PDA

View Full Version : Gitaartabs I Wish



rmleffers
13 augustus 2003, 09:03
Hallo,

Ik ben op zoek naar tablatuur van I Wish van Stevie Wonder. Het nummer wordt fraai gespeeld door b.v. Tuck & Patty en door onze eigen good ol' Harry Sacksioni. Wie kan me er aan helpen???

Ruud Leffers (rmleffers@zonnet.nl)

SchietSchijf
29 september 2003, 13:55
Zag hem laatst "I Wish" op tv spelen. Echt moeilijk, heb het op Harddisk staan maar zit geen geluid bij :-(

Kitaarhiero
30 september 2003, 20:39
Ik kan I wish wel spelen, heb't gespeeld bij de schoolband.

't is in Ebmin

SchietSchijf
2 oktober 2003, 10:05
Ook hoe harry sacksioni hem speeld? :lol:

Harry
2 oktober 2003, 10:49
dat waag ik te betwijfelen...

alhambra
2 oktober 2003, 11:59
ik weet het wel zeker van niet :razz:

rien
9 oktober 2003, 23:35
ik heb die tab v tuck andress.. tis iets moeilijker dan die van harry hoewel ik ze beide niet speel

Luca P
10 oktober 2003, 22:10
Tabs heb ik niet. Ik speel hem in ieder geval met deze akkoorden mee.
Of eh staat ie niet in E?

Em - A ..... dan, B - C# - F#m - Am - B - C# - F#m - B

FunkyFlamenco
11 oktober 2003, 13:08
Ik heb ook geen tab, maar ik weet dat Harry (Sacksioni) bezig is met een gitaarmethode te ontwikkelen, waarin hij ook een heel aantal stukken uitwerkt, wie weet zit "I Wish" daar ook bij.

Ik weet niet of mensen de Five Great Guitars afgelopen voorjaar gezien hebben maar toen speelde Harry "I Wish" samen met Digmon Roovers dat was helemaal cool!

Harald
17 oktober 2003, 18:22
Wat betreft toonsoort: Origineel staat in Es (Stevie Wonder) Wil je het voor sologitaar arrangeren, speel het dan in E.

Het hele stuk tabben (in dit geval Sacksioni versie) kost me te veel tijd (Bovendien, zoals Funky al aangeeft, heeft hij dat zelf al gedaan, en komt dat op de markt), maar hier is het eerste stuk. daarmee zou je een end op weg moeten zijn. Hij speelt het relatief lui. Veel op de hoge e snaar met de linkerpink gespeeld met schuiven.
http://www.gitaarspel.nl/iwish.html

PS. Dit is "as is" zo uit mijn hoofd, en zonder gitaar.

Harald
17 oktober 2003, 20:33
Zeg het niet helemaal goed met de vingers...
hoge E snaar alles met pink behalve de F# met ringvinger
baslijn met wijsvinger of open behalve de c# met ringvinger.