PDA

View Full Version : JC's Mad Dogs & Englishmen Experience live 7-12-'24

pasqual
30 december 2024, 00:43
Honky Tonk Women en intro zoals (ongeveer;)) op het album uit 1970 van Joe Cocker.
We proberen dit album zo'n beetje te brengen zoals het toentertijd ging. Compleet met intro en aankondiging:soinnocent:
Dit is een groep muzikanten van 16 man/vrouw waarmee we nu iets meer dan een jaar bezig zijn. Een leuke groep mensen mag ik wel zeggen. We proberen de muziek van de originele opnames te "vangen" zonder het meteen 100% te kopiëren wat sowieso een onmogelijk taak is.
Wat trouwens een probleem is, is het feit dat je met zo'n grote groep muzikanten het een serieuze opgave is om alles zo te positioneren dat je elkaar zowel letterlijk als soundwise niet in de weg zit! ik zelf zit opgesloten achter de pianist en de percussionist en in mijn rechteroor zitten de blazers te toeteren;)
Had ik maar een blues-trio moeten beginnen:supercool:

Anyway, hopelijk vinden jullie het wat. Overigens opgenomen en gemixt met 24 sporen door de drummer (Lucas Vroemen) en vanuit meerdere camera standpunten gefilmd. De bedoeling is om een soort van compilatie film te maken ter promotie.

https://www.youtube.com/watch?v=gKStoB53OBU

roger
30 december 2024, 15:11
lekker, goeie stem ook! Komt dicht in de buurt.

Fobo
30 december 2024, 17:29
Ja, klinkt goed, daar is helemaal niks mis mee! Plezier spat er zo te zien vanaf!
Dát zouden meer mensen moeten doen....

Erik de Perik
30 december 2024, 21:59
Zit ook weer zo'n tribute wedstrijd aan te komen.

pasqual
30 december 2024, 23:06
Thanx boys;)
Erik, zo vlak na Phil B lijkt me dat niet zo'n toevoeging voor dat programma. Daarnaast spelen wij alleen nummers van dat album, net zolang als er behoefte aan is en/of wij er lol aan hebben. Het idee met dit project (zo als het er nu naar uitziet) is dat voordat het "klaar" is verder te gaan als 70's tribute blues/soul/rock zonder te richten op 1 artiest maar in de brede zin van het woord. Plannen genoeg maar nog niet echte concrete dingen. Wat hier wél uit voortgekomen is, is dat we met 5 muzikanten uit deze band (mij incluis) naast dit project ook nog een blues-rock band zijn begonnen. 16 januari is de eerste repetitie. We gaan het zien....zin in in, in ieder geval:ok:

Erik de Perik
31 december 2024, 09:17
Oh oké, ik heb dat niet zo erg in de gaten gehouden en moest Phil B dus ook opzoeken. Nee, dat werkt dan misschien niet.

Fobo
31 december 2024, 10:06
Effe vraagje off topic: Pasqual, hoe pakken jullie dat aan met zo’n club mensen? Zo te horen spelen jullie niet met het natte vingerwerk, dus ik ga uit van arrangementen: wie maken dat, wie bepaalt hoe en wat, kortom, hoe komen jullie tot resultaat?

pasqual
31 december 2024, 12:01
Effe vraagje off topic: Pasqual, hoe pakken jullie dat aan met zo’n club mensen? Zo te horen spelen jullie niet met het natte vingerwerk, dus ik ga uit van arrangementen: wie maken dat, wie bepaalt hoe en wat, kortom, hoe komen jullie tot resultaat?

Echt van arrangementen kun je niet spreken, behalve dat de blazers zich onderling wel voorzien van hun "arrangementen". We zijn vorig jaar oktober ('23) begonnen met repeteren nadat 3 initiatiefnemers met veel bevriende muzikanten een lijst hebben gemaakt van in hun ogen geschikte muzikanten en die eigenlijk bijelkaar hebben gezet met wat zij voor ogen hadden. Onderweg zijn er een aantal afgehaakt en ook weer bijgekomen. Anyway, we hebben per repetitie van te voren een aantal nummers afgesproken om thuis te repeteren en dan komt de uitwisseling via groepsapp vanzelf op gang betreffende knelpunten en onduidelijke akkoordenprogressies! Sommige nummers zijn getransponeerd vanwege de hoogte, andere nummers zijn uitgebreidt met solo's. De dames van het achtergrond koor hebben heel veel samen thuis geoefend met zangcoach want het slecht jezelf kunnen horen tijdens repetities was wel een dingetje. Dit heeft écht geholpen om alles zuiver te krijgen. Dit alles is eigenlijk niet vooraf bepaald maar in de loop van de repetities aangepakt en vooral door Rob (de Joe Cocker van dienst) geleid, die dat overigens prima doet! Verder hebben we veel ondersteuning van de drie initiatiefnemers die veel praktische zaken regelen zoals de repetities, optredens en financiën. Hoewel van dat laatste je niet teveel van moet voorstellen. Het is vooralsnog vooral kostendekkend en we kunnen promotiemiddelen bekostigen.

