PDA

View Full Version : Someone just got veeeeeeeeeery lucky!!!! LEZEN!



MegaDrive
14 augustus 2003, 19:24
Geweldig. Net terug van vakantie, meteen een optreden. Na een paar bands staat er op een gegeven moment een kerel met een hele mooie Gibson Les Paul Studio Gothic op het podium. Het eerste nummer is nog niet afgelopen of hij breekt een snaar. Zal wel aan zijn techniek liggen, want hij bakte er geen zak van, maar goed, hij roept door de microfoon: "Is er een gitaar in the house die in C# is gestemd en zo ja, kan ik die even lenen?". Ik denk jezes wat een bal gehakt, geen backupgitaar (vooruit dan) en geen reservesnaren... Ik ga even backstage en pak mijn backupgitaar erbij, een Ibanez SA160 QMTB die toevallig ook in C# staat. Die kerel ontzettend blij en het optreden ging verder. Klonk aardig, niet mijn ding maar best okee. Komt hij naderhand naar me toe: "Shiiiiiiit man die gitaar van jou speelt eeeeeeecht lekker, waar laat je die afstellen?" Dat doe ik zelf. "Oh wil je mijn Gibson dan afstellen?" Sure. Kom maar langs ermee. Nieuwe snaren erop gezet (DR uiteraard) beetje hoge actie, niet teveel niet te weinig, brugpup iets omhoog, nekpup iets omlaag, geďntoneerd, afijn perfect afgesteld. Die kerel begint erop te spelen, zegtie: "Nou hij speelt wel een stuk beter, maar nog lang niet zo lekker als je Ibanez. Doe je hem niet weg?" Ja is goed, zeg ik, ruilen (met een grote lach op mijn mond)?? "Hmmmm ja als je er nog wat leuke gadgets bij doet hebben we een deal." Dus ik als een idioot mijn wegrottende Boss MT2 en DD3 erbij gehaald, mijn gare oude Dunlop wah, een gare gigbag, een stemapparaat dat ik ergens had gevonden en niet gebruikte, nog wat veertjes, schroefjes, stockpickups, plaatjes etc. alle waardeloze troep die ik maar kon vinden ertgegenaan gegooid en nu ben ik dus de trotse bezitter van een Gibson Les Paul Studio Gothic!!!! WAT EEN LUL!!! Hij was nog blij ook. Tering wat een mazzel. Ik heb onlangs een zo goed als nieuwe JCM800 2210 gekocht en nu zijn mijn vingers dus helemaal versleten. Wat een geluid hee. Is toch niet te geloven wat een idioten (en mazzelaars) er in gitaarland rondlopen!!! :dance: ME HAPPY! :-D

wietse
14 augustus 2003, 19:33
fuckin'mazzelaar ,niet helemaal mijn smaak een goth maar wel een hele goede deal.
veel plezier ermee.

Mithrandir
14 augustus 2003, 19:49
:o :o :o

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 20:33
die sa's zijn toch heel goedkoop??

wietse
14 augustus 2003, 20:41
die sa's zijn toch heel goedkoop??
hee wordt er ook één wakker.

MegaDrive
14 augustus 2003, 20:54
Gelukkig was ik op dat moment wel wakker. Volgens mij heb ik in totaal 500 euro voor die SA neergelegd met alle aanpassingen (pickups, tuners, straplocks). Als iemand ergens wat webspace overheeft of een picturedump dan stuur ik ff wat foto's op.

Mitch
14 augustus 2003, 21:06
Deal of the year ! Ik denk niet dat iemand hier nog overheen gaat.....
Geweldig verhaal, man. Zo zie je maar: als je maar aardig bent voor je medemens komt al het goede op je pad.

Zouden die reli-rakkers dan toch gelijk hebben ?

Eh.... is er nog een christelijke band op zoek naar een gitarist ??????
:o :D :o :D :o :D

Barret Wallace
14 augustus 2003, 21:25
VEEEEEEEEEEEEEEET :-D

gefeliciteerd man

had ik maar zon geluk :-(

maarten
14 augustus 2003, 21:29
haha!! geweldig koel om te lezen!

scherpe aktie!! felici! :D

roppie
14 augustus 2003, 21:37
NICE! congrats! voel je je nou niet schuldig? :D

andy
14 augustus 2003, 21:38
Hahahaha, wat een verhaal, geweldig. Had je achteraf niet iets van, misschien had ie met het stemapparaat en de afgeragde gigbag ook wel genoegen genomen???? :-D

Anders Destium
14 augustus 2003, 22:56
Ja, het is wel een beetje zonde van je pedalen hoor :wink:

