PDA

View Full Version : Godin LG of Burns Brian May



misundaztood
14 augustus 2003, 18:07
Hoihoi, ik wil deze vakantie een nieuwe elektrisch gitaartje kopen maar mijn budget gaat NIET hoger dan 1000 euro, nu heb ik een paar winkels afgelopen en twijfel ik tussen een Godin LG met SP-90's (830 euro) en een Burns Brian May (900 euro) en ik vroeg mij af wat jullie zouden nemen, andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, ik speel nog maar 3 jaar en ik speel voornamelijk rock (alla guns n roses), ik heb nog maar 1 gitaar en dat is een Washburn BT-2 die ik 3 jaar geleden heb gekocht voor toen nog iets van 10000fr (250euro)

De LG vind ik prachtig van klank maar iets te weinig veelzijdig en de Brian May vind ik dan weer verbazingwekkend hoeveel verschillende klanken je eruit kunt halen, maar het is juist iets minder dan die LG, vandaar die twijfels, kan iemand mij hier helpen??? het houdt mij al een tijdje bezig maar ik geraak er maar niet aan uit

Eko
14 augustus 2003, 18:25
DE Burns heeft wat problemen met de intonatie. Veel handelaren over de gehele wereld hebben hierover al geklaagd. De afstelling van de actie is niet goed te doen ( reactie van een handelaar ). Het is dan , gezien de prijs van het instrument, zonde van het geld. Beter is te kijken naar een kwalitatief goed instrument. Een goede Squier of Epiphone. Ibanez o.i.d.
Groeten uit Holland.

misundaztood
14 augustus 2003, 18:30
dus dan zou ik beter voor de Godin gaan?
zijn er nog die dat vinden?

roppie
14 augustus 2003, 21:57
ik ga die godin binnenkort kopen als 'k het geld bij elkaar heb (vet ding) maar 'k weet wel dat je hem goedkoper kan krijgen als 830 euro (tenzij je de sunburst kiest, die was geloof 'k meerprijs) bij waveworld verkopen ze ze voor 760 euro

Mitch
15 augustus 2003, 10:32
Dat wou ik net zeggen. Bovendien hebben ze daar ook de LG HmB: met twee humbuckers en een vijfstandenschakelaar, waar dus ook splitstanden op zitten.
Veelzijdig genoeg ? :D

Puur op kwaliteit ga ik voor de Godin (ja, heb die Burns ook wel eens in mijn handen gehad) maar ik ben dan ook zwaar bevooroordeeld met twee Godins...
Of ik heb daardoor juist genoeg ervaring om een gefundeerde mening te hebben, dat kan natuurlijk ook... :wink:

misundaztood
15 augustus 2003, 13:07
zijn die Humbuckers in die LG ook van Seymour Duncan?

want ik heb geen zin om mijn pick-up na een tijdje te moeten veranderen, de gitaar die ik nu heb heeft ook 2 keer Hmb's maar wel maar een 3-stands-schakelaar, alleen is mijn nek pup kapot en mijn schakelaar ook dus ik zal er een nieuwe steken (er schoot duidelijk niet veel meer van over :-(

ik was wel te vinden voor dat sp-90 geluid :D maar als ik die LG met Hmb's koop kan ik een sp-90 in mijn huidige gitaar steken dan heb ik inderdaad beiden en heb ik ook nog een veelzijdige godin dank u voor het advies :wink:

van waveworld heb ik nog nooit gehoord, ligt zeker in nederland, weet iemand anders in belgie ook zo'n goeie prijs

roppie
15 augustus 2003, 13:24
die humbuckers zijn niet van SD maar van godin zelf.. in belgie zou ik niet weten waar je 'm voor die prijs kan krijgen

misundaztood
15 augustus 2003, 15:11
heeft iemand ervaring met die pick-ups (hums) van godin zelf, zijn die de moeite?

AART
15 augustus 2003, 15:21
misschien moet je eens bij www.piens.be kijken :wink:

iam
15 augustus 2003, 16:04
ga maar naar de gitaarshop in gent!!!

beste prijzen van belgie...

