PDA

View Full Version : wegschietende plectrum



Ratamahatta
12 augustus 2003, 18:29
hebben jullie ook weleens dat je aan het spelen bent en dat je plectrum uit je handen glipt, zodat je weer kan stoppen in je net zo goed gaande stuk om dat ding op te raken?

zo ja, heb je tips om dot te voorkomen.

MarshallSG
12 augustus 2003, 18:32
Koop Dunlop plectrums heb je er niet zo veel last van zit een goeie grip op door het logo.

Mithrandir
12 augustus 2003, 18:40
Gewoon goed vasthouden en niet als een mietje die dingen vasthouden, het is je moeder niet.

Men, wat een vraag.....

p.s. Sorry, voor de negatieve reactie. Het zal het weer wel zijn.
p.p.s En wie begint te zeiken over die negatieve reactie kan nu alvast zijn mond dicht houden.

Negative K3 fan
12 augustus 2003, 19:18
mith heeft gelijk, gewoon goed vasthouden en meer oefenen, plectrtums laten vallen komt door een gebrek aan controle v/d rechterhand (boven je kunnen proberen te spelen bv)

pimmetje
12 augustus 2003, 19:20
Niet te losjes beetpakken, maar ook niet samenknijpen tot je vingertoppen wit zien. Het helpt ook als je plectrum maar een klein stukje tussen je wijsvinger en duim uitsteekt richting snaren... dus niet acheraan je plectrum beetpakken. En dan nog het aanslaan... niet zo zacht dat je denkt dat er drie huizen verder iemand gitaar zit te spelen, maar ook niet zonder controle alleen maar hakken, zagen en haken.

Ohzoso
12 augustus 2003, 19:48
Vergeet het maar, gitaar spelen is niet voor jou weggelegd. :lol:

wietse
12 augustus 2003, 19:54
mischien is zo'n plectrum dat aan een ring vastzit iets voor jou die schuif je om je duim of wijsvinger en je raakt ze nooit kwijt.

FNaRK
12 augustus 2003, 20:32
of je plakt er een paar aan je gitaar / onder handbereik, hoef je ook niet meer te bukken...

@Mith: je moet je pleurismuil dichthouwe...bij mij schiet er ook wel eens een plectrum uit mijn vingers...zeker als op het podium waar je speelt de temp. boven de 40C komt (maar ja..dat zal jij weinig meemaken)

Luca P
12 augustus 2003, 21:00
Ik heb in mijn plectrum gaatjes gebrand met een hete naald.
Die gaat geen kant meer op!

wietse
12 augustus 2003, 21:11
Ik heb in mijn plectrum gaatjes gebrand met een hete naald.
Die gaat geen kant meer op!
hoe dat zo???
heb je de naald er nog inzitten soms??
of heb je hem aan een touwtje hangen om je pols.

Mithrandir
12 augustus 2003, 21:52
of je plakt er een paar aan je gitaar / onder handbereik, hoef je ook niet meer te bukken...

@Mith: je moet je pleurismuil dichthouwe...bij mij schiet er ook wel eens een plectrum uit mijn vingers...zeker als op het podium waar je speelt de temp. boven de 40C komt (maar ja..dat zal jij weinig meemaken)

Bij mij ook wel hoor, maar het antwoord is zo frigging voor de hand liggend.

andy
12 augustus 2003, 22:21
Een hele rij plectrums langs de microfoonstandaard, vastgeplakt met tape is ook wel stoer.....
























NOT :-D

Luca P
12 augustus 2003, 22:33
hoe dat zo???
heb je de naald er nog inzitten soms??
of heb je hem aan een touwtje hangen om je pols.[/quote]

Haha, nee er zitten gaatjes in de plectrum.
De naald die ik er diverse malen inprik laat grove gaatjes achter.
Ik geef hem een soort antislip profiel dus.

roppie
13 augustus 2003, 00:35
plectrum onder je slagplaat stoppen is ook wel handig. heb je ze altijd binnen handbereik als je er een laat vallen

wietse
13 augustus 2003, 06:33
op m'n flying v zit een soort van plectrum houdertje geplakt passen er wel 10 in , mischien een ideetje.

