PDA

View Full Version : Vintage wordt onbetaalbaar



Mitch
12 augustus 2003, 23:42
Iemand deze al gezien ?

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2550350115&category=47069

Je moet er wel heel erg van houden en er heel erg veel geld voor hebben...
:sneaky:

MarshallSG
12 augustus 2003, 23:45
He bah een sunburst strat :wink:

sash
12 augustus 2003, 23:47
Ik zeg: american vintage series van Fender.

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 00:58
ik zeg: GATVERDAMME en dan nog zo'n walgelijke hoeveelheid geld voor zo'n versteend stuk hout durven vragen

taylor
13 augustus 2003, 01:07
8300$ is niet eens zoveel voor en 63 strat en nederland betaal je daar denk ik tegen de +-10000 euro voor.

Dirk_Hendrik
13 augustus 2003, 09:26
Dit soort prijsjes maken dat je zo'n gitaar alleen nog maar koopt als beleggingsobject. Zelfs dan is het maar beperkt interessant omdat de waardestijging maar beperkt zal zijn.

Ik veraag me sowieso af of de term "hij is zoveel waard" wel klopt en "er wordt zoveel voor betaald" niet beter is. Ja ja, prijs wordt bepaald door de vraag" maar ook dat trekt een beetje scheef soms.

Br@mbo
13 augustus 2003, 10:18
ik geef sinistral ( voor 1 keer ) gelijk , strax zegtie weer dak nie vanem hou:p

Mitch
13 augustus 2003, 11:18
Kleine correctie voor SiNis, die $8300 is al een bod, niet een vraagprijs of startbod.
Maar mijn bek viel open, echt niet normaal dit soort toestanden. Alsof je zeker weet dat zo'n oud beest wel perfect MOET zijn en klinken.
Volgens mij pure belegging, geen liefde voor het instrument meer.

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 12:35
die kutsdingen waren het vroeger niet waard, dus nu zeker niet, alleen omdat ze iets zeldzamer zijn en iedereen zo'n hoge prijs ervoor vraagt
'ja maar het was nog van voordat ze overgekocht werden' boeien

sash
13 augustus 2003, 12:44
En jij bent al helemaal niets waard.

Anders Destium
13 augustus 2003, 13:12
Ik ben geneigd de uitdrukking: "Het is wat de gek ervoor geeft" heel letterlijk te nemen :wink: Die gitaar is een grove players condition, en 40 jaar later durft niemand er meer op te spelen :)

Harry
13 augustus 2003, 14:41
het is nog niet eens een pre-CBS model......

Mitch
13 augustus 2003, 14:48
Wordt anders wel beweerd :-?
Wat is hier nou trouwens het halleluja van, dat pre-CBS verhaal ? Zijn ze toen goedkoper gaan produceren of zo ?

sash
13 augustus 2003, 14:58
Hij is wel pre-CBS want CBS nam Fender pas over in eind '64. Dit is een '63er.

CBS was een grote multinational die in '64 FMI (Fender Musical Instruments) overkocht. Toen zijn er wat veranderingen ingetreden die niet bekend staan als niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 15:11
Hij is wel pre-CBS want CBS nam Fender pas over in eind '64. Dit is een '63er.

CBS was een grote multinational die in '64 FMI (Fender Musical Instruments) overkocht. Toen zijn er wat veranderingen ingetreden die niet bekend staan als niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

staan NIET bekend als NIET bevoorderlijk voor de kwaliteit dus de gitaren bleven of hetzelfde, of werden beter.... tis idd zoals anders zei: wat de gek er voor overheeft...

SiNiSTRaL
13 augustus 2003, 15:12
En jij bent al helemaal niets waard.
ai, issie op zijn teetntjes getrapt? :D

Harry
13 augustus 2003, 15:27
Hij is wel pre-CBS want CBS nam Fender pas over in eind '64. Dit is een '63er.

CBS was een grote multinational die in '64 FMI (Fender Musical Instruments) overkocht. Toen zijn er wat veranderingen ingetreden die niet bekend staan als niet bevorderlijk voor de kwaliteit.

oeps, ik dacht in '61.... nou ja, nog net dan :razz:

die veranderingen worden nog wel eens overdreven genoemd, maar bijv. Jaap Castricum heeft een paar pre-CBS'en en die zegt dat er veel verschil in zit, vergeleken met nieuwere.

Negative K3 fan
13 augustus 2003, 18:38
achja, dit is niets, ik heb een keer iets dergelijks gezien waarbij iemand een slagplaat+een stel knoppen van een 54 les paul standaard ofzo wou verkopen voor een paar duizend dollars, is hem nog geluikt ook volgens mij.

Speeddemon
14 augustus 2003, 01:33
Ik was bijna voor die vintage-hype gevallen, door 1200 euro te bieden voor een '73 Strat, i.z.g.st., maple neck, Olympic white body+case.

En de minimumprijs was nog niet eens gehaald!

Nog sterker: Op marktplaats staat een '79 Strat van JP Stingray. Hele mooie gitaar (natural ash ofzo, zwarte slagplaat, maple+rosewood neck, case), moest er minimaal 950 euri* voor hebben. (*=Gamma-grapje)

Maar ongeveer de zelfde gitaar, ook een '79er werd aangeboden op 2e hands.nl, TEAB. Ik bood 700 euro, vond ie (niet die JP, andere verkoper) veel te laag. Toen bood ik 820 en vroeg hem wat ie dan in gedachten had...


1200 EURO!!! VOOR EEN '79er!!!! :o :evil: :(

Enniewee, ik heb nu een Strat, heb hem nog niet binnen, laat jullie meer weten zodra ie er is. T is geen 70's, maar wel met large headstock.

taylor
14 augustus 2003, 02:46
ja dat zei ik ook al bij en andere topic zelfs 70 strats worden meer waard.(wordt ook vintage)

bijna het dubbele dan zeg maar+- 4 jaar terug ofzo,ben blij dat ik nog en originele 78 strat heb staan :)

egbertgriffioen
22 augustus 2003, 15:21
Ongelovelijk he, zoveel geld (8300 dollar?!) voor een oud afgeragd stukkie hout...

Tja, en dan zal het toch wel een goed investering zijn uiteindelijk, ze worden alleen maar zeldzamer (en dus duurder) waarschijnlijk...Wat zal zo'n gitaar wel niet opbrengen in 2050?? Goede pensioen-voorziening :-))

Anavrin
22 augustus 2003, 16:28
het is jammer genoeg met gitaren net als met oude auto's;
de Jaguar E type werd toendertijd verkocht voor 2000 pond, nu wordt voor een origineel model uit "de goeie ouwe tijd" snel 70.000 pond of meer neergelegd (inclusief restauraties) :roll:

Ik mijmer wel eens over wat ik zou doen als ik een tijdmachine zou hebben;
allemaal van die oude troep kopen in de tijd dat het nog goedkoop is, en dan 50 jaar later verkopen!!! :lol:

SiNiSTRaL
22 augustus 2003, 17:12
nirvana....tijdmachines.....heb je warhammerpoppetjes- en magickkaartenverzameling al compleet?

Ic3gl0vE
22 augustus 2003, 17:15
En jij bent al helemaal niets waard.

Maar ik ben het voor deze keer wel met Sinis eens