PDA

View Full Version : Jackson RR



SymphonY-X
13 augustus 2003, 18:00
Hey hey,

Weeer ff een vraagje..
Ik ga waarschijnlijk binnenkort van een kennis een wat oudere Jackson RR overnemen, deze heeft net zoals mijn rg270 een dubbel locking tremolo. Maar eigenlijk zou ik liever een gitaar hebben met een vaste brug, is het dan simpel te doen om bijv... bij www.thomann.de een vaste brug van bijv. schaller te kopen en die op je gitaar te schroeven? Of gaat dit in de praktijk niet zo goed?
alvast bedankt! :-D

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 18:14
Double locking heerst!

Maar andere brug is wel mogerlijk denk ik, maar dat ksot wel wat

Swan
13 augustus 2003, 18:52
je kan niet op een gitaar met een floyd zomaar een vaste brug zetten.. er ontbreekt daar een stuk hout voor in de body
je kan wel de floyd blokkeren (zie oudere topics)

Ibanez RuleZ
13 augustus 2003, 19:41
welk model is het? want als je een jackson JT590 of een JT500 hebt, dan zijn dat goede bruggen, door schaller gemaakt. echt nix mis mee!

harrald

Maiden Michiel
14 augustus 2003, 08:26
JT500 niet hoor volgens mij. de 580 wel

Texter
14 augustus 2003, 09:23
Dan moet je de schroeven voor de trem incl. bussen eruit halen en de hele mikmak opvullen met stevig kunsthout. En daarna moet je precies op de goeie plek boorgaatjes aanbrengen voor de bussen van de nieuwe brug. En de hele hap aflakken in de juiste kleur. Maar je zult toch gruwelijk voor lul staan want de originele Rhoads heeft juist een prachtige through-body stringende brug...en die ontbreekt dan op jouw gitaar. Ik zou die Trem er gewoon op laten zitten, er wat hout onder frotten (kan ook in de gitaar he) totdat ie in de goeie positie staat, de veren maximaal aandraaien en het armpje verwijderen. Dan kun je ook snaren breken zonder dat het pijn doet in de portemonnee :razz:

Rubenios
14 augustus 2003, 11:07
http://www.sinergy.org/pictures/sinjap/sinjap29.jpg

Damn, wat is de rhoads toch een geil slagwapen :dance:

Matsvansanten
14 augustus 2003, 11:36
ik heb net een RR3 in trans red besteld.......nog 3 weekies w8en :lol:

p.s. dit is wel een beetjuh off-topic :razz:

SiNiSTRaL
14 augustus 2003, 12:20
http://www.sinergy.org/pictures/sinjap/sinjap29.jpg

Damn, wat is de rhoads toch een geil slagwapen :dance:

jij geilt echt op die alexi he....jij laat toch die gitaar ook helemaal nabouwen met dat geel enz erop?

Ibanez RuleZ
14 augustus 2003, 19:41
en ook altijd DIE foto, maar het is inderdaad een mooie gitaar, ik wil dr zelf ook echt nog een keer een hebben

harrald

Anders Destium
14 augustus 2003, 23:44
Ik begrijp nog steeds niet waarom Alexi de enige geschminkte én met nagellak is bij COB. Of allemaal, of niemand. Op deze manier ziet het er echt niet uit. Een paar jaar geleden in de Baroeg viel het me ook al op :wink:

Ik ben zelf ook aan het overwegen op de plaats van een (singlelocking) brug een vaste te planten, ik heb zelf een Gotoh string-thru body op het oog. Ik heb een zelfde soort vaste brug al op een andere gitaar, en die bevalt uitstekend. Het grote voordeel is, dat deze brug redelijk wat ruimte inneemt (in de body).

Ibanez RuleZ
14 augustus 2003, 23:49
JT500 niet hoor volgens mij. de 580 wel

eh, shit, je hebt gelijk :oops:. zou ik al jackson en charvel liefhebber moeten weten

harrald

Soulflyhigh
14 augustus 2003, 23:59
Ik vind die binding op die RR'en altijd zo gaaf. Dit zit zeker alleen op de USA Select series en de custom shop's? Misschien dat die sig. van Alexi nog wel eens op de markt komt (al heb ik hier een hard hoofd in) :-(

Rubenios
15 augustus 2003, 07:52
die nieuwe gitaar van hem is al op de markt, www.espguitars.net

uber lelijk...

BTW die Rhoads van Alexi toen hij nog een endorsement had bij jackson is wel uitgekomen in een sig series : RR-LL (Rhoads Latvala Laiho)
Zijn er een stuk of 80 van gemaakt, maar waren alleen te koop in fokking finland...

Owjah, mijn gitaar komt er wel ietsje anders uit te zien, andere trem, ander soort neck, andere soorten hout, vorm verschilt zelfs iets...

Soulflyhigh
15 augustus 2003, 11:38
die nieuwe gitaar van hem is al op de markt, www.espguitars.net

uber lelijk...

BTW die Rhoads van Alexi toen hij nog een endorsement had bij jackson is wel uitgekomen in een sig series : RR-LL (Rhoads Latvala Laiho)
Zijn er een stuk of 80 van gemaakt, maar waren alleen te koop in fokking finland...

Owjah, mijn gitaar komt er wel ietsje anders uit te zien, andere trem, ander soort neck, andere soorten hout, vorm verschilt zelfs iets...
Die op www.espguitars.net had ik al gezien. Het duurt alleen altijd ontiegelijk lang voordat esp iets op de markt brengt. Anyway ik vond z'n Jackson mooier maar die gitaar die Alexi in Needled 24/7 gebruikt is daat nu een Jackson of een Esp want ik vind die witte (of gele ik zie het niet ddor het licht) binding zo vet. Voor zo ik weet is iets vergelijkbaars alleen beschikbaar op de USA Select series van Jackson of een custom gitaar.

p.s. EMG HZ 4 op die sig. serie? :-( maar ja das zo verholpen :-D

Ibanez RuleZ
15 augustus 2003, 12:47
viel mij ook al op, wel een OEM Floyd Rose :???: inderdaad een strontlelijk ding in vergelijk met die RR die hij had.

Harrald