PDA

View Full Version : Ashdown Fans hier?



De Teng
14 augustus 2003, 11:03
Tja... die mistte ik ook nog. Behalve dat ik zelf een Peacemaker 20 heb, klein combootje klasse A van 20 W met een heel goed clean geluid, als ook de overdrive/lead.

http://www.coda-music.com/new/ashdown.gif

niels5150
14 augustus 2003, 13:28
ik vind ze een beetje te scherp klinken, vooral op hoog volume worden ze erg dun. In het begin vond ik ze te gek, maar toen ik er met een sessie een keer live op speelde viel hij me erg tegen.

BLOK182
14 augustus 2003, 13:30
Ik heb er laatst eentje gecheckt met een USA telecaster, rockte wel leuk, maar niet meer dan dat. Ik wilde de gain erin draaien, maar die stond kennelijk al volopen :-P

De Teng
14 augustus 2003, 18:22
Tja... t is ook niet echt een scheurbak. Toevallig klinkt de 20 heel anders dan de 40 bvb. Ik heb de 20 gekozen, want de 40 vond ik idd crappy klinken. En hard dat het gaat!!!! :o

marc_o
14 augustus 2003, 18:25
zeker geen fan, moet zeggen dat die dure peacemaker van 2800 euro, met recht de meest verschrikkelijke versterker is waar ik ooit op heb gespeeld....tering, wat een ellende.
Die kleine combo's tot 60 watt bieden wel leuke opties, zoals 2 masters en 2,5 kanaal, maar meer dan leuk is het niet en vallen qua sound niet op, beetje gruizig geluid.

niels5150
14 augustus 2003, 21:56
ik heb de peacemaker 20, 40 en 60 geprobeerd, en ze klinken geen van allen. Te weinig echt laag, wordt snel blubberig, reverb hoor je nauwelijks, gruizig geluid, prikkend en irriterend hoog.

De Teng
15 augustus 2003, 09:38
Apart dat jullie dat gruizige ook van de 20 vinden. De 60 heeft EL34 buizen en zou in theorie op een hoog volume echt mooi geluid moeten produceren. Marshall effect zeg maar.

Bij mijn gitaar maakt het bakkie in elk geval heel mooi sprankelend clean, agressief als je wilt kan ook. Lead is mooi zingend en zeker niet slapjes. 't Kan ook zijn dat ie beter klinkt met single coils dan humbuckers. Thuis vlamt het de pan uit. Met wat voor gitaren hebben jullie hem getest dan?

niels5150
15 augustus 2003, 09:42
strats, les pauls, teles, 335's. alles. klonk op elk volume kut. En die 60 met zijn el34's lijkt nog dunner te klinken. Hoe ze dat doen daar? Je haalt er wel een soort van SRV achtige texas bluessound uit, maar das dan ook alles.

De Teng
15 augustus 2003, 10:13
Blijkbaar heb ik geluk :D Maar ja... slechts studentenkamer gebruik, misschien dat ie op maximaal volume ook niet bijzonder goed klinkt.

Mitch
15 augustus 2003, 10:39
Ik heb die 40 getest met mijn LGX, dus zowel hb al gesplit, maar kreeg ook nergens echt wat ik wilde. Wat al gezegd wordt: te weinig laag, maar ook de scheur vond ik beetje raar klinken. Gruizig is voor mij niet het woord. Eerder beetje solid-state achtig (sorry, niet hatelijk bedoeld, maar ik weet geen andere vergelijking :oops: )

niels5150
15 augustus 2003, 12:43
ja precies, een heel vreemd geluid komt eruit. de jongens bij feedback vonden het ook heel raar klinken. Die knopjes zijn ook zo nepperig, maar goed. Als ik jou was zou ik hem verkopen en voor dat geld kan je best een andere leuke 2dehands amp kopen.

De Teng
15 augustus 2003, 15:21
Die 40 vond ik ook slecht ja. Van dat storende (g)ruizige geluid. Ik heb de 20 gekocht bij Kees Dee. Toen ik de opmerking maakte dat de 20 vooral zo lekker klonk en de 40 vrij slecht was hij het er mee eens, het was hem ook al behoorlijk opgevallen. Hangt met de buizen en het circuit samen zei hij.

marc_o
16 augustus 2003, 11:18
Wie weet heb jij gewoon mazzel en klinkt de jouwe prima, en daarbij komt.....smaken verschillen, ze zijn niet duur, maar voor dat geld koop ik wel liever wat anders met 3 kanaaltjes en buizen, zou ik eerder voor peavy thriumph gaan of zelfs nog een valvestate. Echt hoor, hoe goed de basversterkers en acoustische gitaarverserkers ook zijn.....schoenmaker, houdt u bij de leest.
Het is hetzelfde als Trace Elliot (hoe zou dat nou komen?????)
Prima basversterkers en zeker in het begin, kutgitaarversterkers, o.k. dit trok later enigszins bij, maar voor dat geld ga jje toch ergens anders kijken.

De Teng
16 augustus 2003, 13:50
Het is hetzelfde als Trace Elliot (hoe zou dat nou komen?????)
Prima basversterkers en zeker in het begin, kutgitaarversterkers, o.k. dit trok later enigszins bij, maar voor dat geld ga jje toch ergens anders kijken.

Idd, smaken verschillen. Toch gek dat de ene het slecht vindt en de ander juist weer niet. Ik ben het er mee eens dat de 40 en de 6 slecht klinken...anyway....bla.

Trace heeft 1 briljante gitaarversterker gemaakt. Bonneville.. tot nu niks gehoord wat beter is. Maar wordt niet meer gemaakt en amper te krijgen dus.

niels5150
16 augustus 2003, 17:26
volgens mij ben jij de enige die ze goed vindt klinken, en ik hoor geen heel ander geluid uit de 20 als uit de 40. maar goed. [/quote]