PDA

View Full Version : Wat is volgens jullie nou de meest veelzijdige gitaar ?



robpeters87
14 augustus 2003, 14:57
Wat is volgens jullie nou de meest veelzijdige gitaar ?
Als ik muziek wil maken van metal tot blues van, van jazz tot pop etc.
Wat voor gitaar moet ik dan kopen ?

O ja het is niet m'n eerste dus please geen squier gelul :-D
en ik heb al een amp dus daar hoef je niet over te beginne

lupoloco
14 augustus 2003, 14:58
een superstrat: jackson, charvel, ibanez...

robpeters87
14 augustus 2003, 15:02
is dat een beetje betaalbaar voor iemand met 2 krantenwijkjes en 20 euro zakgeld per maand.......

SiNiSTRaL
14 augustus 2003, 15:03
hoeveel geld heb je en wil je ervoor uitgeven (neem aan dat je ook nog een versterker moet hebben)

AntY
14 augustus 2003, 15:04
gewoon een jaartje sparen, dan heb je misschien geld voor een mex strat :)

wat kost zon superstrat eigenlijk?

lupoloco
14 augustus 2003, 15:05
tweedehands zijn ze zeker betaalbaar, al zou ik dan naar charvels kijken dan, ik heb mijn charvel 375 deluxe (met schaller floyd rose, h/s/s- congfiguratie...) 208€ met koffer betaald

Ik raad je gewoon aan om gewoon goed op de duitse ebay te kijken!

robpeters87
14 augustus 2003, 15:05
M'n budget ligt rond de 500 euro......

robpeters87
14 augustus 2003, 15:15
En wat voor geluid komt er uit een PRS....
Zal wel een heel specefiek geluid zijn maar ik vind het wel een mooi ding

O ja die 500 euro daar moet ook nog een tas snoer strap straplocks en allemaal van dat soort onzin af

lupoloco
14 augustus 2003, 15:17
een prs kost minstens 5 keer zo veel dan je budget :)

robpeters87
14 augustus 2003, 15:18
Hmmm ok...... maar wat voor geluid komt er uit ?

Mithrandir
14 augustus 2003, 15:41
Ligt er er maar net aan wie er op speelt. Als ik er op speel komt er een super geluid uit, als Alhambra er op speelt, tsja......

ekkerman
14 augustus 2003, 15:59
if guitars where ladies i'd f**ck em all !!!

Soulflyhigh
14 augustus 2003, 16:08
Die Ibanez S series zijn behoorlijk veelzijdig

Barret Wallace
14 augustus 2003, 16:18
een telecaster

zijn geweldige gitaren prachtig uiterlijk heerlijke hals lekker hotrails erin en schueren en pleuren maar

andy
14 augustus 2003, 16:26
Ik vind een Stratocaster wel een veelzijdige gitaar. Kunt er alle kanten mee op.

Polytheme Pam
14 augustus 2003, 16:46
Wat voor gitaar moet ik dan kopen?


stratje met een HB`tje bij de brug......inprikken en..










HOUSTON...WE HAVE A LIFT OFF!!!!!! 8-)

Ibanez
14 augustus 2003, 16:54
een telecaster

zijn geweldige gitaren prachtig uiterlijk heerlijke hals lekker hotrails erin en schueren en pleuren maar
huh :???:

Polytheme Pam
14 augustus 2003, 16:58
een telecaster

zijn geweldige gitaren prachtig uiterlijk heerlijke hals lekker hotrails erin en schueren en pleuren maar

:D

ik heb het altijd al gezegd: EENS ZIE JE HET LICHT!

Harry
14 augustus 2003, 16:59
een telecaster

zijn geweldige gitaren prachtig uiterlijk heerlijke hals lekker hotrails erin en schueren en pleuren maar
huh :???:

eehhhm, deze keer is ie toch redelijk helder hoor.

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 17:24
MEest veekzijdige giutaar zal een gitaar zijn met een HSS of HSH configuratie met daarbij nog een piezo en midi ssyteem. Eigelijk is voor pure vbeeldijzigheid alleen midi nodig omdat die de rest allemaal kan simuleren maar dat is niet helemaal de 'real deal'.

ieme
14 augustus 2003, 17:45
t meest veelzijdige geluid komt uit een Brian may model gitaar, en dan niet t model dat Burns onlangs gemaakt heeft maar de uitvoering van Guild of kz'guitars of rsguitars

The Thumb
14 augustus 2003, 17:50
ik heb een PRS Custom 24 en ik vind dit 1 van de meest veelzijdige gitaren die ik ooit heb gehad (en dat zijn er nogal wat). Aan de andere kant vind ik dat ook wel weer een nadeel, hij klinkt net niet als een strat, net niet als een tele, net niet als een les paul, maar natuurlijk wel helemaal als een PRS....

