PDA

View Full Version : nieuwe snaren er op doen :D



Nemesis
14 augustus 2003, 16:22
ik heb min of meer een probleem met het opleggen van de snaren van mijn gitaar, ik heb een tijdje geleden nieuwe snaren ervoor gekocht en nou ga ik ze er even opgooien, alleen ben ik deze stemmechanieken niet echt gewend, het is een strat met van die stemmechaniekjes waar die gaten in de bovenkant zitten...

http://www.rhsdesign.com/fender51/images/headstock-tuners.jpgdeze dus, kan iemand mij een beetje helpen hiermee?

Harry
14 augustus 2003, 17:34
ja jongens, iemand die ook in ergens woont die even kan gaan helpen? :-D

maar wat is het verschil met die andere gitaar? dat ze allemaal boven zitten? Gewoon even blijven prutsen, beginnen met de dikste snaar, daar maak je niet zo gauw knikken in.

Nemesis
14 augustus 2003, 17:45
ja bedankt dat je even reageerd maar hier heb ik dus weinig aan, ik zit al de hele dag te prutsen met dat ding, kan echt niemand me helpen :???:

sickpunk
14 augustus 2003, 17:50
ja bedankt dat je even reageerd maar hier heb ik dus weinig aan, ik zit al de hele dag te prutsen met dat ding, kan echt niemand me helpen :???: uhm, dezelfde soort dingen zit en op me bass, heel simpel, je knipt je snaar(ervan uitgaande dat ze veel te lang zijn) je stopt wat in dat gaatje(het uit einde van de snaar) en je maakt een knikje in de snaar(zodat ie door dat riggeltje gaat(dat boven het gaatje zit) en dan draai je gewoon aan je stem knop en dan draait ie gewoon je snaar erom heen(moeilijk uitleggen via inet, maar ok maybe heb je er wat aan)

Anders Destium
14 augustus 2003, 18:53
Hoe moeilijk kan dit zijn, snaren verwisselen op een dergelijke gitaar is nog makkelijker dan veters strikken :razz:

Het feit dat internet bestaat hoeft nog geen reden te zijn om helemaal niet meer na te denken hoor :evil:

Je propt je snaren met het bolletje aan de onderkant van de body door het goede gaatje (van je brug), aan de bovenkant prop je de snaar door je tuner heen (er zit ook een gaatje in). Nu pak je een dikke schroevendraaier en klem je de snaar vast. Je hoeft nu alleen nog maar de snaar op stemming te draaien.

Not exactly rocketscience, is it? Als je het zelf 1 keer probeert en je gezond verstand gebruikt moet dit zeker lukken, anders ben je gewoon te dom om gitaar te mogen spelen...

Bassie79
14 augustus 2003, 19:05
je zou t ook kunnen vragen aan diegene waarvan je de gitaar gekocht hebt...of even terug naar de winkel...of naar je gitaarleraar...moet ik nog doorgaan??? :o

Anders Destium
14 augustus 2003, 19:13
Misschien kan je moeder ook wel helpen, of je kleine zusje...

Bassie79
14 augustus 2003, 19:25
je broertje, je buurman, de albert heijn kassičre

Nemesis
14 augustus 2003, 20:43
rustig maar hoor, je hoeft niet zo te flippen als iemand een vraag stelt.
ik zat er al een tijdje mee te klooien en het lukte me gewoon niet echt en ik heb ook geen zin om m'n snaren te mollen of een gitaar te hebben die telkens ontstemt dus vraag ik het aan mensen die er misschien wel wat meer van weten, maar het feit dat ik maar een antwoord heb gehad waar ik ook wat aan had vind ik erg zwak (tnx sickpunk), de rest weet er dus ook niet veel van af of gaat zich arrogant gedragen.
achja :D
edit: me moeder kan niet echt helpen....dan moet ik een hele goeie schep hebben snap je

pimmetje
14 augustus 2003, 20:53
....dan moet ik een hele goeie schep hebben snap je

Ja ja... 't ligt altijd aan 't gereedschap.

Anders Destium
14 augustus 2003, 22:59
de rest weet er dus ook niet veel van af of gaat zich arrogant gedragen.
achja :D
edit: me moeder kan niet echt helpen....dan moet ik een hele goeie schep hebben snap je

Tja, ik heb een stratmodel met dezelfde tuners, wat ik heb uitgelegd kán niet mis gaan. Je moet natuurlijk wel de tuner zelf vasthouden als je met de schroevendraaier bovenin gaat draaien. Als je liever geen gereedschap gebruikt kan je zelfs blijven draaien tot hij aangrijpt. Dit duurt alleen een stuk langer...

musicmaniac
14 augustus 2003, 23:06
Zo te zien heb je eerst geprobeerd je snaren door de hals te boren

sash
14 augustus 2003, 23:32
Hou de snaar langs het mechaniek en knip een centimeter of 7 verder de snaar af. Stop em in het gat en draai em aan.

Zo simpel is het :D

Anders Destium
14 augustus 2003, 23:36
> Sash

ssssssssssssssst. Hij zegt zelf al dat hij al een tijd aan het oefenen is geweest, maar de meest voor de hand liggende oplossingen heeft hij duidelijk niet geprobeerd :wink: