PDA

View Full Version : Ongewenst tremolo-effect bij palmmuten



nozem
12 augustus 2003, 22:54
Beste mensen,

Ik heb een fender strat waar ik zeer tevreden mee ben. Nu heb ik echter het volgende probleem. Als ik palmmute, laat ik mijn rechterhand op de brug rusten (zoals bijna iedereen doet lijkt me) alleen mijn brug is zo gevoelig voor elk klein beetje aanraking dat ik meteen het tremolo-effect krijg, dus een onzuivere toon, wanneer ik er mijn hand op leg. Is er een mogelijkheid om mijn brug vaster te zetten, en zo ja hoe? Want het is behoorlijk irritant tijdens het spelen! :x

Alvast bedankt

Negative K3 fan
12 augustus 2003, 22:57
jo nozem, jij ook hier? Je kunt probneren een extra veer achterin je g itaar te stoppen voor meer tegendruk, dan komt de brug misschien wat naar achteren ofzo dus dan zul je misschien opnieuw moeten intoneren en ook zal het whammy gebruik wat zwaarder gaan.

lenl

MarshallSG
12 augustus 2003, 23:02
De schroeven van je veren (in de achterkant van je body) strakker aandraaien.

bert k
13 augustus 2003, 00:46
Gewoon oefenen en niet zo hard douwen. Het went echt wel...

Polytheme Pam
13 augustus 2003, 09:02
als je de tremolo nooit gebruikt kan je de tremolo à la Clapton met een blok hout vastzetten...anders idd je speelstijl veranderen..

trouwens...met palmmuting rust je hand toch op de snaren die je wil dempen en toch niet op de brug... :???:

green_day
13 augustus 2003, 10:21
trouwens...met palmmuting rust je hand toch op de snaren die je wil dempen en toch niet op de brug... :???:

Ik denk dat hij daarmee de zadeltjes bedoelt

urezna
13 augustus 2003, 10:23
ik leg m'n hand altijd net op de grens van de brug en snaren, maar heb het probleem niet... ik speel op gitaren die allemaal floyd rose hebben, dus beweegbaar zat, wat dat aangaat.
Oefen je niet teveel druk uit misschien, je hand hoeft er maar losjes op te liggen....

skanky
14 augustus 2003, 03:38
Ik had hetzelfde probleem, ikheb het opgelost door de schroeven aan de achterkabt van je body strakker te draaien zodat de tremolo alleennogmaar naar beneden gedrukt kan worden, ook heb ik er nu 5 veren inzitten.

Sj03rd
15 augustus 2003, 22:37
Gewoon niet te gespannen spelen dat gaat het vanzelf over.....
als je gespannen speelt druk je veel te hard op die brug.

Bassie79
15 augustus 2003, 23:08
heb ook een strat en had t probleem ook

veren strakker aandraaien aan de achterkant van je gitaar

minder druk uitoefenen op je brug of je hand niet op de brug leggen maar gewoon laten "zweven"