View Full Version : Epiphone Joe Bonamassa 1955 Les Paul Standard Copper Iridescent
wood
25 oktober 2024, 12:41
Hey,
Ik heb sinds afgelopen woensdag de nieuwe Epiphone Joe Bonamassa 1955 Les Paul. Moet zeggen dat hij mij niet tegenvalt, ook niet qua
finish. De top ziet er erg mooi uit in deze kleur en hij klinkt goed!
Ik heb er ff een filmpje van gemaakt mochten benieuwd zijn hoe hij klinkt.
https://www.youtube.com/watch?v=-FjFrt7_0dw
Fobo
25 oktober 2024, 14:41
Snieverkeerd; felicitades & happy playing!
pimmetje
25 oktober 2024, 14:45
Leuk speelgoed :ok:.
Veel plezier ermee!
duckman
25 oktober 2024, 15:49
Nice, klinkt goed en ook lekker gespeeld!
Tupelo
25 oktober 2024, 17:07
Klinkt goed.
Zo op zicht lijkt het alsof je pickups heel hoog staan.
wood
25 oktober 2024, 18:46
Klinkt goed.
Zo op zicht lijkt het alsof je pickups heel hoog staan.
Stonden naar mijn idee ook erg hoog dus ik heb ze al voor ik het filmpje maakte lager gezet. Maar misschien kunnen ze nog wat lager alleen ik weet niet tot hoever je kan gaan bij die schroefje
Erik de Perik
25 oktober 2024, 21:05
Stonden naar mijn idee ook erg hoog dus ik heb ze al voor ik het filmpje maakte lager gezet. Maar misschien kunnen ze nog wat lager alleen ik weet niet tot hoever je kan gaan bij die schroefje
Ik dacht altijd dat een P90 relatief dicht op de snaren moest, dichter dan een humbucker. Als ik zo naar jouw clip luister, hoor ik er weinig P90 in terug. Veel distortion, weinig helderheid (net als ik) en qua sound niet te vergelijken met bijvoorbeeld een LP Junior met P90's. Maar dat kan ook aan de IR liggen die jij gebruikte.
Sowieso een belachelijk goede deal; 900 EUR voor een prima gitaar met case. Waarom zou je nog een Gibson kopen?
Zag dan wel weer dat ze voor een vergelijkbare Les Paul Kirk Hammett (https://www.thomann.de/intl/epiphone_kirk_hammett_greeny_lp_std.htm) het dubbele willen hebben.... waarschijnlijk vanwege de immense populariteit van Metallica.
pasqual
26 oktober 2024, 21:26
Klinkt prima en ziet er mooi uit. Maar Erik de P heeft hier wel een punt: Ik kan hier ook geen P90 onderscheiden van een humbucker. Neemt niet weg dat ik de sound wel lekker vind, een beetje Gary Moore-isch.
Erik de Perik
27 oktober 2024, 14:30
Klinkt prima en ziet er mooi uit. Maar Erik de P heeft hier wel een punt: Ik kan hier ook geen P90 onderscheiden van een humbucker. Neemt niet weg dat ik de sound wel lekker vind, een beetje Gary Moore-isch.
Niet zo vreemd natuurlijk, aangezien de Marshals van Moore door Michael Soldano onderhanden zijn genomen.
Tupelo
27 oktober 2024, 15:37
Ja, Gary Moore moest ik ook aan denken.
wood
27 oktober 2024, 17:14
Niet zo vreemd natuurlijk, aangezien de Marshals van Moore door Michael Soldano onderhanden zijn genomen.
De Soldano gebruik ik via de Direct out en heb in Logic niks veranderd aan het geluid. Ik ben echt nooit bezig geweest met het merk Soldano, maar moet zeggen dat de versterker wel echt heel goed werkt, maar dan ook alle sounds met dezelfde EQ instelling.
