je levenservaring/mensenkennis. Slash vind ik bijzonder; hij kent zijn eigen kwaliteiten, maar staat er verder niet bij stil wat een ander van hem zou denken. Hij ervaart wat echte 'vrijheid' is in de muziek en is altijd zichzelf. Wel realistisch zijn over wat er in je vermogen ligt en tevreden zijn met wie je bent en je berperkingen kennen, dan pas kan je naar mijn mening echt een bijzondere vrijheid ervaren in de muziek. Een echte muzikant pak je er zo uit, ook al ben je beperkt tot 1 instrument. Naar mijn mening kun je je ook beter op 1 instrument richten dan op meerdere tegelijk, (hoe goed je dan ook andere instrumenten mocht kunnen beheersen vanwege je aanleg)...dan lijdt het een niet onder het ander. Wikken en wegen.


http://img.photobucket.com/albums/v41/Nevaratoiel/Icons/slash_ani.gif Vind ik twee mooie uitspraken waar ik mijn helemaal in kan vinden en waar ik mij dan ook bij aansluit.

Ik vind Buckethead zo'n poppenkast. Die KFC beker op z'n hoofd en dat lijpe masker. Als je dat moet doen om op te vallen, dan vind ik dat gewoon kinderlijk aandacht vragen. Kijk, de gast is nou eenmaal getalenteerd op de gitaar, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar ik vind zijn spel ongelooflijk statisch en 'pielerig' (als in het werkwoord) en meestal buitengewoon saai. Hij doet z'n ding, maar ik kan er niet aan afzien dat hij er plezier in heeft, dat hij zijn best doet, zijn gevoel erin steekt, zijn ziel aan de muziek geeft. Het is een pop die alleen zijn armen kan bewegen. En er komt ook nog geluid uit ook!

dan sluiten we dit mooie gedeelde gevoel af met een passend citaat van slash:

"Every once in a while I run into the odd kid, and for a brief moment there's a shared interaction with someone who's coming from the same place that I did, and that to me is really what this kind of rock music is all about".

ajaxrulzz
4 mei 2009, 00:38
Buckethead moet je gewoon naar luisteren dan voel je het echt
BTW hij heeft een nieuw album van een paar dagen oud(H)

Cageman
19 juni 2010, 19:57
Ik ben een groot fan van buckethead, en ben het totaal oneens met diegenen die hiervoor hebben gepost dat hij simpelweg zoveel mogelijk nootjes in zn muziek stopt en geen Feel of Soul heeft. Hen raad ik aan nog eens veel beter en naar meer muziek van hem te gaan luisteren.

van: http://www.youtube.com/watch?v=ihsZilNzrtA

tot: http://www.youtube.com/watch?v=8JhgeNdN7k4 (jimi cover) met praxis

tot: http://www.youtube.com/watch?v=85FGe1qnK5s

tot: http://www.youtube.com/watch?v=czpwrg8zNls (geweldige solo, met vooral vanaf 0.40 coole stukken whammykunde)

tot: http://www.youtube.com/watch?v=3U0VjtEp09k (complete weirdness)

bij al de bovengenoemde stukken is er naar mijn idee absoluut geen gebrek aan Feel, Soul, en al helemaal niet aan inspiratie. Ik vind ook dat bij elk stuk wel manieren van inleving met de muziek aan de orde zijn, ik luister dan ook bepaalde soorten muziek bij een bepaalde bui die ik heb.

Dat hij de Guns N Roses solo's volgens velen minder goed mooi speelde, ben ik het ook niet erg mee eens, bucket draagt gewoon zijn eigen stijl (wat precies de reden was dat hij weer op moest rotten uit GnR).

Nja, moest ik even kwijt (a) :hippie:

EuroCinema
30 juni 2010, 14:10
Joh, dat is gewoon de standaard discussie op dit soort fora. Stel je vindt jantje stoer want die heeft zo'n mooi kapsel en een windmachine en rook erbij. Maar iemand anders is fan van pietje want die heeft zo'n gave tattoo en rookt heel cool. Dan gaat het als volgt: speelt jantje langzamer dan pietje, dan is pietje een gevoelloze notenpoeper. Speelt jantje sneller dan pietje, dan heeft jantje superieure techniek. Je wint altijd! :ok:

wireman
26 september 2010, 08:56
Je hebt het toch niet over Jantje Smit en Pietje Veerman He!?

Cageman
29 september 2010, 21:43
Ik ben op zoek naar muziek a la electric tears, a real diamond in the rough, colma, shadows between the sky. Maar dan niet van buckethead. Wie kent (instrumentale) artiesten die ook dit soort muziekjes maken?

kassie
29 september 2010, 22:08
Ik ben een groot fan van buckethead, en ben het totaal oneens met diegenen die hiervoor hebben gepost dat hij simpelweg zoveel mogelijk nootjes in zn muziek stopt en geen Feel of Soul heeft. :hippie:

Houd je er altijd van om oude koeien (topics), uit de sloot te halen? Laat de doden met rust aub. Deze ligt al meer dan een jaar te decomposeren.