Is toch mooi dat een Ibanez meestal lekker speelt, zo ligt hij in de ruilmarkt heel aardig! Als die gast ook niets hoorde van een geluidsverschil is het volkomen terecht dat je er met zijn gitaar vandoor bent gegaan :lol:

bert k
14 augustus 2003, 23:26
Klasse man! Topdeal.
Nou blijf ik wel dood van het lachen als die gast toevallig ook op dit forum komt en hij leest dit allemaal... :-D

sash
14 augustus 2003, 23:31
Wou ik ook net zeggen :D

Speeddemon
14 augustus 2003, 23:50
Ik had die DD-3 er alleen maar bij gedaan als het GEEN Gothic was! :p

Nee sorry, een Les Paul heeft z'n sporen juist verdiend vanwege een carved flame maple top, niet vanwege een foute matzwarte finish.

Neemt niet weg dat je een mooie deal hebt. :)

MegaDrive
15 augustus 2003, 00:00
Hehe coole reacties. Tja, het enige waar ik een béétje over in zit is het feit dat ik die DD3 erbij heb gedaan. Niet dat ik nu een slechte deal heb, maar die had ik misschien toch wel willen houden en nu vraag ik mij af of hij het zonder DD3 ook had gedaan. Ik heb tenslotte "de hele dag aan zijn gitaar gewerkt ;)!!!". Zal ik hem bellen? :D

Wat me ook nog te binnen schoot: Hij vertelt nu natuurlijk al zijn vrienden wat een geweldige gitaar hij nu heeft en dat hij niet eens heeft hoeven bijbetalen en dat hij allemaal state-of-the-art spulletjes erbij heeft gekregen... geweldig! :sssh:

En ja ik voel me wel een klein beetje schuldig. Maar ja aan de andere kant, we waren allebei kraakhelder, hij wist waar hij het over had (plec-trum, sna-ren, ak-koord :D) en de dag erop was de deal pas echt gesloten dus hij heeft zelfs nog tijd gekregen voor een second opinion. Ik was mijn handen in onschuld :amp:

Waar kan ik die foto's nu kwijt?

Anders Destium
15 augustus 2003, 00:03
www.webshots.com

Hier kun je redelijk wat kwijt, alleen kunnen de mensen niet direct je plaatjes zien. Je moet eerst een link aanklikken, is niet zo'n probleem toch...

iam
15 augustus 2003, 03:51
zend die foto's maar naar mijn mail...

ik zet ze wel online :)

nice deal trouwens :D

Nemesis
15 augustus 2003, 08:57
woow, lekkere deal, waarom gebeurt mij nou nooit zoiets

Anders Destium
15 augustus 2003, 10:31
Volgens mij heeft iedere gitarist een keer een vette deal of veel geluk ergens bij. Helaas was die van mij al een jaar of 8 terug ...

Soulflyhigh
15 augustus 2003, 11:31
Nou dan moet die van mij nog komen hopelijk met een Randy Rhoads ofzo :wink: :-D

Ibanez
15 augustus 2003, 11:38
haha supervet verhaal! Dat ie ook geeneens heeft gevraagt hoe duur die SA nieuw was...

MegaDrive
15 augustus 2003, 14:56
Okee dan ik heb de foto's naar iam verstuurd, ik denk dat ze weldra te bewonderen zijn. Ik heb hem voor de gein met mijn kersverse JCM800 2210 erop gezet. Bring on the buckets!!! :D

iam
15 augustus 2003, 15:00
http://users.pandora.be/iam/gothic1.jpg
http://users.pandora.be/iam/gothic2.jpg
http://users.pandora.be/iam/gothic3.jpg
http://users.pandora.be/iam/gothic4.jpg

alsjeblieft!

:)

MegaDrive
15 augustus 2003, 15:09
Zo da's vlot!

Gr8! Dankjewel, iam. :zz:

-robbert-
15 augustus 2003, 15:37
:o

Harry
15 augustus 2003, 15:43
leuk ding!! ik weet niet wat die sa kon opbrengen, maar schijnbaar was het hem waard. Ik zou er niet zomaar intrappen in ieder geval.......

Swan
15 augustus 2003, 15:59
lucky bastard ;)

Trocar
15 augustus 2003, 17:18
:o :o

En alles wat iedereen al zei...
En nogmaals

:o

BLOK182
15 augustus 2003, 17:24
Dammit, dat is me nog eens een deal!! Eens kijken of ik zoiets met mun Stagg kan flikken :-P

TuuP
15 augustus 2003, 17:31
Ik vraag me af wat dat figuur gaat doen als de SA moet worden afgesteld!? Over een jaar zit hij daar met een akoestische gitaar van de rommelmarkt ofzo.