Inloggen

View Full Version : Alles komt wel goed

benwave
31 maart 2026, 19:00
https://www.youtube.com/shorts/m_jtpTMWZgY

Een cover, remaster, samen met AI, van een wat ouder nummer van ons
Benieuwd naar wat men er van vind !

Fusion
31 maart 2026, 19:32
Het gekke is dat als je weet dat er AI gemoeid is, luistert t heel vreemd. Wat is er AI en wat niet? Ik vermoed die viool sowieso, die klopt niet lekker soms. IS de zang echt? DIe vind ik goed, maar klinkt wel verdacht loepzuiver enzo, is anders zeker rechtgerokken inde studio. Jouw gitaar mag ik meer horen graag!

lcvanderhelm
1 april 2026, 11:57
Klinkt lekker en verdomd goed gezongen ik hoor hier niets kunstmatigs aan dus ik vraag me af wat er precies met AI is gedaan.

pasqual
1 april 2026, 12:09
Klinkt lekker en verdomd goed gezongen ik hoor hier niets kunstmatigs aan dus ik vraag me af wat er precies met AI is gedaan.

Precies! Ik vermoed alleen de remastering is met AI gedaan(?). Enniewee, erg mooi stukje muziek!!!

Fusion
1 april 2026, 12:20
Als dat zo is is de zang wel heel goed, moet ook haast wel rechtgetrokken zijn?

Erik de Perik
1 april 2026, 12:25
Lekker stukje muziek hoor, ik vind de zang met dat beetje vervorming erin ook erg mooi.

benwave
2 april 2026, 07:58
Voordat ik zeg wat er nu precies is gebeurd zal ik er nog een paar songs op zetten, daarna hebben we het er even over.
Naast de commentaren is er ook iemand die emotioneel geraakt wordt ?

Fobo
2 april 2026, 09:59
Het gekke is dat als je weet dat er AI gemoeid is, luistert t heel vreemd. Wat is er AI en wat niet? Ik vermoed die viool sowieso, die klopt niet lekker soms. IS de zang echt? DIe vind ik goed, maar klinkt wel verdacht loepzuiver enzo, is anders zeker rechtgerokken inde studio. Jouw gitaar mag ik meer horen graag!
Allereerst: prachtig nummer, en inderdaad te weinig jouw gitaar!
Ik maak mezelf wijs dat de zang een synthese is van de stemmen van Pascal Jacobsen en Marco Borsato....
Ik vind het wel mooi maar ik hoef er niet van te janken.

Duhsjaak
2 april 2026, 11:30
Hoi B.,
Ik luister trouw naar alles dat je post.
Ik ben door deze niet geraakt, want Jacobsen, Borsato et al is niet mijn kopje thee.
Maar ik bewonder je vakmanschap.

Als je Amerikaan bent:
Thank you!
In alle andere gevallen:
Keep on keeping on!
Vriendelijke groet, Gus

Fusion
2 april 2026, 13:14
De tekst zelf is overigens ook flink kandidaat voor AI zeg pfff.... Ik zeg:

* zang
* tekst
* viool
* mix

Hou ons niet in spanning Ben.

benwave
2 april 2026, 15:02
Even vol houden Fusion :) maar je zit redelijk in de buurt.

Hier nog twee nummers met meer gitaar

https://youtu.be/TgQC1QSgn-o

https://youtu.be/BXYwzFZMOnQ

en nog één dan

https://youtu.be/0ITsvSVQg0g

lcvanderhelm
2 april 2026, 16:21
Dan zal die gitaar ook wel niet echt zijn.Toch wel raar dat je een denkbeeldige zanger ook in een nederlands dialect kunt laten zingen.
Ik ga lekker mijn hoed opeten en als ik dan nog trek heb mijn schoenen.

Fusion
2 april 2026, 18:30
Even vol houden Fusion :) maar je zit redelijk in de buurt.

https://youtu.be/TgQC1QSgn-o
Alleen jouw gitaarspel is echt, de rest is AI (incl zang akoestische gitaar etc)

Fusion
2 april 2026, 18:31
Ook dat leadje voor jouw solo is AI, en Ben wat speel jij tocj lekker, fijn je weer eens te horen (als jouw solo AI is eet ik mijn schoen op)

benwave
4 april 2026, 07:14
Alle drie de nummers zijn covers van liedjes van mij gemaakt door AI.

