PDA

View Full Version : Boeken over gitaars.



arjan
14 augustus 2003, 21:06
Ik wou graag weten of er boeken zijn waardoor ik meer te weten kom over gitaars.
Sommige van jullie zien een gitaar en die zeggen meteen het is die gitaar met die brug en die elementen.
Mijn vraag is nu waar hebben jullie al die kennis vandaan.
En zijn er boeken over zodat ik ook veel meer kennis krijg over dezen dingen
Ik denk dat het toch wel handig is voor mijn voor studie cinservatorium.

Al vast bedankt
Arjan

closure
14 augustus 2003, 21:44
dat leer je vanzelfs wel

Mithrandir
14 augustus 2003, 21:44
Gitaren!

En er zijn zat boeken, te vinden in de boekwinkel en in de bibliotheek. Meest bekende is "De gitaar" van Ralph Denyer(??).

Verder kan je op dit forum eigenlijk ook een heleboel leren als je er even rustig de tijd voor neemt om wat door te lezen. En verder barst het internet van de informatie over de gitaar dus leef je uit zou ik zeggen.

p.s. Had je dit nou zelf niet kunnen bedenken?

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 21:45
al die kennis haal ik van de internet, ik spendeer vele uren (te veel) per dag op forums zoals deze. Harmony Central is de plek waar je de meeste kennis kunt vergaren aangezien dat veel groter is en er meer deskundigen rondlopen.

niels_r
14 augustus 2003, 21:54
Ralph Denyer - De Gitaar is inderdaad een goed boek. Ik heb even het isbn nummer opgezocht, misschien dat je er iets aan hebt:

90-230-0826-X

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 22:00
van dat ralph denyer boek leer je vrij weinig van die technische dingen en mis je ook ervaringen omdat het maar heel oppervlakkig op verschillen ingaat, je leert wel een beetje hoe alles werkt, maar niet wat bijvoorbeeld de verschillen zijn tussen verschillende elementen onderling etc. BEetje moeilijk met woorden te omschrijven, maar om vooral van die technische shit te leren is internet de beste plek.

sash
14 augustus 2003, 22:11
Ik heeft het geleerd van vele uurs achter de computer zitten. Verder heb ik veel gitaarsblaads geleest...

thijsov
14 augustus 2003, 22:15
ik zit nu elke dag mijn vakantie te verkloten door op dit forum te zitten...
ondertussen wee tik veel meer van de elektrische gitaar

Br@mbo
14 augustus 2003, 22:25
wat dacht u van een basis woordenboek ?

gi·taar (de ~, gitaren)


sorry kon het niet laten :oops: :wink:

wietse
14 augustus 2003, 22:42
effe de faq lezen hier kom je al een heel eind verder.

Anders Destium
14 augustus 2003, 23:01
Ik wou graag weten of er boeken zijn waardoor ik meer te weten kom over gitaars.
Sommige van jullie zien een gitaar en die zeggen meteen het is die gitaar met die brug en die elementen.
Mijn vraag is nu waar hebben jullie al die kennis vandaan.
En zijn er boeken over zodat ik ook veel meer kennis krijg over dezen dingen
Ik denk dat het toch wel handig is voor mijn voor studie cinservatorium.

Al vast bedankt
Arjan

Je wilt cinservatorium gaan doen? Dat wordt heel hard oefenen ben ik bang. En zelfs dán is het nog de vraag of je het gaat halen...meervoud van gitaar is trouwens gitarro's (het komt uit het Spaans)

arjan
14 augustus 2003, 23:11
ik ben al vaak op internet aan het kijken en zit best vel op forrum hier.
Dan idd hetconservatorium is veel oefenen.
Maar het gaat me wel leuken.
Mijn gitaar leraar is het hoofd van de jazz op conservatorium maastricht.
Dus die kan me wel zeggen waar ik me goed op moet consentreren en dan ga ik noch de vooropleiding doen begin ik dit jaar mee.
En ik ga maar eens kijken voor het boek de gitaar.
maar ik had gehoopt meer boeken te vinden over dit soort dingen.
En dan om eerlijk te zijn ik verspill mijn vakanti uurtjes liever aan het bespelen van me gitaar :wink:

Mithrandir
14 augustus 2003, 23:13
Goed zo jongen, jij komt er wel, thumbs up!!