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 16:22
Ik zou voor de LG gaan, nog nooit op een LG gespeeld, goede dingen over gehoord, maar ik heb wel eens op een paar burns gespeeld en dat was niets.

misundaztood
15 augustus 2003, 21:55
die Burns vind ik echt zo slecht niet hoor, heb er een paar keer op gespeeld en de actie wel redelijk goed, niet perfect maar toch goed genoeg en het geluid is ook wel lekker ruig met die in serie geschakelde pup's, lekkere overdrive krijg je als je ze alledrie aanzet

weet er iemand of die gitaarshop in gent een site heeft, en of ze daar godin's verkopen, 'k heb al gehoord dat dit een goede winkel is voor als je je gitaar wil laten veranderen, niewe p'ups, schakelaren en zo

Mitch
15 augustus 2003, 22:14
Dingen als actie zijn allemaal gewoon af te stellen, dus als je op een gitaar speelt in een winkel en de actie staat goed lijkt -ie al gauw beter te zijn dan een gitaar die matig staat afgesteld. Probeer daar wel een beetje doorheen te kijken !
Grote voordeel van de Godin ten opzichte van de Burns zijn de makkelijker schakeling van de elementen ( 1 schakelaar), de diepere, stevigere hals-body verbinding en de snaren lopen door de body heen.
Die laatste twee zorgen voor meer sustain en veel meer toon.

misundaztood
15 augustus 2003, 22:26
die makkelijkere schakeling van die godin vind ik juist een nadeel, er zijn maar 3 standen met je schakelaar terwijl je bij die burns er iets meer dan 15 kunt maken en je heel goed ziet welke pups aanliggen, er zijn dan wel standen die dicht bij elkaar liggen, maar ik vind het wel leuk dat de pups in serie staan als je ze aanlegt, dat geeft een hogere output, maar ik heb toch besloten om voor de godin te gaan, nu is het alleen nog kiezen tussen de hums of de sp-90, kvind de sp-90's prachtig qua klank en het zijn natuurlijk SD waarmee ik zeker ben van kwaliteit, en met de hums heb ik meer afstellingen minder ruis maar het zijn geen SD's

heb ik ook nog een vraagje als je de tussenstand van de p-90's neemt staan ze dan in serie of in parallel en staan ze dan in gelijke fase of niet?

Mitch
16 augustus 2003, 10:49
Ik ben altijd kwijt hoe dat heet, maar het is normale mix van hals- en brug element zal ik maar zeggen. Die gebruik ik overigens het meest, die tussenstand. Perfecte verdeling van vol laag, duidelijk midden en fraai hoog. Alleen voor solo's of een fel rockgeluid ga ik naar de brug. Hals is geweldig thuis, maar komt iets minder door de mix.

Enne... met het makkelijker schakelen bedoelde ik uiteraard de LG HmB, met gewoon een vijfstandenschakelaar :wink:

Eko
20 augustus 2003, 17:40
DE reactie van mij op de Burns is niet van mijzelf , maar van een aantal handelaren. Ik kom vanwege mijn werk door bijna heel Nederland en praat derhalve met heel wat mensen in muziekzaken. Vrijwel iedereen had dezelfde klachten over het instrument.
Een reden waarom de afstelling b.v. niet goed kan worden gedaan , kan liggen aan een slechte topkam waardoor stemmen slecht gedaan kan worden of bv een niet goede hals (licht gekromd c.q getordeerd ) slechte bruggen en dergelijke. Wil niet zeggen dat de Burns dit allemaal heeft maar als diverse mensen tot in het buitenland toe zeggen dezelfde klachten te hebben , dan moet er toch ergens een reden aan ten grondslag liggen.
N.B. De originele gitaar van Brian May is ook gewoon te koop bij degene die ze ook voor hem bouwt. ( Hij heeft er diverse in gebruik ) De kostprijs van deze gitaar ( die wel uitstekend is ) ligt op 7500 Euro. Een zo groot verschil moet , me dunkt , ergens aan liggen.

avalanche
25 augustus 2003, 19:19
Die Godin LG hmb staat mooi te wezen in de Guitar and Amp Center in de Sint-Niklaasstraat in Gent voor iets van 800€. Ben er vandaag heen geweest en kon er m'n ogen nauwelijks vanaf houden. Is dat nu liefde op het eerste gezicht?