Het mooie hier van is dat je je eigen muziek eens kan horen hoe een topband het zou kunnen doen
Het meeste is ook perfect afgemixt en zeer mooi gemasterd
teksten, melodie lijnen, akkoorden schemas zijn dus van mij. ( af en toe een foutje in de overgenomen text)
Maar alle instrumenten die je hoor inclusief de zang gemaakt door AI

Dus Fusion je zat een end goed :)

pasqual
4 april 2026, 09:28
Het is eigenlijk ongelooflijk hoe zoiets allemaal werkt want je kunt echt niet ontkennen dat het het erg goed klinkt! Maar is het niet ook zo dat als de input k.u.t. is, de output inherent is? Dit is overigens een compliment aan jou adres Ben😉.
Hie werkt dit trouwens? Dit maakt me wel nieuwsgierig naar werk van mezelf🤔

Fobo
4 april 2026, 09:45
Heel bijzonder Ben! Ik heb me nog helemaal niet verdiept in AI en heb dus ook geen notie van hoe je dat aanpakt.
Heb je voor jezelf nou nog het idee dat je muziek aan het maken bent?

Pepe
4 april 2026, 10:30
Maar is het niet ook zo dat als de input k.u.t. is, de output inherent is?

Je kan AI vragen om een goede prompt te schrijven, tip van mijn kleinzoon (12), die heeft al een paar albums bij elkaar geprompt.

lcvanderhelm
4 april 2026, 11:59
Hoe zit het nu met de rechten op dit nummer als je het uitbrengt.
Liggen die nog steeds bij jou als schrijver van deze nummers?

benwave
4 april 2026, 14:26
Het is eigenlijk ongelooflijk hoe zoiets allemaal werkt want je kunt echt niet ontkennen dat het het erg goed klinkt! Maar is het niet ook zo dat als de input k.u.t. is, de output inherent is? Dit is overigens een compliment aan jou adres Ben.
Hie werkt dit trouwens? Dit maakt me wel nieuwsgierig naar werk van mezelf樂

Ik heb het met Suno gedaan, en wat je zegt klopt, het maakt zeker uit wat je erin stopt.
In mijn geval heb ik het programma covers laten maken van mijn eigen nummers, je kunt dan nog steeds kiezen voor b.v zanger of zangeres , meer gitaren , of wat dan ook.
Je kunt dus helemaal met woorden aangeven wat het moet worden

Dat is de prompt waar Pepe het over heeft. Het feit dat zijn 12 jarige kleinzoon dat kan kan wilt overig niets zeggen over het resultaat

Er zijn drie belangrijke factoren die bepalen hoe het liedje eruit komt te zien. Die kun je dus procentueel instellen

De "weirdness"
De "Style Influence" (prompt )
De "Audio" ( Het originele materiaal )

In jou geval omdat je veel en mooi origineel materiaal heb kan het wel eens leuk uitpakken, en je zal versteld staan van je eigen nummers.
De kwaliteit van de nieuw gemaakte audio is echt verschrikkelijk goed
Nog een dingetje, je moet wel een abonnement nemen voor wat meer mogenlijkheden,

benwave
4 april 2026, 14:28
Hoe zit het nu met de rechten op dit nummer als je het uitbrengt.
Liggen die nog steeds bij jou als schrijver van deze nummers?

De teksten, melodieën , akkoorden schema's zijn van jou , dus je behoud gewoon alle rechten .

benwave
4 april 2026, 14:31
Heel bijzonder Ben! Ik heb me nog helemaal niet verdiept in AI en heb dus ook geen notie van hoe je dat aanpakt.
Heb je voor jezelf nou nog het idee dat je muziek aan het maken bent?

Jazeker heb ik dat. Ik heb mezelf als amateur altijd afgevraagd hoe zou mijn muziek klinken gespeeld door een echt goede band opgenomen in een top studio.
Nou die vraag is beantwoord, en ik ben onder de indruk van mijn eigen liedjes

Fobo
4 april 2026, 14:34
...ik ben onder de indruk van mijn eigen liedjes
En terecht...

lcvanderhelm
4 april 2026, 19:53
Zou je ons ook kunnen laten horen wat je precies naar Suno gestuurd hebt,of wil je dat niet?

benwave
4 april 2026, 20:46
Zou je ons ook kunnen laten horen wat je precies naar Suno gestuurd hebt,of wil je dat niet?

Kijk hier maar het tweede nummer is het origineel van "murdered in the daytime"

https://www.soundclick.com/zeelandmusicfactory

lcvanderhelm
4 april 2026, 21:28
Geef mij het origineel dan maar de zang is beter,de bas pompt lekkerder en jou gitaar klinkt ook beter.
Met een beetje extra mastering is dit gewoon beter.
Gelukkig maar ik zag het al somber in voor ons muzikanten.

pasqual
4 april 2026, 21:34
Als ik het origineel luister kan ik niet zeggen dat de AI versie beter is. Wel gelikter.....
Je onderschat jezelf!