Polytheme Pam
14 augustus 2003, 17:59
ik heb een PRS Custom 24 en ik vind dit 1 van de meest veelzijdige gitaren die ik ooit heb gehad

die heb ik zelf ook...maar voor het mega-cleane werk pak ik toch altijd een strat...Texas-Special brugelementje...veel toon erindraaien en ejaculeren maar! 8-)

skabouter
14 augustus 2003, 18:40
ik zou zeggen dat de allerveelzijdigste gitaar de mijn is. een ibanez S2120Xav. (maar de RG versie dus ook)
waarom ?

-2 humbuckers
-5 way
-piezo`s
-2 bands piezo actieve EQ
-mixswitch voor piezo/magnetische hums/beide
-volume voor piezo EN volume
-tone
-2 uitgangen (voor extra shit met die piezo`s)
-flowd rose, die super stabiel is, en ook ook voor fixed bridge door zou kunnen gaan

al met al echt ongelovelijk veel opties. ik speel er van alles mee. punk, ska, metal, jazz, pop, rock. alles kan goed. hij kan vreselijk scheuren, maar hij heeft van zichzelf ook een HELE warme volle jazz klank. alsof je een hollowbody speelt.

ok, dit was niet opscheppen (hoogstends beetje pronken) maar gewoon even wat feiten op een rijtje. hij lijkt me dus veelzijdiger dan een tele/strat oid.
de S is niet meer te krijgen, maar de RG versie (zelfde specs) is wel te koop, voor zo`n 1500 euro..............tis wat veel misschien voor jou. maar dan heb je wel wat. als je het sparen ervoor over hebt, is dit wel wat, dat weet ik zeker !!

Barret Wallace
14 augustus 2003, 18:52
ach joh niet gaan patsen met ibanez of jackson joh
ga gewoon voor een lekkere strat of tele zijn met wat afstemmen/mdden de meestveelzijdige guitarren

Braindead
14 augustus 2003, 18:56
tweedehands zijn ze zeker betaalbaar, al zou ik dan naar charvels kijken dan, ik heb mijn charvel 375 deluxe (met schaller floyd rose, h/s/s- congfiguratie...) 208€ met koffer betaald

Ik raad je gewoon aan om gewoon goed op de duitse ebay te kijken!

Okay, Lupoloco heeft zijn Charvel 375 Deluxe wel goedkoop maar in jou geval zou ik zekere niet van Ebay kopen.
Erg dom advies als je het mij vraagt. Je moet gewoon naar een gitarenzaak gaan en dan wat uitproberen. Kijken welke gitaar je een beetje ligt.
Neem iemand mee die er verstand van heeft.
Mijn advies is in ieder geval, test de gitaar eerst goed uit en bij 2dehands kun je hem misschien wel het beste bij een winkel kopen, dan weet je wat je hebt.

:dance:

Er zijn trouwens meer topics over wat je als eerste gitaar zou moeten kopen, of op moet letten

Speeddemon
14 augustus 2003, 19:30
Ik zou ook gaan voor een S-S-H of H-S-H gitaar.
Kijk of je er eentje kunt vinden waarvan de brug-humbucker een coil-tap heeft, zodat je hem ook als een single-coil kan laten klinken.

voor 639 euro heb je een nieuwe Yamaha Pacifica 812W. Seymour Duncan pickups (S-S-H), Wilkinson tremolo, Sperzel stemmechanieken, goed hout, etc. etc.

En geloof mij, ik HEB een HSH Ibanez die superveelzijdig is, en koop nu een Strat, maar niet omdat die Strat veelzijdiger zou zijn, maar omdat ie echt een smoel en een sound heeft.

