PDA

View Full Version : Advies gevraagd



Christophe
14 augustus 2003, 18:48
Ik ben op zoek naar een pedaal die me een wat betere solo klank kan bezorgen. Momenteel speel ik met een Mesa Boogie Dual Rectifier en voor het soleren verander ik dus niet van klank.

Daar er op de amp niets van reverb enzo kan ingesteld worden, dacht ik eraan om een pedaal aan te schaffen die mijn solo klank wat luider en soepelder kan maken.

Ik heb reeds een GT3 gehad van Boss gehad, maar vond die echt niet zo goed. De klank was alles behalve en er zaten veel te veel knoppen en parameters op naar mijn normen. ;-)

Gisteren probeerden ze me in de winkel een ME50 van Boss aan te smeren. Ik heb vriendelijk geweigerd wegens de slechte ervaring met de GT3. Ik las onlangs ook op het net dat er een korte geluidsonderbreking is tijdens het switchen en dat de wah wah niet zo denderend is.

Graag had ik enkele adviezen gekregen en eventueel ervaringen met de ME50.

alvast bedankt,
Christophe

Polytheme Pam
14 augustus 2003, 19:46
Ik heb de ME-50 in de FX-loop van m`n amp (Mesa Mark IV)gehangen...

ik stel het gewenste solo-geluid in en omdat de Loop schakelbaar is kan ik het sologeluid er zo in trappen, werkt perfect, de mogelijkheden om je sologeluid te verbeteren zijn enorm!

De ME-50 ligt bij mij ook niet op de grond maar gewoon bovenop de versterker, ik klik tussen de nummers door gewoon de juiste preset aan. Als je zoals mij maar 3 of 4 verschillende solosounds nodig heb per optreden is dat geen probleem, ben je"een "tapdancer" dan werkt het natuurlijk niet.

De enige effecten die ik live gebruik zijn de MOD`s, Delay, Compressie en Noise Gate.

Bij de repetities gebruik ik ook een paar scheurgeluiden (vooral de RAT is erg goed) de Wah is daarentegen niet geweldig.

MarshallSG
14 augustus 2003, 20:42
Is een equalizer een idee? Boss ge-7 ofzo. Kan je je solo geluid wat meer mee boosten en de klank kleur mee veranderen.

Mitch
14 augustus 2003, 21:19
Er is pas een goed en volledig topic geweest over het boosten van solo's (zo heette het ook geloof ik).
Kijk anders eens in de ZOEKfunctie.
Korte samenvatting:
toevoegen van modulatie als chorus kan een optie zijn, tikkie delay of anders compressor, overdrive pedaaltje met drive dicht en volume open of een boostpedaal of een combi-pedaal met boost en overdrive in één.

De laatste is mijn persoonlijke favoriet.


Maar ja, eigenlijk.... zitten op goeie versterkers gewoon voorzieningen als deze al standaard natuurlijk :razz: :-D

Lucky
16 augustus 2003, 23:04
Er is pas een goed en volledig topic geweest over het boosten van solo's (zo heette het ook geloof ik).
Kijk anders eens in de ZOEKfunctie.
Korte samenvatting:
toevoegen van modulatie als chorus kan een optie zijn, tikkie delay of anders compressor, overdrive pedaaltje met drive dicht en volume open of een boostpedaal of een combi-pedaal met boost en overdrive in één.

De laatste is mijn persoonlijke favoriet.


Maar ja, eigenlijk.... zitten op goeie versterkers gewoon voorzieningen als deze al standaard natuurlijk :razz: :-D

mee eens!