PDA

View Full Version : switchten tussen drie amps



hansies
27 januari 2002, 19:01
Ja, de vraag is met welk spul kan ik switchen tussen drie amps, wie weet hier iets vanaf......ik dacht aan de ls2 pedaal van boss....of wat dan .......graag antwoord betreffende dit probleem en niet over de gevolgen van een paar ampjes versleuren.......
bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: hansies op 2002-01-28 18:57 ]</font>

ekkerman
28 januari 2002, 10:40
solliciteer jij naar een hernia ofzo ?

hansies
28 januari 2002, 19:20
daar is mijn probleem niet mee opgelost...........ik zoek iets om te kunnen schakelen tussen deze drie versterkers die staan waar ze nu staan, en wat mij betreft geen probleem vormen als ik toch besluit ze te verplaatsen, dan zijn er genoeg mensen die een helpende hand uitsteken.
maar ja......................

Marshallover
14 maart 2002, 09:51
Er bestaan pedaaltjes om 1 gitaar over twee versterkers te laten spelen. Kijk eens op de site van Morley of check je dealer. Ik weet niet of er pedaaltjes zijn voor 3 versterkers. Ik heb zelf zo'n pedaal, alleen gebruik ik het om twee gitaren over 1 versterker te laten spelen, je kunt ze 1 van beiden activeren, zodat je geen feedback krijgt op het podium en je ook niet bij elk ander nummer van snoeren te wisselen.

Sj03rd
23 maart 2002, 01:33
Hee dat is een gunstig iets...
wat is dat voor een pedaal en wat heb je ervoor moeten betalen? Kun je er iets meer over zeggen?

mzzl

Rectifier
23 maart 2002, 12:15
Check:

http://www.lehle.com/

Nieuwe pedaaltjes die je in staat stellen om met 1 gitaar te kunnen switchen tussen 3 amps
of andersom....met 2/3 gitaren op 1 amp.
Zijn vrij stevig gebouwd.

In de gitaarplus van vorige maand stond een uitgebreide test.

Robbert
24 maart 2002, 01:44
Met een klein beetje electronica kennis kun je zoiets ook wel zelf maken hoor.

Die boxjes die hierboven vermeld staan, zullen uiteraard perfect werken, maar wel voor een vrij hoge prijs (188 Euro!!).

Misschien wel een leuk projectje... hmm... ik ga een snuffelen...

robbert

/Edit: Alhoewel deze natuurlijk wel gold-plated relays heeft en het signaal pad geen semi-conductors bevat.
Zou je dat kunnen horen dan? Iemand?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2002-03-24 00:46 ]</font>

Chiel
26 maart 2002, 17:26
Heb je ook niets aan een Engl Z-11 midiswitch? Kun je met één midipedaal tot max. 5 analoge trapkasten schakelen, dus ook eentje uitzetten of meerdere aanzetten. Ik heb 'm zelf ook. Een midipedaal schakelt een effectprocessor, een Koch en een Soldano Preamp. Werkt echt perfect.


Greets, Chiel

Bouke
12 april 2002, 11:02
Voor 1 gitaar op meedere versterkers kun je zelf een bakkie maken. Is niet schakelbaar maar wel interessant:

http://www.elmerd.freeserve.co.uk/ampsinfo.htm

Lees daar (engels) maar hoe het moet.

Groets,

Bouke

Danny0166
12 april 2002, 15:58
Een Boss ls-2 is hiervoor perfect.
Je kan er zowat alle kanten mee uit
±100 euro.

Danny