Tupelo
31 december 2024, 15:37
Grooved wel.
Bij de opening moest ik aan Rowwen Hčze denken. :D

Fobo
31 december 2024, 17:40
Echt van arrangementen kun je niet spreken, behalve dat de blazers zich onderling wel voorzien van hun "arrangementen". We zijn vorig jaar oktober ('23) begonnen met repeteren nadat 3 initiatiefnemers met veel bevriende muzikanten een lijst hebben gemaakt van in hun ogen geschikte muzikanten en die eigenlijk bijelkaar hebben gezet met wat zij voor ogen hadden. Onderweg zijn er een aantal afgehaakt en ook weer bijgekomen. Anyway, we hebben per repetitie van te voren een aantal nummers afgesproken om thuis te repeteren en dan komt de uitwisseling via groepsapp vanzelf op gang betreffende knelpunten en onduidelijke akkoordenprogressies! Sommige nummers zijn getransponeerd vanwege de hoogte, andere nummers zijn uitgebreidt met solo's. De dames van het achtergrond koor hebben heel veel samen thuis geoefend met zangcoach want het slecht jezelf kunnen horen tijdens repetities was wel een dingetje. Dit heeft écht geholpen om alles zuiver te krijgen. Dit alles is eigenlijk niet vooraf bepaald maar in de loop van de repetities aangepakt en vooral door Rob (de Joe Cocker van dienst) geleid, die dat overigens prima doet! Verder hebben we veel ondersteuning van de drie initiatiefnemers die veel praktische zaken regelen zoals de repetities, optredens en financiën. Hoewel van dat laatste je niet teveel van moet voorstellen. Het is vooralsnog vooral kostendekkend en we kunnen promotiemiddelen bekostigen.
Dat maakt het ook zo leuk; het concept ligt vast, en daar doe je aan mee of niet, en verder zorg je ervoor dat je je partij kent, geen discussies, geen gesodemieter, heerlijk lijkt me.

Denk ik
Gaaf!

pasqual
31 december 2024, 21:02
Dat maakt het ook zo leuk; het concept ligt vast, en daar doe je aan mee of niet, en verder zorg je ervoor dat je je partij kent, geen discussies, geen gesodemieter, heerlijk lijkt me.

Denk ik
Gaaf!

Improviseren met een groep van 16 man/vrouw werkt ook alleen als je écht op elkaar bent ingespeeld en momenteel zijn we dat niet. Zeker niet omdat er sinds kort een toetsenist is afgehaakt (die speelt hier nog wel mee om ons uit te helpen) en zijn vervangster nog veel moet uitzoeken. Dan kun je niet al te veel aan het concept liggen zagen.

Duhsjaak
1 januari 2025, 12:33
Hoi hoi
Ik hoorvan alles langskomen:
Krentebollen
Spelplezier
Een dronken loodgieter uit Leeds of Sheffield

En flik het maar als je ook buiten alles om nog geld moet verdienen, een sociaal leven hebt, etc etc etc.

Petje af!
Ik heb het niet verder gebracht dan een man of 8, 9, op weg naar 12…. Toen de eersten er al weer uitgingen. En we het idee vaarwel hebben gekust.
Voor origineel werk, die band, dat dan wel weer.

De meest in betoog springende coverband is nu met zijn laatste dingen bezig. Een waardig gat om in te springen.
Long may you run.

Vriendelijke groet, Gus

pasqual
5 januari 2025, 21:08
Zelfde optreden: The Letter

https://youtu.be/4TkiAOL_56o?si=8-euaTtjWOsFUgb3

Duhsjaak
7 januari 2025, 13:05
Dus Lipa zei in een interview, dat ze 97 liedjes had geschreven. En dat er 80 bagger waren.
Ik denk, als ik zoiets hoor, dat je geen fan van haar muziek hoeft te zijn om wel fan te zijn van het proces en haar werk ethics.

Diezelfde opvatting heb ik ten opzichte van The Letter. Het nummer (ook het origineel) vind ik persoonlijk niet veel soeps, maar jullie uitvoering heb ik erg van genoten.
Ik zou zo mijn kont in het natte festivalgras laten zakken om dit uit te horen.

Petje af!
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
7 januari 2025, 23:18
Thanx Gus!!
Eigenlijk zijn we nu een coverband aan't coveren:soinnocent:

edje kadetje
14 januari 2025, 16:02
Jaq, klinkt gewoon goed, met veel plezier bi de makers: goed om te zien.