TimoSomers
29 september 2010, 22:23
Niks mis mee om een 'Band/Artiesten' topic te bumpen toch?
Zeker niet voor een held als Bucket :D.

Of wil jij ieder jaar 30 nieuwe Buckethead topics?


@Cageman: Laat me ff weten als je het gevonden hebt want ik weet ook echt niemand die zulke muziek maakt.
Misschien kun je zoeken in de post-rock hoek, daar zitten wel wat buckethead-achtige dingen bij .

beruk
29 september 2010, 23:37
@Cageman: Laat me ff weten als je het gevonden hebt want ik weet ook echt niemand die zulke muziek maakt.
Misschien kun je zoeken in de post-rock hoek, daar zitten wel wat buckethead-achtige dingen bij .
Denk dat dat niet gaat werken, post rock is wat alternatiever dan de dingen die Cageman noemde. Wellicht Hammock? (http://www.youtube.com/watch?v=s1SC4SoZq6g) Hoor je The Cure (http://www.youtube.com/watch?v=GmNin9t0_Ng) invloeden?
Of Godspeed You black emperor (http://www.youtube.com/watch?v=Bwz7lUaJDU0&feature=fvst)
Mijn persoonlijke favo post rock band:Tortoise (http://www.youtube.com/watch?v=5sps7YxLeYM)

Cageman
30 september 2010, 09:42
Dat Hammock komt wel echt heel dicht in de buurt ja :) tnx

zelf kwam ik nog bij Explosions in the Sky (http://www.youtube.com/watch?v=w0o8JCxjjpM). Dat Godspeed You black emperor vond ik alleen wat minder.
Tortoise kende ik al een beetje; dat stukje wat jij er net van stuurde klonk ook echt stoer :)
Dank :)

Als ik nog meer dingen vind die hierop lijken begin ik wel ff ander topic denk ik ;) zo glijdt het een beetje af xD

kassie
30 september 2010, 10:26
Zeker niet voor een held als Bucket :D.

Of wil jij ieder jaar 30 nieuwe Buckethead topics?




Ik heb liever helemaal geen Buckethead topics.

beruk
30 september 2010, 10:40
Als ik nog meer dingen vind die hierop lijken begin ik wel ff ander topic denk ik ;) zo glijdt het een beetje af xD
Zie, reeds een postrock topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=136253&highlight=postrock) voor andere bandnamen

TimoSomers
30 september 2010, 10:50
@Beruk: Ja, ik weet dat het wel een compleet andere stijl is, maar sommige softe post rock komt toch wel in de buurt van de sfeer van die Buckethead CDs. Straks weer eens doorspitten, het blijft een fantastisch genre!:ok:

@Kassie: Ok, dan loop je wel wat mis, maar whatever!

kassie
30 september 2010, 12:32
@Kassie: Ok, dan loop je wel wat mis, maar whatever!

Vindt jij dat? Dat ligt maar net aan welke maatstaven je hanteert. Ik heb hem heel goed bestudeerd maar hij heeft een heel andere filosofie over de esthethiek van geluidsgolven dan ik. Smaken verschillen immers. Dus ik vind dat ik juist iets mis loop als ik wel naar Buckethead luister. Dan is er minder tijd voor iets anders wat ik zoveel mooier vind.

Overigens wordt Buckethead ook wel eens door de FBI ingehuurt, vandaar ook dat ie altijd 'in cognito' is. Paar dagen gedwongen naar zijn muziek luisteren in een cel zonder slaap en je verteld alles wat je maar horen wil.

TimoSomers
30 september 2010, 12:40
Dan heb je al heel wat kostbare minuutjes verspild in dit topic :D

kassie
30 september 2010, 12:53
Dan heb je al heel wat kostbare minuutjes verspild in dit topic :D

Jij ook, elke seconde dat je typt ben je hem niet aan het naspelen.

Cageman
30 september 2010, 16:21
@ Beruk: Zooo :D heb ff wat bands uit dat topic zitten luisteren, en zitten echt vette bands tussen :)

@ Kassie: Zo te zien vindt je het niet zo heel erg dat ik dit topic voor je gebumpd heb ;) kun je lekker provoceren en discussieren om niks ;) bedank me maar :hippie:

TimoSomers
1 oktober 2010, 17:51
Jij ook, elke seconde dat je typt ben je hem niet aan het naspelen.

Ik speel hem gelukkig dan ook niet na :D.
En dat kan ik ook wel tijdens het lezen/ typen als ik dat zou willen dus echt een probleem is het niet.
Maar beter laten we het hier bij.