Erik de Perik
27 oktober 2024, 17:31
De Soldano gebruik ik via de Direct out en heb in Logic niks veranderd aan het geluid. Ik ben echt nooit bezig geweest met het merk Soldano, maar moet zeggen dat de versterker wel echt heel goed werkt, maar dan ook alle sounds met dezelfde EQ instelling.
Hartstikke mooi natuurlijk, maar klopt het dus dat er niets te horen is van een P90 oftewel enkelspoel?
wood
27 oktober 2024, 21:18
ik hoor wel verschil als ik deze gitaar of een lp met humbuckers aansluit op deze versterker maar het is wel een geluid met redelijk wat
gain dus dan valt het verschil misschien minder op.
Erik de Perik
27 oktober 2024, 23:35
En wat bedoel jij dan met "een geluid"?
Da Vinci
28 oktober 2024, 10:19
Zag dan wel weer dat ze voor een vergelijkbare Les Paul Kirk Hammett (https://www.thomann.de/intl/epiphone_kirk_hammett_greeny_lp_std.htm) het dubbele willen hebben.... waarschijnlijk vanwege de immense populariteit van Metallica.
En de Gibson headstock natuurlijk ;)
Wil de feestvreugde van Wood niet bederven want hartstikke mooie gitaar, maar zo'n Gibson style headstock maakt 'm voor mij dan toch wel weer (edit; visueel) 'kloppend'.
wood
28 oktober 2024, 10:37
En de Gibson headstock natuurlijk ;)
Wil de feestvreugde van Wood niet bederven want hartstikke mooie gitaar, maar zo'n Gibson style headstock maakt 'm voor mij dan toch wel weer (edit; visueel) 'kloppend'.
Helemaal mee eens. En een de binding om de body mag voor mij ook wel wat mooier, dat is bij een Gibson heel anders. Vermoedelijk omdat oa bij de Epiphone de poly finish er overheen zit. Maar moet zeggen dat de top er heel mooi uit ziet, ondanks dat het een poly finish is
wood
29 oktober 2024, 16:05
Hartstikke mooi natuurlijk, maar klopt het dus dat er niets te horen is van een P90 oftewel enkelspoel?
Heb even een filmpje gemaakt waar je de P90's beter op kan horen
https://www.youtube.com/watch?v=5Ugk4yXMufw
pasqual
29 oktober 2024, 23:05
Nice! Die stand in het midden is erg mooi;)
MarkS
30 oktober 2024, 13:08
Stuk beter herkenbaar. Ik weet niet hoe "heet " die P90's zijn?
wood
30 oktober 2024, 13:19
Stuk beter herkenbaar. Ik weet niet hoe "heet " die P90's zijn?
Redelijk, had voor mij wel wat minder output mogen hebben en de neck pickup iets brigther
Duhsjaak
30 oktober 2024, 15:21
Redelijk, had voor mij wel wat minder output mogen hebben en de neck pickup iets brigther
Als erkend P90’ofiel, zou ik je het advies willlen geven de hals pup voorzichtig verder ‘in’ te draaien. Dus verder van de snaren af.
Over het algemeen staat de hals pup te dicht op de snaren, waardoor je dictie verliest
De 1955 pups waren allemaal boterzacht. Het is geschiedvervalsing als er hete pups in zijn geschroefd. Kan ie even goed heel fijn klinken hoor.
Fijne aanwinst!
Veel plezier!
Vriendelijke groet, Gus
Erik de Perik
30 oktober 2024, 18:31
Dat klinkt al een stuk beter op die doffe neck na dan.
:hide:
wood
31 oktober 2024, 16:07
Als erkend P90’ofiel, zou ik je het advies willlen geven de hals pup voorzichtig verder ‘in’ te draaien. Dus verder van de snaren af.
Over het algemeen staat de hals pup te dicht op de snaren, waardoor je dictie verliest
De 1955 pups waren allemaal boterzacht. Het is geschiedvervalsing als er hete pups in zijn geschroefd. Kan ie even goed heel fijn klinken hoor.
Fijne aanwinst!
Veel plezier!
Vriendelijke groet, Gus
Top, thanks voor het advies!!