PDA

View Full Version : The Scene 2.0

Plant
25 november 2025, 23:26
The Scene krijgt een reboot met frontman Syb van der Ploeg (De Kast) (https://www.nu.nl/muziek/6376370/the-scene-keert-na-tien-jaar-terug-met-zanger-syb-van-der-ploeg-vonk-is-terug.html)

Tja... het geld is op?

Met alle respect: The Scene vond ik een goede band, net als dat ik Queen een goede band vond - maar dan wel met resp. Thé Lau en Freddie Mercury als frontmannen. Ze zijn imho (te) bepalend voor de sound.

Bij The Scene had ik ook meer het gevoel dat het Thé Lau met begeleidingsband was, de band had al niet meer de originele line-up en Thé solo klonk als The Scene.

Toen in de jaren '80 John Watts van Fischer-Z solo ging, klonken zijn solo-platen ook als Fischer-Z albums.
(Begeleidings-)bandleden lijken makkelijker te vervangen dan de frontman (m/v/x)

Ergens ben ik wel benieuwd naar deze reboot, maar ik hou m'n hart vast...

Fobo
26 november 2025, 00:27
Mee eens. Thé Lau was zo’n volstrekt andere persoonlijkheid dat ik me niet kan voorstellen dat Syb van der Ploeg serieus The Scene kan 'doen wederkeren’.

telecastermaster
26 november 2025, 01:01
Belastingsdienst is weer eens langs geweest..........

Rinze
26 november 2025, 06:16
Hmm. Zelfde band maar nu zonder onverstaanbare mompelzang?

Ergens begrijp ik wel dat al die oude bands door blijven gaan of een doorstart maken maar vind het vaak ook een beetje sneu. Maar ach, als band en publiek er plezier in hebben..

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Fobo
26 november 2025, 10:59
Ergens begrijp ik wel dat al die oude bands door blijven gaan of een doorstart maken
Tuurlijk, maar bij The Scene is de zanger - vind ik - niet inwisselbaar: Thé Lau wás The Scene.

Pepe
26 november 2025, 12:24
Tuurlijk, maar bij The Scene is de zanger - vind ik - niet inwisselbaar: Thé Lau wás The Scene.

Als je dat loslaat is er ineens heel veel mogelijk,
op de agenda van Suzan&Freek staat 10 keer GelreDome en Pinkpop maar het is een aflopende zaak,
hoeft natuurlijk helemaal niet,
Suzan&Freek kan ook met Bert of Henk Jan of zelfs een Willemijn of Aisha,
hoewel ik dat m/v wel zou aanhouden kwa verwachting met zo'n naam,

Fobo
26 november 2025, 13:13
Als je dat loslaat is er ineens heel veel mogelijk,
op de agenda van Suzan&Freek staat 10 keer GelreDome en Pinkpop maar het is een aflopende zaak,
hoeft natuurlijk helemaal niet,
Suzan&Freek kan ook met Bert of Henk Jan of zelfs een Willemijn of Aisha,
hoewel ik dat m/v wel zou aanhouden kwa verwachting met zo'n naam,
Beetje kromme vergelijking, Pepe.

Pepe
26 november 2025, 13:42
Ik neem het mee in de zelfreflectie.

Fobo
26 november 2025, 18:55
Ik neem het mee in de zelfreflectie.
De groei van jouw competentie in het Dunning-Krugereffect is onmiskenbaar, Pepe. :)

Tabula Rasa
26 november 2025, 22:24
De groei van jouw competentie in het Dunning-Krugereffect is onmiskenbaar, Pepe. :)

Zolang je in ieder geval maar over Mount Stupid weet te komen…

Sent from my iPhone using Tapatalk