PDA

View Full Version : VRAAGJE



DUMMY
13 augustus 2003, 13:21
Hallo,
Ik wil op korte termijn gaan beginnen met Elektrisch gitaar te spelen
ik moet zeggen dat ik er echt helemaal geen verstand van heb.
maar nu ben ik aanhet rondkijken om een gitaar te kopen, en zie ik overal van die startpaketten staan, met gitaar, versterker, enz.
kan iemand mij vertellen of dit interessant is, en zo ja, wat dat een goede beginnersgitaar is?
er zijn zoveel verschillende sets, van verschillende merken,
dus ik zie even door de bomen het bos niet meer.
maar bijvoorbeeld een set van squier, is dat iets om mee te beginnen?ben benieuwd naar jullie reacties.

Barret Wallace
13 augustus 2003, 13:23
jackson sl1

engl savage se

Vexx
13 augustus 2003, 13:32
@DUMMY:

Dat is heel erg afhankelijk van wat voor muziek je wilt gaan spelen. Er zijn veel verschillende Starters Packs, maar ik hoor eigenlijk alleen maar negatieve reacties over deze sets. Ik zou gewoon een losse gitaar en een losse versterker kopen. Dan hoef je tenminste geen compromis te sluiten en kan je gewoon kopen wat JOU (ipv de fabriek) het beste lijkt (zolang je budget het toestaat).

Wat is je budget trouwens?

Izegrim
13 augustus 2003, 13:33
jackson sl1

engl savage se

Ja, da's een goeie. Ben ik ook op begonnen, maar naar een tijdje verlang je toch wat meer kwaliteit en dan is zo'n squirrel pack misschien beter.

DUMMY
13 augustus 2003, 13:39
eeuuh, dacht om te beginnen aan een 350 euro, mocht het dan tegenvallen, (of dat ik het nooit zal leren) en hij beland op de zolder, dan heb ik daar nog niet zo´n groot probleem mee

BLOK182
13 augustus 2003, 13:56
Wat voor muziek wil je ermee gaan spelen?

Vexx
13 augustus 2003, 13:58
@DUMMY:

Wil je voor die €350 een gitaar én een versterker hebben of alleen een gitaar???

Vexx

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 13:59
Alweer zo'n topic?

Matje
13 augustus 2003, 14:03
zoekfunctie?

Barret Wallace
13 augustus 2003, 14:15
jackson sl1

engl savage se

Ja, da's een goeie. Ben ik ook op begonnen, maar naar een tijdje verlang je toch wat meer kwaliteit en dan is zo'n squirrel pack misschien beter.

ja ik ook, na een tijdje ben ik overgestapt op zon koreaanse dean

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 14:17
hmz koreaanse dean, das nog niet veel verbetering, je had voor zo'n bc rich kerry king pack moeten gaan, of een squier affinity strat, das pas geie kwaliteit, en dan zo'n SP-10 amp...die blazuhhhhh 10 watt pure buizenpower

DUMMY
13 augustus 2003, 14:20
die 350 is voor gitaar en versterker.
als dat haalbaar is tenminste?????
Muziek is globaal gezegd rock,
enne, sorry voor degene die gelijk comentaar hebben op deze topic, maar wil gewoon even goed advies inwinnen voor ik iets koop,
Dat het voor juliie allemaal gesneden koek is, ok, maar iedereen heeft eens moeten beginnen, toch???

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 14:23
nee, men bedoelt dat hier al 400 topic over zijn :)

Izegrim
13 augustus 2003, 15:10
http://www.netzmarkt.de/thomann/gruppe-GITS-0.html?iwid=7

Iemand moet de eerste zijn en dan mag je mij vertellen hoe zo'n HB bevalt... :-D

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 15:47
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_thomann_gitarrenset_g35_prodinfo.html

thijsov
13 augustus 2003, 16:02
hey dummy!

ik had ergens anders ook zo'n vraag gesteld misschien moet je die maar even lezen (topic: welke)

zelf ben ik er ook ngo niet uit maar als versterker zal ik een roland cube 15 of cube 30 nemen (ik ga voor cube 30)

en als gitaar moet je hier maar even vragen welke goed zijn en daar bij je gitaarwinkel op spelen en zelf maar ff kiezen

maar als ik jou was zou ik geen starterspakket nemen, zitten de slechtste spullen in

in ieder geval even kijken naar de yamaha pacifica, heb ik zelf nog niet gezien maar raad iedereen me aan.

oja zelf ga ik denk ik voor een ibanez

Jimmy Kennix
14 augustus 2003, 00:46
Ik heb ook zo een starters paket gekocht Squier strat van Fender inclusief versterker. Niets mis mee. Speel er nu nog mee alleen heb ik de box ingeruild voor een cube-30 Roland. De bijgeleverde box stelde namelijk niet veel voor.

Achteraf gezien zou ik liever meteen een cube-30 hebben gekocht met een goedkope 2de hands gitaar. Goedkope 2de hands gitaren zijn misschien niet perfect maar beter dan een nieuwe gitaar van een starters paket. En als je dan toch niet door gaat met spelen kan je de gitaar aan je neefje geven en de cube 30 weer verkopen deze is tenslotte zeer populair. En ik ben bang dat je (behalve als inruil) je starters paket aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.

SiNiSTRaL
14 augustus 2003, 00:49
Ik heb ook zo een starters paket gekocht Squier strat van Fender inclusief versterker. Niets mis mee. Speel er nu nog mee alleen heb ik de box ingeruild voor een cube-30 Roland. De bijgeleverde box stelde namelijk niet veel voor.

