View Full Version : Basgitaar naar Engeland versturen
roger
12 november 2024, 14:13
Hoi,
Ik wil als particulier een basgitaar naar Engeland sturen. Door de brexit is dit een stuk lastiger dan naar een EU land...Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Iemand hier misschien tips om dit aan te pakken?
Fobo
12 november 2024, 15:02
Mijn eerste reactie is: begin er niet aan! Het geeft zo’n gesodemieter met de douane. Ooit een Gibson ES-135 verkocht aan iemand in Engeland. Moest tot vijf keer toe documenten (aankoop, eigendomsrecht whatever, wel/geen bedreigde houtsoorten et cetera) overleggen/opsturen aan verschillende instanties. Het heeft dik drie maanden geduurd voordat de boel was geregeld.
Erik de Perik
12 november 2024, 17:06
Ik weet wel dat het vroegâh minder werk was om spullen van en naar de VS te versturen.
Nu moet je sowieso een https://www.nvwa.nl/onderwerpen/brexit/export-plant-brexit/voor-welke-producten-moet-ik-bij-export-naar-het-verenigd-koninkrijk-een-fytosanitair-certificaat-aanvragen#:~
en een
https://shop.postnl.nl/webshop/zakelijke-hulpmiddelen/buitenland/douaneverklaring-standaard-v-a-2kg
Ik zou 'm niet in een hoes versturen. :rockon:
D3nnis
12 november 2024, 18:11
Waar loop je dan tegenaan?
Fobo
12 november 2024, 19:22
Waar loop je dan tegenaan?
Dat het weer opnieuw moet, dat de informatie kennelijk niet volledig was, dat je kopieën moet maken van documenten die je niet (meer) hebt, dat informatie ergens ligt maar niemand weet waar, dat de gitaar ergens anders ligt dan de bedoeling was, dat iemand denkt dat het niet waar is wat je hebt opgeschreven...
Dat soort dingen loop je tegen aan.
Erik de Perik
12 november 2024, 19:50
Ik heb eens even zitten denken (bij wijze van spreke dan) en ik heb van vrijwel geen enkele gitaar of andere spullen voldoende om ze naar de UK te sturen. Mijn jaloezie jegens de Brexiteers neemt zolangzamerhand buitenaardse vormen aan.
D3nnis
12 november 2024, 21:51
Dat soort dingen loop je tegen aan.
Haha, duidelijk...... Ik had toen ik die vraag stelde jouw bericht om eoa reden niet gezien; ik zat nog een paar stappen vroeger in het proces zeg maar.
roger
13 november 2024, 11:15
De koper heeft inmiddels afgehaakt. Dus de bas is weer geweoon te koop.
Mocht er iemand intersse hebben: Ibanez Musician van 1981 incl koffer in zeeer nette staat, het is wel een lefty...
https://thumbs2.imgbox.com/58/cf/QM70c4FM_t.jpeg[/URL]
Tupelo
13 november 2024, 14:01
Mooi ding!! :p
Maar niet voor mij.
MarkS
14 november 2024, 03:02
Sowieso geen lichtgewicht om te versturen (en om re hangen)
roger
14 november 2024, 11:22
Sowieso geen lichtgewicht om te versturen (en om re hangen)
iets van 7 kg dacht ik...
Pepe
14 november 2024, 12:27
iets van 7 kg dacht ik...
zeg maar Fender Precision met een sixpack
motorhan
14 november 2024, 19:05
Het valt best mee je moet een speciaal formulier halen bij post.nl of downloaden dat goed in vullen en dan verzendklaar maken en naar de verzender brengen op het postkantoor wilde ze niet helpen invullen het is uw pakje dus u moet het zelf doen oke bedankt achteraf ging het goed en het was snel op de plaats van bestemming.
dus gewoon doen.
succes
Erik de Perik
14 november 2024, 20:28
Het valt best mee je moet een speciaal formulier halen bij post.nl of downloaden dat goed in vullen en dan verzendklaar maken en naar de verzender brengen op het postkantoor wilde ze niet helpen invullen het is uw pakje dus u moet het zelf doen oke bedankt achteraf ging het goed en het was snel op de plaats van bestemming.
dus gewoon doen.
succes
Het laatste Nederlandse postkantoor in Nederland sloot in 2018. Jij bent waarschijnlijk in de war met een postagentschap. Marktwerking hè! :cheerup:
Het ligt er deels ook aan wat je precies verstuurt en waarheen natuurlijk.
roger
15 november 2024, 07:29
Ja klopt, dat formuliertje heb ik ook gezien bij postNL, alleen is de maximale lengte 1 meter...
Maar het is opgelost, de bas is verkocht en betaalt, de verkoper zorgt dat Fedex hem volgende week bij mij thuis op komt halen!
motorhan
15 november 2024, 08:42
dat klopt ik bedoel postagentschap maar dat zal iedereen begrijpen denk ik en er staat ook max 1 meter maar ik heb al vaker gitaren in verpakking langer dan 1 meter verstuurd daar doen ze hier niet moeilijk over. maar fijn dat het goed gerelegeld is hoef jij je genzorgen meer te maken
Tupelo
15 november 2024, 13:50
Ik vind het vooral mooi spul, die 70's Ibanez gitaren en bassen.
Is het een doorlopende hals trouwens?
Ding doet me denken aan een gitaar van een maatje van mij 33 jaar geleden.
Geloof enige probleem met die dingen is dat je er niet zomaar passende andere pups inpropt.
MarkS
15 november 2024, 14:17
Geloof enige probleem met die dingen is dat je er niet zomaar passende andere pups inpropt.
Neck thru if I recall correctly. Hadden zo'n ding in het muzieklokaal.
Ik vind ze ook fraai, for nostalgic reasons.
Het is wat het is. Een Musician, dus waarom überhaupt PU's stappen.
Dat "maple neck-thru met aan weerszijden een slab ander hout" design werd nogal populair, veel Matsumoko spin-offs
zeg maar Fender Precision met een sixpack
Een sixpack van halve liters zou ik zeggen.
Zelfde geldt voor die Matsumoko gitaren, zwaarder en met een brede neck.
Erik de Perik
15 november 2024, 16:59
Vroegâh was je helemaal de man met zo'n bas. Al die knopjes én actief...!!
Tegenwoordig blijken allerlei andere bassen het ook prima te doen.