PDA

View Full Version : Probleempje met chorus...



GuitarMaster
12 augustus 2003, 13:46
Ik heb 2e hands voor 15 euro een leuk chorusje op de kop weten te tikken. Het geluid is nog heel aardig, alleen heeft ie een probleempje...
Ik hoor steeds een tik door mn versterker, en als ik de rate opendraai gaat ie sneller tikken. Kan ik dit verhelpen? Misschien true bypassen?

Dirk_Hendrik
12 augustus 2003, 14:43
Wat is het merk en type? Waarschijnlijk kan ik daarna wel een educated guess maken.

semi offtopic
Ik heb dit probleem ook eens gehad met een scheurpedaal. Daar bleek het getik mijn polshorloge te zijn. Opgepikt door element, veel gain v.h. scheurpedaal. etc etc.

Phyrexian
12 augustus 2003, 15:51
Ik heb 2e hands voor 15 euro een leuk chorusje op de kop weten te tikken. Het geluid is nog heel aardig, alleen heeft ie een probleempje...
Ik hoor steeds een tik door mn versterker, en als ik de rate opendraai gaat ie sneller tikken. Kan ik dit verhelpen? Misschien true bypassen?

Ik heb een Boss CE-3 chorus. Als ik niet speel en deze pedaal staat, hoor ik een beetje ruis dat op de interval van de 'rate' knob 'op-en-neer-suist' (je weet wel de frequentie van de noise verandert telkens van hoog naar laag). Ik heb hier voor geen oplossing gevonden, ik denk dat het bij mij gewoon aan het pedaal ligt. Maar bij jou?

GuitarMaster
12 augustus 2003, 22:20
Het is een PSK CR-1, hij lijkt heel erg veel op de boss pedalen, alleen staat er geen boss maar PSK op dat rubbertje op de footswitch.

MarshallSG
12 augustus 2003, 22:25
He ik heb een PSK distortion gehad Was m'n eerste pedaaltje. Heel lang gehad. best wel redelijk ding er zat een soort van heel lichte chorus in leek wel.

Phyrexian
13 augustus 2003, 09:10
He ik heb een PSK distortion gehad Was m'n eerste pedaaltje. Heel lang gehad. best wel redelijk ding er zat een soort van heel lichte chorus in leek wel.

Haha, ik had een omgekeerd scenario met een ouwe Peavey TNT basversterker die ik gebruikte met m'n band. Daar zat ook een chorus ingebouwd en die zorgde ervoor dat ik een soort van overdrive kreeg... weird.

Swan
13 augustus 2003, 22:01
is je versterker ge-aard? misschien n ruis of tik van niet geaard zijn dat dan wordt versterkt en tikt op de snelheid van t pedaal....oid

kokteejl
13 augustus 2003, 22:34
mmmzz ik heb een flanger, hoor je ook een getik maar das door men gsm, en een andere keren waren de batterijen op

Nicci
16 augustus 2003, 10:45
er zit vermoedelijk een smurf in je pedaal. even openmaken, op de kop houden, goed schudden, en weer dicht maken.

oh ja, vergeet die smurf niet dood te trappen. anders zadel je iemand anders weer met hetzelfde probleem op.

Carpe Diem
16 augustus 2003, 11:03
er zit vermoedelijk een smurf in je pedaal. even openmaken, op de kop houden, goed schudden, en weer dicht maken.

oh ja, vergeet die smurf niet dood te trappen. anders zadel je iemand anders weer met hetzelfde probleem op.
:o

GuitarMaster
16 augustus 2003, 11:54
Hm..., heel vreemd, als ik op een ongeaard stopcontact speel dan hoor je de tikken opeens niet meer :???: