PDA

View Full Version : Epiphone



remcoz
13 augustus 2003, 16:14
Waarom kraakt iedereen dit merk altijd af??

Ik heb net een epi lp std gekocht ik ben er zeer tevreden over!
Wat is jullie mening??

Izegrim
13 augustus 2003, 16:18
Ooo ja... je weet dat iedereen het klote vind en toch met de kont tegen de krib en een epi kopen. En dan vragen wat we er van vinden!

:satisfie: BOEFJE!!!

Anders Destium
13 augustus 2003, 16:19
Het zijn goede gitaren om op te beginnen, niet meer, niet minder...
Je moet ze alleen niet gaan vergelijken met the real deal, wat wél vaak gebeurt.

Als je hier de zoekfunctie gebruikt leer je wat de sterke én zwakke punten gevonden worden...

Harry
13 augustus 2003, 16:19
gewoon laten zeiken......
iedereen heeft zo zijn eigen voorkeur, als jij er maar tevreden mee bent.

remcoz
13 augustus 2003, 16:29
maar wrm betaal je er dan €580 voor en voor een squier €200???

Mitch
13 augustus 2003, 16:52
Sorry remcoz, maar we hebben al erg veel topics over Epiphones gehad en vooral over hoe geweldig ze zijn en ze de concurrentie mijlenver achterlaten etc.....
Met alle respect bevindt Epiphone zich met de 'normale' modellen in de middenmoot van redelijke gitaren.

Om op je statement in te gaan: er zijn ook LP of SG starterspakketten van Epiphone, die zijn niks duurder dan de Squiers.
Een beetje LP van Epiphone is inderdaad rond de 575, de Standard series van Squier ergens tegen de 260 geloof ik. Dat prijsverschil heeft o.a. met de hoeveelheid en gebruikte materialen te maken als ook de productiekosten.
Als tegenhanger van Epiphone moet je eerder de Mexicaanse Fenders zien.


Het punt is hier, dat je je eigen grenzen steeds verder verlegt naarmate je langer speelt. Ik vond mijn Epi LP Custom toen ik 'm kocht ook hartstikke goed vergeleken met mijn starters-Ibanez.
Later merkte ik dat -ie toch wel wat wollig klonk: andere elementen erin gezet, weer helemaal tevreden.
Andere gitaar erbij: oei, die Epi klinkt toch eigenlijk helemaal niet zo geweldig....
Uiteindelijk is-ie dus verkocht, maar heb er dus wel een jaar of 8 op gespeeld.

Bassie79
13 augustus 2003, 19:23
Ik heb sinds kort ook een epi lp std en ik heb er geen klachten over, wat kleine afwerkingsfoutjes, maar daar moet je echt naar zoeken, gaan wel binnenkort andere pups in, daar ben ik niet helemaal tevreden over.

remcoz
13 augustus 2003, 19:48
welke afwerkings foutjes heb jij??

ik ga er over een tijdje Seymour Duncan's ingooien

NeeraDJ
13 augustus 2003, 20:08
Kort gezegd: ''Niet weer hè??!'' :x

Kasper
13 augustus 2003, 23:24
Maat van mij heeft een Epi SG met een Seymour Duncan op de brug en dat is een erg leuke gitaar naar mijn mening!

bert k
13 augustus 2003, 23:40
Ik heb sinds kort ook een epi lp std en ik heb er geen klachten over, wat kleine afwerkingsfoutjes, maar daar moet je echt naar zoeken, gaan wel binnenkort andere pups in, daar ben ik niet helemaal tevreden over.

Kleine afwerkingsfoutjes, pups niet tevreden mee, maar je hebt er echt geen klachten over? :???:

Mitch
13 augustus 2003, 23:54
laat ze nou.

Da's gewoon een soort volwassen worden met gitaar: je moet eerst door de puberteit heen als je begrijpt waar mijn beeldspraak heen gaat.

Bassie79
14 augustus 2003, 00:26
Ik heb sinds kort ook een epi lp std en ik heb er geen klachten over, wat kleine afwerkingsfoutjes, maar daar moet je echt naar zoeken, gaan wel binnenkort andere pups in, daar ben ik niet helemaal tevreden over.

Kleine afwerkingsfoutjes, pups niet tevreden mee, maar je hebt er echt geen klachten over? :???:

Nee speelt lekker, en een gitaar die 1/3 van de prijs van een gibson is moet je ook niet met gibson gaan vergelijken

Bassie79
14 augustus 2003, 00:28
welke afwerkings foutjes heb jij??

ik ga er over een tijdje Seymour Duncan's ingooien

de zijkant van mn neck is niet helemaal effen, maar dat is ook t enige en t is bijna niet te zien.

gaan bij mij binnenkort ook sd's in

skabouter
14 augustus 2003, 17:33
tja, ik heb een epi sheraton. soort elite epi is dat. die is echt perfect. vet geluid hoor, en super kwaliteit. maar verder weet ik het niet...........
maar ik zou niet op voorhand zeggen dat epi slecht is nee.
qua uiterlijk zien ze er altijd precies zo mooi uit als de echte, vind ik.

Neals
14 augustus 2003, 21:54
Ook ik heb aan epi zitten denken, maar spaar toch liever door voor The Real Deal!

Bassie79
14 augustus 2003, 21:57
je kan een volkswagen polo ook niet vergelijken met een audi a4

zelfde met epi en gibson

-robbert-
14 augustus 2003, 23:28
tja, ik heb een epi sheraton. soort elite epi is dat. die is echt perfect. vet geluid hoor, en super kwaliteit. maar verder weet ik het niet...........
maar ik zou niet op voorhand zeggen dat epi slecht is nee.
qua uiterlijk zien ze er altijd precies zo mooi uit als de echte, vind ik.

je kunt een sheraton niet vergelijken met een elite hoor, elites zijn echt VEEEEEL beter dan welke gewone epiphone die ooit op de markt is gebracht, ik heb in een zaak in australie een gewone epi sheraton geprobeerd, daarna een elitist en daarna een gibson es335
de gewone epi was een redelijke gitaar ( behalve de afwerking en die fucked up elementjes, *wat ook de reden was om mijn epi g-400 van andere pups te voorzien, maar nu weer on-topic*) maar die elitist, jonge die speelde als een droom, de afwerking was zelfs beter als die van de gibson (serieus waar) en die sustain!!!! als de logo's verwisseld waren had ik de epi voor een gibson aangezien!

kortom epiphones zijn goede gitaren voor de prijs, maar ze zullen nooit zo goed worden als hun grote broers..

MegaDrive
15 augustus 2003, 15:07
Met alle respect bevindt Epiphone zich met de 'normale' modellen in de middenmoot van redelijke gitaren.


Bravo, veel eufemistischer kun je niet zeggen dat het kutgitaren zijn :D

Nee zonder gein, ik heb al een tijdje een Epi special II puur als klusgitaar. Daar zitten inmiddels schaller tuners op, GraphTec zadels, DiMarzio Air Norton neckPU, DiMarzio Steve's special BridgePU en een paar dikke snaren met hoge actie. Klinkt goed, zeker, speelt ook fijn, maar sinds ik via een mazzeltje (zie "lucky" topic) een Gibson Les Paul Studio Gothic in mijn bezit heb ga je natuurlijk toch vergelijken en dan is het nog steeds een wereld van verschil, terwijl de Gibson standaard is en er toch niet de minste hardware in de Epi zit. Het is gewoon veel voller, warmer, compacter, dikker, zachter, geef het beestje een naam. Gewoon beter. Het klopt allemaal.