PDA

View Full Version : ik zoek het geluid van...



Retinite
12 augustus 2003, 22:00
ik zoek een amp die een beetje t geluid geeft als de distortion in Master of Puppets/Wherever I may Roam/...And Justice for All van Metallica misshcien klink t een beetje anders in elk lied, maar ik kan t geluid niet echt omschrijven, en i kwete dat t natuurlijk ook aan de gitaar ligt, maar dát geluid met een "goeie" gitaar (= pickups...?) laten we maar zeggen :roll:

prijs t liefts <500 euri :S:S:S maar kan ook meer hoor....

heel erg bedankt, want amps zij nniet mn sterkste kans, zo wordt me anders een hele dure aangesmeerd...

Nocki
12 augustus 2003, 22:16
ik weet niet hoelang je bezig bent maar ik raad in dat geval een of andere lin6 2e hands combo aan denk ik. het geluid komt in iedergeval uit een gitaar met humbuckers en een mesa/boogie amp. volgens mij maar dat weet ik niet zeker uit een gibson gitaar en een mesa mark iv. dat zullen anderen beter weten dan ik. in iedergeval heb ik die combinatie en hoor ik heel vaak dat geluid voorbij komen in mn setje.
ik denk dat je met een line6 amp voor dat geld erg in de richting komt...
het zal nooit echt helemaal dat geluid zijn maar je komt dichter in de buurt dan een buizen combo en een ander soort gitaar.

wat voor gitaar heb je nu?

Negative K3 fan
12 augustus 2003, 22:18
metallica heeft meerdere amps gebruikt, m aar je komt het dichtsbij met een mesa amp (een mark II c+ is natuurlijk favoriet) maar die kom je zeker niet tegen voor <500. Voor dat budget kun je bijvoorbeeld eens naar 2e hands buizencombootjes gaan kijken, of naar een g oede transistor oid.

Nocki
12 augustus 2003, 22:19
de pest is dat je met zomaar een goedkope buizen amp niet gauw in de buurt komt van dat geluid. zelfs met mn mesa formula kwam ik niet in de buurt...

Dude
12 augustus 2003, 22:41
het geluid komt in iedergeval uit een gitaar met humbuckers en een mesa/boogie amp.



in die tijd waren het nog gewoon marshalls hoor, niet van die pussy ass high gain troep

sash
12 augustus 2003, 22:43
AMEN!! :D

Nocki
12 augustus 2003, 22:44
het geluid komt in iedergeval uit een gitaar met humbuckers en een mesa/boogie amp. volgens mij maar dat weet ik niet zeker [quote]

wel goed quoten he...

Nocki
12 augustus 2003, 22:44
o zelf ken ik het ook niet...

maar goed...

ik zei dat ik het niet zeker wist..

V!N
12 augustus 2003, 23:41
Puppets was toch al met Mesa ?

Anyway, wat dacht je van dat buizenpedaal / voorversterkerdinges van Mesa ? Nieuw 600, gebruikt zo rond de helft. Klinkt erg puik, erg Metallica.

ijff
12 augustus 2003, 23:50
Wellicht dat hier nog wat zinnigs in staat..
http://www.amptone.com/g153.htm

Dirk_Hendrik
13 augustus 2003, 09:05
Puppets was toch al met Mesa ?


Niet zeker van. Tijdens and Justice gebruikte Hetfield een Mesa en een Boss SE50.

Nocki
13 augustus 2003, 09:09
laat ik zeggend at ik al jaren zoek naar dat geluid en voor niet teveel geld en dat het me nog nooit gelukt is. pas nu ik een goede gitaar heb en een goede amp lukt het me om zo te klinken als metallica. en dan zit het nog in je vingers...
niet alle mesa gear zal goed klinken. ik vind de bottle rocket en de v-twin echt niet metal klinken. tzijn voo rmij toch meer blues pedals...

Nocki

Maiden Michiel
13 augustus 2003, 10:32
Fuck it man! High gain heerst!

Pickslide
13 augustus 2003, 16:21
iS toch allemaal van tijdens of na the black album speelden ze toen niet al op actieve EMG's? maakt ook een scheelt ook een slok op een borrel.

Phyrexian
14 augustus 2003, 11:13
Probeer anders eens een combo van Tech 21. Ik heb een preamp van dat merk en ik kan het geluid van enter sandman vrij goed benaderen. Die combo's hebben quasi dezelfde technologie, dus je komt er aardig mee in de buurt.

Tech 21 Trademark 60 combo dus.

Speeddemon
14 augustus 2003, 13:21
Niet zeker van. Tijdens and Justice gebruikte Hetfield een Mesa en een Boss SE50.
Kun je me hier wat meer over vertellen?
Ik heb zelf namelijk een SE-50. Welke effecten gebruikte ie eruit, alleen galm, delay ofzo, of echt die 'mastering' algoritmes?

Metallica1987
17 augustus 2003, 21:49
Ik heb een hele goedkope versterker (Bogey, een of ander iets van washburn ofzo..) Daar heb ik een Digitech RP200 (multieffectpedaal) op aangesloten, daar heb ik de ampsimulatie van een mesa dual rectifier op staan, bij de equalizer heb ik de treble en de bass volop staan en middle helemaal dicht. Bij de versterker staan de middle en de bass helemaal dicht en de treble op de helft. Ik heb hierop gespeeld met een Jackson Kelly, eerst met van die imitatie elementen, dit klonk al redelijk goed. Maar sinds kort heb ik EMG elementen (81 & 85) in mn Jackson, dat klinkt echt super. Dit alles bij elkaar geeft een goed metallicageluid, vind ik, voor weinig geld (versterker 30W 150 euro, RP200 200 euro, en de elementen 250 euro, gitaar 575 euro)

Beezzzt
18 augustus 2003, 01:50
Voor 500 Euro het metallica geluid nabootsen ????
Oké, met een goede chorus (en een beetje reverb) kan je wat akoestische stukjes vrij perfect benaderen, maar zonder (dure of tweedehandse) buizenversterker blijf je altijd een eindje van het prachtige geluid van Metallica verwijderd.