Het nadeel van veelzijdigheid is='t is van alles een beetje en daardoor ietwat karakterloos. Begrijp me niet verkeerd, die Ibanez van me klinkt waanzinnig (ja, de stock pickups!!! QM1 en 2), maar mist het karakter van een echte Strat of Les Paul.

andy
14 augustus 2003, 19:36
MEest veekzijdige giutaar zal een gitaar zijn met een HSS of HSH configuratie met daarbij nog een piezo en midi ssyteem. Eigelijk is voor pure vbeeldijzigheid alleen midi nodig omdat die de rest allemaal kan simuleren maar dat is niet helemaal de 'real deal'.

Hahahahahahaha en dat begrijpt iemand die misschien zijn eerste gitaar gaat kopen, dan ken ik er nog een.
"Voor het perfecte geluid laat ik hem eerst door mn MT 2 scheuren, boost het hi en low ff op met mijn eq en laat het signaal met een vertraging van 0,2 sec door mijn dig d gaan voor een dubbel gitaar effect".

En volgens mij is dit nog duidelijker dan jouw babbel. :razz:

ieme
14 augustus 2003, 19:45
Die modeling gitaar van line6 niet mijn ding maar wel overal voor te gebruiken!

robpeters87
14 augustus 2003, 20:45
Hahahahahahaha en dat begrijpt iemand die misschien zijn eerste gitaar gaat kopen, dan ken ik er nog een.
"Voor het perfecte geluid laat ik hem eerst door mn MT 2 scheuren, boost het hi en low ff op met mijn eq en laat het signaal met een vertraging van 0,2 sec door mijn dig d gaan voor een dubbel gitaar effect".

En volgens mij is dit nog duidelijker dan jouw babbel.

Not my first........ :evil: niet dat ik superproffesional ben ofzo... :-D
.... en about telecasters, ik vind ze spuuglelijk maar ik heb er nog nooit op gespeeld dus ik kan er geen oordeel over hebben....
moet het toch is proberen

robpeters87
14 augustus 2003, 20:47
voor alle anderen het is niet mij eerste.... :evil: :evil: :evil:
Ik ben geen expert op het gebied maar weet er genoeg af om geen miskoop te doen

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 21:38
MEest veekzijdige giutaar zal een gitaar zijn met een HSS of HSH configuratie met daarbij nog een piezo en midi ssyteem. Eigelijk is voor pure vbeeldijzigheid alleen midi nodig omdat die de rest allemaal kan simuleren maar dat is niet helemaal de 'real deal'.

Hahahahahahaha en dat begrijpt iemand die misschien zijn eerste gitaar gaat kopen, dan ken ik er nog een.
"Voor het perfecte geluid laat ik hem eerst door mn MT 2 scheuren, boost het hi en low ff op met mijn eq en laat het signaal met een vertraging van 0,2 sec door mijn dig d gaan voor een dubbel gitaar effect".

En volgens mij is dit nog duidelijker dan jouw babbel. :razz:

sorry andy, maar de termen die ik heb gebruikt zijn toch ook weer niet zo l337? en ik ben zeker niet te beroerd om later een uitleg van de terminologie te geven.

andy
14 augustus 2003, 21:42
voor alle anderen het is niet mij eerste.... :evil: :evil: :evil:
Ik ben geen expert op het gebied maar weet er genoeg af om geen miskoop te doen

Whehehehehe. Beetje aangebrand jongen :-D . Er stond: MISSCHIEN zijn eerste. En het ging me ook meer om dat vol taalfouten staande epistel van Neg K3 fan. :razz:
On topic: Had ik het al gezegd??? Stratocaster.

andy
14 augustus 2003, 21:48
sorry andy, maar de termen die ik heb gebruikt zijn toch ook weer niet zo l337? en ik ben zeker niet te beroerd om later een uitleg van de terminologie te geven.

Zo I337 hahahaha, WTF is dat. Wat ik bedoel is dat iemand met een vraag komt voor een veelzijdige gitaar en jouw antwoord vond ik niet echt een tip voor een dergelijk instrument. Die jongen wil gewoon voor 500 pleuro een lekker gitaartje. :gitarist:

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 22:05
hij vraagt in het topic om de meest veelzijdige gitaar, komt iedereen aanzetten met HSS en blabla, zo werkt dat natuurlijk niet, je hebt roland ready strats tweedehands ook voor zijn budget dachtik.

Mitch
14 augustus 2003, 22:09
Als je niet te beroerd bent je terminologie te verklaren, NK3F...

