PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst vandaag! W00h00 :)



sash
14 augustus 2003, 10:39
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0011.JPG


Yesss vandaag m'n Fulltone Custom Shop Mini DejaVibe binnen gekregen en man oh man... Wat een apparaat.

Eerst even zachtjes aangezet om de buurt de ergste dingen te besparen, maar toen ik de eerste tonen eruit hoorde komen gelijk fuzz erbij gedouwd en whoaaa.

Hij draait op 18V en daardoor wordt ie superclean en krijgt ie meer headroom.

Er zitten 2 kleine switches op waarmee je kunt kiezen tussen modern/vintage en vibrato/chorus.

De led knippert heel duidelijk met de snelheid mee en zal goed te zien zijn op een podium.

Het enige minpuntje vind ik de bevestiging van de printplaat, echt weer in Mike Fuller stijl vastgemaakt, zodat ie niet na te maken valt.

Bins
14 augustus 2003, 10:42
Hey vet man, het lijkt net of die "speed" knop zo gemaakt is dat hij al staande met je voet te verstellen is. Of zie ik dat helemaal verkeerd?

Leg trouwens eens uit wat zo'n ding precies doet... Welke sound van een liedje/band komt het bij in de buurt?

<edit> ok, ik ben een loser. Het is een chorus+vibrato right? staat er natuurlijk gewoon op</edit>

sash
14 augustus 2003, 10:42
Jezus... ff de foto verkleinen....

sash
14 augustus 2003, 10:58
De speed knop is er niet speciaal voor gemaakt om met de voet versteld te worden, maar het kan wel ;)

Het is een rotating speaker sim, waarvan je kan instellen of je hem in chorus of vibrato mode wil. Chorus is meer spacey, vibrato pitch down detuned. Ikzelf hou van de chorus mode. :)

Pee
14 augustus 2003, 11:04
tweedehands?
hoeveel heb je betaald?

RadiuS
14 augustus 2003, 11:11
heeee wat zie ik nou, een hendrix fan die zn tremolo armpje niet op zn gitaar hebt :wink:

ding ziet er vet uit, en idd lijkt erop of je met je voet de snelheid kan veranderen (zoals je dat ook wel hoort bij hammondorgelspelers). K ben nou toch wel erg benieuwd geworden hoe je rig als geheel klinkt.

sash
14 augustus 2003, 11:11
Nee nieuw, de allerlaatste. 300 Euro bij v/d Haar.

Kost normaal meer, maar volgende maand komt de nieuwe DejaVibe uit. Is dezelfde als de mini, maar dan creme gespoten, voor dezelfde prijs.

@ RadiuS: Das de tremolo arm van m'n mex strat, die staat in open G dus dan heb ik er weinig aan. Op m'n andere zit gewoon de arm :)

RadiuS
14 augustus 2003, 11:31
ooo dan is het verantwoord :razz:

Robbert
14 augustus 2003, 11:47
Sash, mooie aankoop weer! Verrry nice!

sash
14 augustus 2003, 12:08
Fenkjoe :)

Oh ja Bins, check www.sweetsound.com eens, daar staan soundfiles.

In Kenny Wayne Shepherd - Wild Love, zit ook een univibe, op de slag.

Mitch
14 augustus 2003, 12:37
Jongens, wat een bak geld. Maar zo lang je nog geen financiële verplichtingen hebt: ga d'r voor sash ! :D

BLOK182
14 augustus 2003, 13:40
Ben benieuwd hoe ie klinkt, gefeliciteerd!!

Dirtypool
14 augustus 2003, 15:07
Hey Sash, is vd Haar terug van vakantie?
Ik krijg nl geen antwoord op mn email.

Heb je de vibe ook vergeleken met de goudkleurige versie, die ik heb?
Wat is daar eigenlijk, behalve het formaat, het verschil tussen?
Ik vind jouw exemplaar wel cool.

Grtz Richard.

PeArLjAm
14 augustus 2003, 15:46
Gefeliciteerd sas, goede aankoop heb je hiermee gedaan denk ik !! Ik ben wel benieuwd hoe hij klinkt naar de provibe van mijn Captain kokosnoot.

O en is vd haar op vakantie?? Ik wou net nog wat spul bij hem bestellen :lol:

sash
14 augustus 2003, 21:35
V/d Haar is al terug. Dat je geen antwoord krijgt komt omdat z'n mailbox overvol was geraakt in de periode dat ie weg was. Stuur nog maar een mail zou ik zeggen :)


De kleine DV draait op 18V intern. Daardoor wordt ie veel cleaner en is ook de dip in het hoog opgelost. Verschikkelijk heldere sounds en als je het volume helemaal openknalt een randje drive eraan. Geweldig om cleane noten lang te laten sustainen.

De nieuwe DejaVibe is er volgende week bij v/d Haar. Dat is de mini Dejavibe in Fulldrive behuizing. Draait ook op 18V en is net zo goed. Gaat rond de 275 Euro kosten.

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 21:48
nu willen we natuurlijk wel soundclips!!!11

Lucky
16 augustus 2003, 22:51
coooooooooooool 8-)

en niet zo gek duur ook....

vd haar heeft verrassende lage prijzen...is ie soms hartchirurg in zijn vrije tijd?