Achteraf gezien zou ik liever meteen een cube-30 hebben gekocht met een goedkope 2de hands gitaar. Goedkope 2de hands gitaren zijn misschien niet perfect maar beter dan een nieuwe gitaar van een starters paket. En als je dan toch niet door gaat met spelen kan je de gitaar aan je neefje geven en de cube 30 weer verkopen deze is tenslotte zeer populair. En ik ben bang dat je (behalve als inruil) je starters paket aan de straatstenen niet meer kwijt raakt.

een squier strat IS NIET VAN FENDER

Jimmy Kennix
14 augustus 2003, 16:04
Het staat wel op de gitaar! "Squier Start by Fender" om precies te zijn!

Negative K3 fan
14 augustus 2003, 16:22
bijdehandje, sinistral heeft gelijk. en ook als hij enit gelijk had had je je modn moeten houden.

thijsov
14 augustus 2003, 16:26
hallo DUMMY wil advies, hij heoft neit te weten dat squier niet bij fender hoort.....

en aangezien ik er ook geen verstand van heb moeten jullie het maar doen :-D veel succes jongens

@dummy als je echt rock wil spelen moet je een gitaar nemen met humbucker dat is een dubbel element is plaats van een enkele

Jimmy Kennix
14 augustus 2003, 22:14
Sorry K3 Fan! Natuurlijk heeft SiNiSTRaL helemaal gelijk. Ik wou dummy alleen advies geven. Ik zal ik gevolg mijn modn houden.


http://www.fender.com/new_repository/squier/images/0280800_xl.jpg


May K3 be with you.
http://images.google.nl/images?q=tbn:bXiPQI3iLkEC:www.planetinternet.be/ultratop/images/k3.jpg

arjan
17 augustus 2003, 20:04
Als ik jou was zou ik geen squier set kopen.
Want die gitaar's vallen dus na een tijd gewoon uit elkaar.
Dat is bij een vriend van me gebeurt :-?
Als ik jou was zou ik gewoon een amp en een gitaar los kopen.
Maar dan ben je dus niet voor 350 euro klaar.
Je kunt dan voor tweede hands gaan.
Of je moet maar zo denken je kunt beter wat meer uit geven en zeker weten dat je iets goeds hebt.
En als het je echt niet bevalt kun je de gitaar en de amp hier op dezen site verkopen :P

arjan
17 augustus 2003, 20:08
en die squier set is wel degenlijk van het merk fender.
het staat op de doos en zelfs op de gitaar.
Neem aan dat dat er niet voor de lol staat.
en negatieve k3 fan je bent voor al negatief.
Overal waar ik kijk zie ik negatieve reacties van jouw :evil:

arjan
17 augustus 2003, 20:10
zover ik weet is dus echt wel van fender.
Anders zo ik het graag wel effen snel willen weten waarom het niet zo is.
:???:

dvmutzy
17 augustus 2003, 20:21
de squire gitaars staan zelfs allemaal op fender.com.

wil je voor dat geld trouwens ook kabel, band etc.?
(accesoires zijn bij elkaar ook wel best veel geld)

thijsov
17 augustus 2003, 20:26
ik krijg mijn assosores lekker van mijn ouders :razz:

AntY
17 augustus 2003, 20:27
dat is net zoiets als de allergoedkoopste bmw kopen en dan zeggen dat je een rolls rijdt.....

jorrit
19 augustus 2003, 12:50
jezus jullie helpen die gozer ook voor geen meter he....wat is dat nou voor mentaliteit...als je niets te melden hebt dan doe je dat toch niet! :evil:

als jij hier net kwam en iets te vragen had....(en dit lijkt me toch echt het forum om iets te vragen over gitaren als je er iets over wilt weten..) en je had geen idee dat het al 20 keer gevraagd was dan had je ook niet zo behandeld willen worden.....

en nu ontopic....: een roland cube 30 is een erg goede keus. lekker klein, genoeg geluid en veel variatie.

de gitaar is wat lastiger... die zou ik als ik jou was op internet tweede hands gaan zoeken...en als je iets hebt waar je niet zeker van bent of het was is dan mail je van mij part maar naar mij toe ipv. het te posten want dan krijg je dezelfde reacties als je nu krijgt....

amon
19 augustus 2003, 14:28
idd, help die jongen!

ik zou ook 2dehands gaan. met een 350 euro kom je dan al een heel eind. kijk gewoon rond op www.gitaarnet.nl[/url of [url]www.marktplaats.nl

Neals
19 augustus 2003, 14:58
Squiers zijn kloontjes die onder toeziend oog van fender worden gemaakt... alleen knijpt fender zijn toezichthoudende oogjes de laatste tijd teveel dicht

Izegrim
19 augustus 2003, 15:22
Volgens mij zijn ze gewoon overgewaardeerd ondanks dat ze veelvuldig afgezeken worden. Maar wat zou het? Hetgeen mij het meest irriteert is dat ze niet gewoon Fender Squier heten i.p.v. Squier en dan heel klein 'by Fender' eronder. Mijn Jackson mist alleen USA onder het logo en d'r staat toch ook niet 'Flierp by Jackson' onder?

t0n3h^
19 augustus 2003, 16:42
Ik heb als eerste gitaar een chester bij de duitse leverancier GEWA gekozen. Deze was voor een gitaar+versterker+kabel+hoes 120 euro (destijds 2001 ongeveer). Dit was voor de prijs een best goed gitaartje en die versterker speel ik nog steeds op omda ik nog geen andere heb :P. ik gebruik die gitaar nu om op vakantie mee te spelen....ideaal daar voor:D