Mitch
25 augustus 2003, 19:41
Common sense and good taste. :D

misundaztood
26 augustus 2003, 12:31
heb hem intussen gekocht, Het is een LG Hmb geworden in 't kleur natural semi gloss (hij is donkerder dan in de catologus en ik vind hem ook mooier) Het geluid is aan de nek lekker warm en benaderd hierin het les paul geluid met een sustain ongehoord en de brug scheurt lekker door alles heen. Nu nog een goeie amp (ik speel door mijn v-amp door een h&k attax 100) en ik ben compleet, alhoewel mijn amp al duizend keer beter klinkt met die LG dan met mijn vroegere washburn BT2.

Wat ik wel een minpunt vind is dat de hoogste frets moeillijk te bereiken zijn, vanaf de 20ste of zo, maar dat komt omdat de nek zo veel mogelijk in de body moest zitten voor de sustain en dat stuk body zit dan ook in de weg. Dat is dan ook het enige punt waarin mijn washburn beter blijft.

Het is een pracht van een gitaar en 'k ben blij dat ik toch niet voor die burns ben gegaan, dank voor al het goede advies dat ik hier gekregen heb :D, vanaf ik een digitale camera heb zal ik er een paar fototjes van posten

Mitch
26 augustus 2003, 17:09
Hé tof ! Die natural is zeker mooi !
Deze had toch de vijf standen schakelaar ? Is midden dan beide hb's of beide gesplit ?

misundaztood
26 augustus 2003, 20:25
euhm, er zat niet echt een handleiding of zo bij , maar ik denk wel dat midden gesplit is, van beide hums de middenste coils,

en het is idd 5 standen: hum nek - single nek - splitstand (dus single neck + single brug) - single brug - hum brug

er zat niets bij van info dus ik kan het niet met zekerheid zeggen, dit is gewoon wat ik vermoed wat het is en hoe het ook wel klinkt,'k heb er ook al eens voor gekeken op't net maar niets over gevonden ik weet dus ook niet of die 2e stand bijvoorbeeld of die single deze is dichtst bij de nek of deze dichtst bij de brug

roppie
26 augustus 2003, 21:54
vet man congrats! fotooooo!!!!! 'k wil die kleur weleens goed zien weet zelf nog steeds niet in welke kleur ik 'm wil :) eerst 't geld ervoor bij elkaar krijgen

jorrit
27 augustus 2003, 14:37
die hums van godin zelf zijn echt goede hums! mn vriendin heeft een godin lgxt ofzo maar in iedergeval is dat hals element geweldig. mooi vol en warm. echt mooi! t brug element is ook mooi maar te weinig output naar mijn smaak. maar al met al een geweldige gitaar.

misundaztood
27 augustus 2003, 15:04
de lgxt is wel niet uitgerust met pup's van godin zelf, maar van Seymour Duncan, het zijn SD custom hum's, maar nu vind ik deze die erin zitten wel goed, mss dat ik ze later wel zal vervangen door SD's

iam
27 augustus 2003, 15:12
die hums van godin zelf zijn echt goede hums! mn vriendin heeft een godin lgxt ofzo maar in iedergeval is dat hals element geweldig. mooi vol en warm. echt mooi! t brug element is ook mooi maar te weinig output naar mijn smaak. maar al met al een geweldige gitaar.

de lgxt kost verschrikkelik veel geld (rond de 1500 nieuw)
is jouw vriendin zo loaded?! :o ;)

misundaztood
27 augustus 2003, 15:28
is het niet meer iets van 2000 pleuro's?

iam
27 augustus 2003, 15:33
kan ook :razz: maar denk dat alleen de nieuwe modellen meer dan 2000 kosten

die lgxt kostte vroeger minder denkek :???:

Mitch
28 augustus 2003, 00:27
Hoe komen jullie toch bij die idiote prijzen ? Het is Godin hoor, geen Gibson ! De LGXT heeft alleen een tremolo extra en niet de synth access. Is dus eender geprijsd als de LGX.

iam
28 augustus 2003, 10:28
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/shop/produktinfo.asp?info=GIT0000925-001

read and wheep ;)
nuja dit is het model wél met SA

Mitch
28 augustus 2003, 16:54
Juist, voor de volledigheid is dat dus de LGXT-SA. Er is (of misschien wel wás) ook een LGXT.
Overigens zijn Godins in Duitsland niet goedkoper dan hier, omdat de importeur hier zit. Check eventueel de prijzen via mail of zo bij Waveworld (prijzen staan daar niet op de site).