Hoe simuleert MIDI dan :-?

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 22:22
door die midi shit wordt je geluid omgezet in digitale shit waardoor een effects processor er alles mee kan doen. Het wordt dus al een vroeg stadium omgezet in nulletjes en eentje, bij de noten dus al, in tegenstelling tot gewone multi effectjes, die krijgen gewoon de sound binnen en gaan daar overheen phaseren e nzo, maar die midi zooi vertaalt het als het ware... damn, het is te laat om dit nog goed uit te leggen :D

andy
14 augustus 2003, 22:25
Geniaal neg K3 fan, ik snap er nou helemaal geen hol meer van, hahahahahahaha :-D

arjan
14 augustus 2003, 22:30
Hmmm ok...... maar wat voor geluid komt er uit ?

Ligt er aan wat voor een prs je koopt ???
en de brijs voor bv een prs custom 22 is rond de 3000 euro dus dat wordt bij de Ah werken ofzo. :wink:

En dan nog het meest meervoudige geluid krijg (naar mijn smaak)
Noch wel uit een yamaha.
Wel een met hummbuckers en singel coils.

Anders Destium
15 augustus 2003, 00:35
Ik weet niet hoe graag je een veelzijdige gitaar wilt, want de meest veelzijdige soort gitaar die ik ken zijn elektrische gitaren met een piezo-element. Op deze manier kan je akoestisch spelen op een elektrische gitaar, en het klinkt werkelijk levensecht. Op deze manier hoef je nooit meer een akoestische :wink:

Verder ben ik altijd te porren voor Humbuckers die je ook single kan schakelen. Ik heb zelf een gitaar met 2 humbuckers en een 5-way switch, waardoor je allebei de elementen ook kunt laten klinken als een single coil. Dit is heel erg handig :)

Speeddemon
15 augustus 2003, 00:44
En dan nog het meest meervoudige geluid krijg (naar mijn smaak)
Noch wel uit een yamaha.
Wel een met hummbuckers en singel coils.
Ja, zei ik al he? Yamaha Pacifica 812W. 639 euro bij Feedback.

hoofd
15 augustus 2003, 01:15
een telecaster

zijn geweldige gitaren prachtig uiterlijk heerlijke hals lekker hotrails erin en schueren en pleuren maar

Hey, Barret heeft het over mijn gitaar :D. Alleen wil ik mijn hals-hotrails nog vervangen voor een SD lil' 59, en allebei te splitten...veelzijdigheid troef!

Speeddemon
15 augustus 2003, 03:34
Ik zou oppassen met die Lil 59. Hij klinkt wel vet, maar ook een beetje karakterloos.

Mitch
15 augustus 2003, 11:36
NK, MIDI is en blijft een aansturingssysteem, staat buiten de bewerking vn je geluid, maar goed, on topic maar weer :)

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 17:28
mja daswaar, maar jusit daardoor (en icm met een goede midi dingus) kun je heel veel dingen bereiken.

Charvel
15 augustus 2003, 18:26
Kijk ff op advertentienummer 11257 bij electrische gitaren op gitaarmarkt. :P

jorrit
16 augustus 2003, 17:53
music man steve morse (dat ik toch die gitaar met 5 elementen ofzo? t kunnen dr ook 4 zijn....) in iedergeval veelzeidig.....

The Mule
17 augustus 2003, 11:08
Meest veelzijdig zal toch echt de Line 6 Variax zijn, vind ik alleen echt niet mooi.

M'n PRS met 5-way switch komt qua geluiden erg ver (2 humbuckers, zowel in serie als parallel te splitten).

Maar vergeet ook de Fender Jazzmaster en Jaguar niet. Vooral de eerste heeft een perfect overzichtelijk dubbel circuit (nog steeds een beetje spijt dat die van mij weg is) :cry:

zjanke
17 augustus 2003, 23:16
Godin LG, Probeer er wel eentje te kopen met tetrad (voor godin gemaakte) pickups. Ik weet niet tot wanner ze gemaakt zijn, maar de mijne (' 96) heeft ze. :D
Als je een beetje zoekt kom je ze tweedehands wel tegen voor 500 € met koffer.
Ik moest wel even wennen aan het model, was niet meteen echt mooi.. 8-)

Nesker
18 augustus 2003, 10:17
Ik blijf nog alijd bij de Music Man Silhouette Special