View Full Version : RedwinE - Sweet Revenge
Stratman70
21 juni 2026, 00:43
Hallo hier!
Het is alweer erg lang geleden dat ik hier iets gepost heb, maar ik denk dat dit moppie muziek wel de moeite waard is om aan anderen te laten horen. Dus post ik het hier maar.
Hopelijk wil je het beluisteren en laat gerust weten hoe je het vindt.
Technisch stelt het allemaal niks voor (ik ben geen shredder of virtuoos) en het gitaargeluid is óók niet wat ik zou wensen. Maar ik vind 'm toch te mooi om 'm niet te posten. 😁
Alvast bedankt!
https://youtu.be/F-ZZc-klb3M?is=O3YmS1GjP3xs4BXm
Om met het positieve te beginnen: ik vind het geluid best wel goed, ook al had jij kennelijk wat anders in gedachten.
Het nummer zelf vind ik eerlijk gezegd wat onsamenhangend, ik mis een ‘verhaallijn’ waardoor het te lang duurt.
Sorry, kan er niet meer van maken.
Duhsjaak
21 juni 2026, 12:16
Stratie long no no huh?
Ik zocht YT en Google op https://youtu.be/F-ZZc-klb3M?is=O3YmS1GjP3xs4BXm
Maar geen geluk!
Wat doe ik verkeerd?
Vriendelijke groet, Gus
Hé, nu ie rood is doet ie het wel.
Maf hoor.
Ik heb geen jeugdtrauma, maar kennelijk een oud trauma…..
Op een festival zou ik zo mijn kont in het natte gras laten zakken, maar thuis opzetten?
Stratman70
21 juni 2026, 12:26
Om met het positieve te beginnen: ik vind het geluid best wel goed, ook al had jij kennelijk wat anders in gedachten.
Het nummer zelf vind ik eerlijk gezegd wat onsamenhangend, ik mis een ‘verhaallijn’ waardoor het te lang duurt.
Sorry, kan er niet meer van maken.
Oké. In ieder geval bedankt voor het luisteren.
Stratman70
21 juni 2026, 12:28
Stratie long no no huh?
Ik zocht YT en Google op https://youtu.be/F-ZZc-klb3M?is=O3YmS1GjP3xs4BXm
Maar geen geluk!
Wat doe ik verkeerd?
Vriendelijke groet, Gus
Hé, nu ie rood is doet ie het wel.
Maf hoor.
Ik heb geen jeugdtrauma, maar kennelijk een oud trauma…..
Op een festival zou ik zo mijn kont in het natte gras laten zakken, maar thuis opzetten?
Fijn dat het toch nog gelukt is. Ja, smaken verschillen natuurlijk. Bedankt voor het luisteren Gus!
Ha Edwin! Welkom terug :) Dit is zeker een goede comeback en absoluut de moeite waard om hier te posten. Het linkje is inderdaad niet aanklikbaar, dat moet je nog ff fixen wellicht. Ik vind dit een toffe en interessante compositie en ook qua mix erg lekker!
Stratman70
23 juni 2026, 10:59
Thanks Luc!
Hopelijk werkt dit wel:
Sweet Revenge (https://youtu.be/F-ZZc-klb3M?is=5q9jQ3FO9vQCBnTT)
telecastermaster
24 juni 2026, 00:17
Dit werkt beter:
http://www.youtube.com/watch?v=F-ZZc-klb3M
telecastermaster
24 juni 2026, 09:44
Ik ben het verder wel met Fobo eens. Het nummer bevat veel te veel verschillende ideeen, waardoor het erg onsamenhangend is. Stop niet te veel verschillende ideeen in 1 nummer (er is al ruim voldoende progrock in de wereld). Ik zou zeggen: werk het nummer uit in 3 verschillende songs die meer compact en samenhangend zijn. Maar goed, wat weet ik ervan? Ik ben maar een simpele surfrock-gitarist.
edje kadetje
24 juni 2026, 09:57
Ik ben het verder wel met Fobo eens. Het nummer bevat veel te veel verschillende ideeen, waardoor het erg onsamenhangend is. Stop niet te veel verschillende ideeen in 1 nummer (er is al ruim voldoende progrock in de wereld). Ik zou zeggen: werk het nummer uit in 3 verschillende songs die meer compact en samenhangend zijn. Maar goed, wat weet ik ervan? Ik ben maar een simpele surfrock-gitarist.
Na dit commentaar wist ik dat ik dit nummer zeker moest luisteren.
Ik stop ook altijd veel ideeën in een nummer en mijn referentie is prog.
En ik hoor hier ook interessante ideeën. En lekker spel.
Lekker stevig, zonder al te modern te klinken.
That said.
Ik vind het ook best wel 'aan elkaar geplakt'. Stylistisch fragmentarisch.
Positief gezegd: je hebt hier materiaal voor meerdere nummers!
Eens met Fobo: (gitaar)geluid is prima.
Stratman70
12 juli 2026, 15:11
Dank voor het luisteren en je reactie.
Stratman70
12 juli 2026, 15:17
Na dit commentaar wist ik dat ik dit nummer zeker moest luisteren.
Ik stop ook altijd veel ideeën in een nummer en mijn referentie is prog.
En ik hoor hier ook interessante ideeën. En lekker spel.
Lekker stevig, zonder al te modern te klinken.
That said.
Ik vind het ook best wel 'aan elkaar geplakt'. Stylistisch fragmentarisch.
Positief gezegd: je hebt hier materiaal voor meerdere nummers!
Eens met Fobo: (gitaar)geluid is prima.
Dank je wel! Zelf vind ik het redelijk 'logisch' (wat is logisch in muziek?) opgebouwd. De thema's sluiten in mijn optiek wel op elkaar aan, worden met een twist herhaald en zo hoor ik zelf wel een compleet geheel. Maar ik begrijp jullie kritiek in die zin ook wel hoor.
Maar je zegt al dat je het lekker vindt klinken en dan heb ik toch mijn doel bereikt. :)