FNaRK
13 augustus 2003, 10:46
dat ziet er niet uit man :wink:

urezna
13 augustus 2003, 11:46
gewoon eerlijk toegeven, het gebeurt iedereen wel eens een enkel keertje, mij ook...
ik speel doorgaans verder met de vingers, heb mezelf al redelijk aangeleerd zelfs strakke stukken gedempt te spelen. Als ik dan gewoon doe of er nix aan de hand is, merkt de rest van de band het doorgaans niet eens :-) ik gebruik dan de nagel van m'n wjsvinger als plectrum.

andy
13 augustus 2003, 13:16
gewoon eerlijk toegeven, het gebeurt iedereen wel eens een enkel keertje, mij ook...
ik speel doorgaans verder met de vingers, heb mezelf al redelijk aangeleerd zelfs strakke stukken gedempt te spelen. Als ik dan gewoon doe of er nix aan de hand is, merkt de rest van de band het doorgaans niet eens :-) ik gebruik dan de nagel van m'n wjsvinger als plectrum.

Hier nog een. Ik hou de reserve plectrums trouwens altijd in de achterzak van mijn jeans. Heb je net zo snel te pakken als bv bij een onoogelijke clip op je gitaar. :lol:

Izegrim
13 augustus 2003, 15:25
Ik heb in mijn plectrum gaatjes gebrand met een hete naald.
Die gaat geen kant meer op!

BTW (beetje offtopic) Als je plectrum gaat rafelen ken je die net zo goed met een aansteker weer bruikbaar maken...

FNaRK
13 augustus 2003, 15:38
of je koopt een nieuwe :???:

Raffel
13 augustus 2003, 15:48
ik dacht laatst es, ik stap over naar Dunlop Jazz III plectra, maar dan ben je meer aan t letten op dat kleine klote plectrumpje dan op je spel. Mooi weer trug naar mn vertrouwede tortex dus :)

urezna
13 augustus 2003, 16:31
jaaaaaa, de tortex.. :-) of zn broertje van d'addario... wel paars.... ;-)

thijsov
13 augustus 2003, 17:48
ja maak er wie speelt met welke plectrum topic van

- ik speel op een gele dunlop -

:-D

wietse
13 augustus 2003, 19:15
dat ziet er niet uit man :wink:

ach ding zat er op en zit op de zijkant van de body je ziet bijna niet maar inderdaad zo'n ding moet je niet in het zicht plakken.

Ratamahatta
16 augustus 2003, 16:54
ik ga maar eens een paar verschillende soorten kopen, kijken wat bevalt

Wilson
16 augustus 2003, 23:06
dat ziet er niet uit man :wink:

ik zag laatst zon foto van steve vai, niet bepaald een man die het niet zoveel uitmaakt hoe hij eruit ziet, en die had allemaal plectrums aan zn headstock vastgeplakt zitten, met dubbelzijdige tape ofzo, is mischien ook wel een ideetje.

SiNiSTRaL
17 augustus 2003, 00:23
zakk wylde heeft ze ook gewoon onder zijn gitaar geplakt
james hetfield+kirk hammett hebben een hele rits aan de microfoon hangen....

en wat nou slijtende plectra? echte mannen (zoals ik :P ) spelen met 2 mm of dikkere plectrums

ijff
17 augustus 2003, 02:22
... en anders gewoon zo :-D
http://members.chello.nl/~j.ijff/plectrum.jpg

(plectrum is overigens een aluminium Dunlop Teckpick)

arjan
17 augustus 2003, 14:03
je kunt in de winkel ook een soor van hoesje maken die kan je dan op je gitaar plaatsen in hand berijk.
Als dan je plectrum valt kun je daar heel snel en handig een niewe pakken.
En er kunnen een stuk of 6 in.
Erg handig :D

arjan
17 augustus 2003, 14:03
Ik bedoelde kopen :oops:

Raffel
19 augustus 2003, 10:17
... en anders gewoon zo :-D
http://members.chello.nl/~j.ijff/plectrum.jpg

(plectrum is overigens een aluminium Dunlop Teckpick)

Speelt vast fijn ja :???:

ijff
19 augustus 2003, 10:46
Echt wel! En als m'n tiewraps op zijn gebruik ik secondelijm, dat werkt ook.





(wees overigens maar niet bang, de foto is genomen in een vrij melige bui op de late avond... tijdens een optreden heb ik gewoon m'n in alle hoeken en gaten rond mijn plek op het podium plectrums verstopt.)

roppie
19 augustus 2003, 12:14
secondelijm....auw. Ik vind secondelijm aan m'n vingers nooit echt fijn je trekt je huid er half af, op je vingertoppen zal 't wel meevallen, maar ik had 't een keer op m'n arm dat was iets minder stevige huid... :-?