PDA

View Full Version : Traynor?



Akira
15 augustus 2003, 12:00
Vandaag heb ik bij Johanzen in Alkmaar over wat combo's gespeeld.
De "uitkomst" was anders dan ik had gedacht.
De marshall buizenamp jcm 2000 vond ik zwaar ruk en schel.
De solidstate MG100DFX vond ik veel beter klinken, qua geluid dan, niet qua "body".
Ik heb ook op een hybrid gespeeld van een merk wat ik vergeten ben, maar die klonk ook ruk.
Maar de leukste vond ik de Traynor.
Een canadese buizencombo.
Wie weer er wat meer over Traynor?
Zijn ze goed, duurzaam, hoe vinden jullie het geluid.....

skanky
15 augustus 2003, 12:10
Ik heb in de oefenruimte op een buizencombo gespeeld en ik vond ze clean zeer goed klinken, maar overstuurd klinkt hetvoor geen meter. In de mix wordt het een gigantische bonk ruis.

srv-man
15 augustus 2003, 22:13
Traynor is al een zeer oud merk dat recentelijk op gitaarversterkergebied nieuw leven is ingeblazen door moedermaatschappij Yorkville en bepaald niet zonder succes!
Ik heb een tijdje een YCV-40 combo gehad en die klinkt gewoon heel erg goed. Er is ook nog een YCV-80 combo met wat meer opties te koop. Op de site van Yorkville kun je wat testberichten uit Guitar Player enzo lezen, trek hieruit zelf je conclusies. Voor het geld zijn er denk ik weinig betere combo´s te koop. Clean klinkt erg lekker en breekt ook lekker op, door de 40 watt naar mijn smaak te snel, maar dat is persoonlijk en afhankelijk van het gewenste volume. Overstuurd klinkt het ook erg goed en blijft uitstekend staan in de mix.-Verwacht geen metal sound, maar denk aan een Marshall plexi of oude Mesa die scheurt als een beest.
Qua degelijkheid zit het volgens mij ook wel goed en er zitten ook nog een paar aardige technische snufjes in waardoor je bijvoorbeeld geen gematchte buizenparen hoeft te gebruiken. Op full gain ruist hij wel een beetje, maar welke amp doet dat niet (inderdaad doet mijn Ernst Rover dat niet en een Diezel ook niet, maar pak eens een dikke Marshall....)
Kortom, wat mij betreft een echte topper die ik alleen maar weg heb gedaan vanwege het voor mij te lage vermogen en het feit dat ik (nog) meer schakelbare sounds wilde hebben. Tegen een Marshall combo of een Fender Hotrod kan dit ding het met groot gemak opnemen en wint hij het wat mij betreft ruimschoots.