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 16:30
no offence, maar gewoon een vraag: ben j e dislectisch of tiep je expres zo?

lupoloco
15 augustus 2003, 16:39
no offence, maar gewoon een vraag: ben j e dislectisch of tiep je expres zo?

leer eest zonder fouten typen, stel die vraag dan opnieuw, of typ je expres zo? :)

Jimmy Kennix
15 augustus 2003, 16:40
Ik wou graag weten of er boeken zijn waardoor ik meer te weten kom over gitaars.
Sommige van jullie zien een gitaar en die zeggen meteen het is die gitaar met die brug en die elementen.
Mijn vraag is nu waar hebben jullie al die kennis vandaan.
En zijn er boeken over zodat ik ook veel meer kennis krijg over dezen dingen
Ik denk dat het toch wel handig is voor mijn voor studie cinservatorium.

Al vast bedankt
Arjan

Misschien kan je iets vinden in de tipboek reeks.
http://www.tipboek.nl/nl/

thijsov
15 augustus 2003, 16:41
no offence, maar gewoon een vraag: ben j e dislectisch of tiep je expres zo?

leer eest zonder fouten typen, stel die vraag dan opnieuw, of typ je expres zo? :)

leer eerst zonder fouten typen, stel die vraag dan opnieuw, of typ je expres zo? :)

Harry
15 augustus 2003, 16:48
no offence, maar gewoon een vraag: ben j e dislectisch of tiep je expres zo?

leer eest zonder fouten typen, stel die vraag dan opnieuw, of typ je expres zo? :)

leer eerst zonder fouten typen, stel die vraag dan opnieuw, of typ je expres zo? :)

van Lennart weten we al dat ie er een zooitje van maakt, daarom zegt ie misschien ook 'no offence'......

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 16:53
no offence, maar gewoon een vraag: ben j e dislectisch of tiep je expres zo?

leer eest zonder fouten typen, stel die vraag dan opnieuw, of typ je expres zo? :)

ik typ expres zo omdat ik te liui mben typfouten te herstellen en slordig typ.

Trocar
15 augustus 2003, 17:03
Mijn vraag is nu waar hebben jullie al die kennis vandaan.


Van de fantastische-alles-wetende-hyper-geinteresseerde-forum-mensen van hier. *applaus*hulde* 8-)

arjan
15 augustus 2003, 17:53
Ik typ gewoon te snel en ik lees de tekst vaak niet over.
Dat is alles maar ik zal het de volgende keer wel doen voor de goede nederlandse studenten.
En dan het vak nederlands ben ik totaal niet goed in.
En je begrijpt heus wel wat iik bedoel.

Anders Destium
15 augustus 2003, 18:04
Als je iets te weten wil komen is het wel verstandig om je vraag duidelijk te formuleren. Als mensen eerst moeite moeten gaan doen om te begrijpen wat je bedoelt zullen ze je niet zo snel helpen. En er zijn hier genoeg mensen die niet uit de huidige BrEeZaH-generatie komen en dus helemaal niet begrijpen waar je het over hebt...

arjan
15 augustus 2003, 18:12
Nou ik heb in ieder geval het boek de gitaar al besteld.
En ik zal veel rond neuzen op dit forum. :D

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 18:31
Ik typ gewoon te snel en ik lees de tekst vaak niet over.
Dat is alles maar ik zal het de volgende keer wel doen voor de goede nederlandse studenten.
En dan het vak nederlands ben ik totaal niet goed in.
En je begrijpt heus wel wat iik bedoel.

natuurlijk begrijp ik dat, maar je maakte een paar typische dislectie fouten ('consentreren' en 'noch'), verder een paar tiepfouten, missendee interpunctie, verkeerde voorzetsels, samengestelde woorden los tiepen terwijl ze aan elkaar horen, elke zin op nieuwe regel beginnen etc.

Anders Destium
15 augustus 2003, 19:58
Als er 1 persoon hier is die NOOIT EN TE NIMMER over het taalgebruik van anderen mag gaan klagen ben jij dat Neg K3 Fan. Te lui zijn is geen geldige reden om als een dyslecticus te posten (wat jij normaal gesproken doet). Ik ben ook lui, maar ik zorg dat mijn posts kloppen, dat is wel zo prettig voor mensen die de moeite nemen mijn posts te lezen. Heeft te maken met respect uitdragen, iets dat jij duidelijk niet begrijpt...

sash
15 augustus 2003, 22:35
http://www3.loi.nl/stg_def/dutch/nl.htm