PDA

View Full Version : Diezel of Guytron?! help!!



niels5150
14 augustus 2003, 13:25
Ik ga toch mijn powertone II en marshall JCM2000 DSL 50W verkopen. Ik wil beide omruilen voor 1 hele goede top. Na veel testen en vergelijken blijven er eigenlijk 2 tops over die bij mij in de smaak vallen als het om veelzijdigheid en sound gaat. En kom aub niet met van die verhalen hoe geweldig ENGL is, want dat zijn best leuke amps, maar ik zoek iets beters.
De 2 tops zijn de Diezel VH4 en de Guytron. Allebei top of the bill, state of the art machines.
De guytron vind ik vooral mooi vanwege zijn fender/voxachtige clean, zijn mooie texasblues sounds en een vette overdrive ala Plexi. De nieuwe hebben een Xmod waardoor hij een wat minder gecompressed en feller scheurkanaal heeft.
De diezel vind ik vooral te gek omdat je er zoveel goede en bruikbare geluiden uit kunt halen. Wat ik een beetje mis is dat boterzachte vox belletjes geluid wat je bij de guytron hebt, maar een erg mooi en werkbaar clean kanaal. Alle kanalen zijn eigenlijk goed.
Wie heeft hier ervaring met deze 2 tops? zullen er niet veel zijn, maar toch. Weet iemand hoe zwaar en hoeveel duurder de stereoversie van diezel is?

guitar
14 augustus 2003, 16:30
Youri heeft nog een Diezel die die verkoopt... haal er je voordeel uit zal ik zeggen..

niels5150
14 augustus 2003, 17:44
ja, ik weet het. maar bij erik van der haar kan ik mijn tops inruilen een dan zou ik meteen de stereoversie kopen. Hoewel die van yoerie wel 2 mastervolumes heeft, wat super handig is. hmmm moeilijk. wat is een redelijke 2dehands prijs voor zo'n diezel VH4 dan?

Rectifier
14 augustus 2003, 18:42
rond de 2100 eur

ik weet nog wel ergens een 2e hands Guytron te koop

niels5150
14 augustus 2003, 21:58
ow, waar dan? en weet je of hij de xmod heeft?

weten jullie of die stereo diezel pokkezwaar is? de mono weegt al 28 kilo geloof ik. das niet mis!

Rectifier
15 augustus 2003, 00:05
28 kgs? dat vind jij zwaar? een beetje stereo poweramp weegt dat :D

niels5150
15 augustus 2003, 09:40
nee, 28 gaat nog, maar de stereo versie, hoeveel weegt die?

ch@rlie
15 augustus 2003, 10:15
Vorstufe: 4 komplett unabhängige Kanäle
Klangregelung: Gain, Treble, Mid, Bass, Volume pro Kanal
Bright Schalter bei Kanal 1&2
Vorstufenröhren: 12ax7a

Endstufe: 1x100 Watt (VH4) 2x50W (VH4S)
Endstufenröhren: 4x 6L6 oder 4x EL 34 (Class A/B)
Regler: Volume, Mix (Parallel-Return), Precence, Deep
Speaker - Ausgänge: 4,8,16 Ohm

Parallele & serielle Effektschlaufen
2 Sends (send 2 schaltbar)
MIDI-Schaltung; MIDI In & Thru

Farbe/ Finish: Gehäuse schwarz, Front silbrig
Gewicht: 28 kg
Maße (BHT): 740 x 290 x 285mm


hieruit maak ik op dat ze allebei even zwaar zijn, stereo en mono. lijkt me meer een kwestie van anders schakelen dan van hele andere componenten.
afgezien van de output transformer?

www.diezel.ch

niels5150
15 augustus 2003, 10:37
laat die output transformer nou net het zwaarst zijn :wink:

maar goed, dit had ik ook al gevonden hoor. de stereo schijnt echt pokkezwaar te zijn.

ch@rlie
15 augustus 2003, 16:48
hoeveel kilo mag ie zijn voordat je hem te zwaar vind?

32?
36?

52?

145,3?

Negative K3 fan
15 augustus 2003, 16:55
25 kilo is nog goed te tillen

mijn 5150 combo (met 212 speakers etc) is niet in je eentje te tillen maar die weegt ook meer dan 50 kilo volgens mij.

niels5150
15 augustus 2003, 19:52
fijn dat jullie allemaal zulke bikkels zijn, maar ik wil nog langer mee dan vandaag, en ben echt niet van plan met comboos van 50 kilo te gaan zeulen. Als dat ding niet hanteerbaar is koop ik hem niet. Ik moet zoveel optreden dat je op een gegeven moment gek wordt van het gesjouw met die spullen. belief me

Lucky
16 augustus 2003, 23:36
op die Diezel kun je geen buil vallen.
en Erik maakt goede deals.

persoonlijk vond ik de diezel erg goed met name met een bogner speakertje (die je al hebt zie ik)
zeker als je er een beetje leuke buisjes in gooit (telefunkens ofzo of RFT misschien afgewisseld met een paar 5751 als je niet echt een metalsound zoekt)

maar...zoals je ziet...vrij moeilijk te verkopen als je er op uitgekeken raakt.