PDA

View Full Version : Menatone pedals



Soulman
13 augustus 2003, 20:29
Na oa het verhaal van sash gelezen te hebben en wat gezocht op het net ben ik erg nieuwsgierig geworden naar deze pedalen. Vooral de Red snapper en de Blue collar lijken me interessant. Ik heb al een ts9 en een Rat welke me goed bevallen, maar zoek nog altijd naar de heilige graal :razz: , iemand ervaringen ?

V!N
13 augustus 2003, 21:46
.. maar zoek nog altijd naar de heilige graal
Hoezo Menatone dan ? Dan moet je
toch echt bij Electro Harmonix (http://206.252.130.254/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F09%5FReverb%5F%26%5FDelay%2F04%5FHo ly%5FGrail) zijn:

http://206.252.130.254/ehx2/images/e_HolyGrail.jpg

:-D

sash
13 augustus 2003, 22:01
Nou zoals je weet is de Red Snapper echt DE vervanger voor een Tubescreamer.
Veel gain vind je in The Howie, King of Britains en Dirty Blonde.

Succes ;)

Mitch
14 augustus 2003, 00:04
Hail V!N :D He's right !

[off topic]
Maar serieus sash, we moeten toch eens een keer ergens een oefenruimte induiken, lijkt me leuk !
[off topic/]

The Thumb
14 augustus 2003, 00:34
als de sound van de ts9 je bevalt zou je eens en fulltone fulldrive 2 of een banzai fireball 2 moeten proberen, lijkt qua karakter op de ts9, maar klinkt net ff wat beter. wat je ook kunt doen is je ts9 opsturen naar Robert Keeley (www.robertkeeley.com) voor zijn mod, dan weet je niet wat je hoort...

PeArLjAm
14 augustus 2003, 09:24
Een andere aanraders is de MJM Bluesdevill, beter dan de originele 808 als het goed is. Ik heb m vandaag binnengekregen (ligt bij de buren want ik was op vakantie :) ) en ik ga hem vanmiddag eens aan een test onderwerpen, ik post mijn bevindingen dan wel even. Als je van tubescreamers houd moet je eens in die richting gaan kijken, of inderdaad menatone die maakt ook goede pedalen als ik het zo allemaal hoor. O kijken even op www.mjmguitarfx.com daar staan een hele coole soundfile van het pedaal.

sash
14 augustus 2003, 09:40
Hail V!N :D He's right !

[off topic]
Maar serieus sash, we moeten toch eens een keer ergens een oefenruimte induiken, lijkt me leuk !
[off topic/]

A.s. zaterdagmiddag misschien? Mail me maar ff.

Dirtypool
14 augustus 2003, 15:43
coole soundfile van het pedaal.


Ja, wie is die gitarist eigenlijk??
Ben overigens erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Grtz Richard

PeArLjAm
14 augustus 2003, 15:48
coole soundfile van het pedaal.


Ja, wie is die gitarist eigenlijk??
Ben overigens erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Grtz Richard

het is een of andere canadeze gitarist maar ik weet niet meer wie, heb zhet wel eens gehoord op harmonycentral.com. In ieder geval, mijn buren zijn zo rond half6 6 uur thuis van het werk dan gelijk ernaartoe om dat ding op te halen en even te proberen met mn twin reverb en mijn jcm800, ik ben HEEL erg benieuwd.

Dirtypool
15 augustus 2003, 06:12
kheb gewoon ff gemaild en kreeg erg snel antwoord.

Hi,

The guitarist who did the sample is Philip Sayce who was has played w/ Jeff Healey and now is playing w/ Uncle Kracker ,a group based in Los Angeles.

I think i will add another clip w/ the Blues Devil featured in a different way the sample really only highlights one sound its a bit wild and perhaps showcases his playing rather than the pedal but he's really a great player and hope he gets more recognition.

As for his equipment he's using a pre-cbs strat w/ rosewood neck and his amp of choice is any of the Caesar modified Fender amps he owns i think he's using a Dual Showman on the clip w/ just the pedal.Live he uses the London fuzz as well as a wah i have built for him,also a Vox original Clyde.

Michael


Die Dual Showman...laat ik die nu ook hebben :D

Richard

PeArLjAm
15 augustus 2003, 14:05
Oke nou heb ik heb de MJM bluedevill vanochtend even flink aan de tand gevoeld, al konden mijn amps niet zo hard ivm nachtdienst van de buren.

Gebruikte spullen zijn een usa strat, een jcm800 (2203) halfstack en een twin reverb. Ook heb ik even mijn captain coconut erbij gepakt, een fuzzface, een univibe en octavia in een zeg maar. Vergelijkingsmatriaal heb ik niet met de bluesdevill heb ik niet maar ik heb een tijdje een ts9 gemodificeerd naar een ts808 gehad maar daar was ik niet echt weg van. Eerst gewoon op neutraal gezet alle knoppen op 12 uur zeg maar. Hij voegt wat overdrive toe maar niet teveel, een beetje midrange maargoed het is een ts808 cloon dus dat blijf je altijd houden, als je dat niet mooi vind ofzo dan heb je genoeg andere pedalen. Met de level helemaal open krijg je een kleine volume boost wat handig kan zijn, maar een cleane boost word het nooit, er zit altijd wel een randje aan eht geluid maargoed het is een overdrive. Wat ik zo mooi vind aan eht pedaal is dat hij niet zo erg 'compressed' is maar mooi open klinkt en dushet geluid van je versterker mooi laat doorschijnen. De toonknop werkt ook vrij goed en kan je naar wens wat bas of treble bijvoegen. Ook het basverlies van de originele tubescreamer is verbeterd, de bas blijft bij dit pedaal dus mooi intact. Zoals ik al zei het ik de kokosnoot er ook even bijgepakt, en de bluedevill stuurt hem mooi aan. Gekoppeld aan de fuzzface klinkt dit echt hemels, vooral als je je volume een tikje terugdraaid. Ook met de vibe en octaaf klinkt het allemaal geweldig.

Al met al is dat echt een supergoed pedaal, als je de tubescreamer al mooi vind moet je dit pedaal eens proberen. Ik denk dat je hier geen miskoop meedoet en de prijs valt best mee (165 dollar), vooral als je bekijkt voor hoeveel de originele ts808s van de hand gaan, die overigens in het niet vallen bij de bluesdevill IMO

Lucky
16 augustus 2003, 23:03
er vliegt ergens een oude Red Snapper (ander visje) over de oceaan...
op weg naar mijn board

Dirtypool
17 augustus 2003, 00:53
Zo, heb vandaag ff bij vdHaar de Red kibbelingetje uitgeprobeerd.
Kwas niet echt overtuigd.
De Dirty Blonde en haar broertje King of Britain lagen aanzienlijk meer in mijn straatje.
Ook de ACBooster van weetikveel.com klonk goed en de Crowther Hotcake bekoorde mij ook nog steeds en die Holland Gibb Droll (wat een naam) versterker vond ik erg lekker...man wat een mooie spullen allemaal