PDA

View Full Version : kaminski - impostor syndrome

Dweezman
19 oktober 2024, 20:25
Al weer een poosje uit:

https://youtu.be/WKfc4vTDzHU?si=jzFoqZhYoQMyq1ds

Benieuwd naar wat jullie vinden!

pasqual
19 oktober 2024, 22:06
Mooi stukje muziek, goede melodieën en ritmes! Heb je alles zelf ingespeeld?
Btw, mooie beelden en kleurencombinaties!

Fobo
20 oktober 2024, 10:27
Knap, beslist geen dertien-in-dozijn-stuk, op een leuke manier onvoorspelbaar, leuke gimmicks, oog voor detail: ‘het klopt allemaal’.
De zang vind ik wat minder, te weinig volume.
Hoewel niet echt mijn kopje thee, een hele grote plus: complimets!

Erik de Perik
20 oktober 2024, 14:36
Lekker stukje muziek hoor! Mix is nogal mono/door het midden, maar het stoort niet.

Fusion
20 oktober 2024, 14:41
Voor deze ga ik vanavond even zitten.

Fusion
20 oktober 2024, 19:40
De t3r1ng, dit is echt heel, heel, heel erg mooi. Man wat goed. En vooral mooi. Adembenemend. Er zijn hier op dit forum een laat mooie dingen gepost, en alles van jou behoort daartoe, maar dit is verreweg t mooiste wat ik hier heb gehoord. Echtwat goed man!

Dweezman
20 oktober 2024, 20:08
Dit vind ik een bijzondere opmerking, want deze hoor ik vaker! En het klopt waarschijnlijk ook, want de masteraar gaf destijds aan dat mijn mix in deze song te breed was. Ik heb dus bewust de mix 'smaller' gemaakt. Het ontbreekt mij (op headphones na) de mogelijkheid dit zelf echt goed te kunnen horen, en heb de aanwijzingen destijds opgevolgd. Er is genoeg over links/rechts, maar scherp opgemerkt!

Dweezman
20 oktober 2024, 20:09
Ik vind mijn zang ook altijd minder. Daarom niet te prominent.

Dweezman
20 oktober 2024, 20:10
Zeker. Drums programmeer ik, rest ingespeeld. In alle eerlijkheid, dit is maanden werk.

Dweezman
20 oktober 2024, 20:15
Wow. Dank. Iedereen trouwens hoor: het wordt steeds zeldzamer dat mensen echt luisteren naar elkaars muziek. 20 jaar geleden kwam ik op dit forum, en was alles gitaar, amp en fx. Enorme GAS aanvallen, en heerlijk nerden met de 'greats' hier op het forum. Volgens mij alles behoorlijk opgedroogd, en draait het in mijn leven nu veel meer om muziek dan gear. Daarom is dit mijn nieuwe favoriete plek op gitaarnet.

Fusion
20 oktober 2024, 22:11
Je inspireert me om ook weer eens 'indie' op te pakken. Ik hou best van Bon Iver, Dustin Tebutt, Sufjan, Vancouver Sleep Clinic, Eleven, Eels, Hollow Coves, Radiohead etc. Oke, geen idee of dat helemaal indie is maar goed, whatever. Vooral om eens zo te experimenteren met de mix en de sound, lijkt me heerlijk. Ik doe af en toe wel eens wat in die richting maar maak t nooit af. Hmmm....

Duhsjaak
21 oktober 2024, 08:10
Hoi hoi
Gear is gereedschappen mijn ogen. Maar ja, ik heb vorige week nog een nieuwe gekocht en gepost op ‘wat is je laatste aanwinst’ of zoiets.

Ik kom hier (sounds) regelmatig om wat rond te struinen. Het leuke is dat het me soms laat luisteren naar dingen waar ik normaal niet zo makkelijk warm voor loop. En dan blijkt soms dat ik ineens merk dat ik mijn kont in het nattige festival gras zou laten zakken om daar eens van te genieten.
Dit is er zo een.
Zie ik af en toe ook kleine stukjes Bernard Buffet in het artwork?

Kort en goed: ziet er goed uit; klinkt heerlijk. Van mij mag het vaker.
Vriendelijke groet, Gus

Dweezman
22 oktober 2024, 18:46
Je somt daar ongeveer alles op wat ik erg tof vind. Heel bewust sorteer ik niet voor op een indie-achtige sound. Het is gewoon het enige wat ik kan. Ik zou nog wel eens onversneden prog willen maken, maar ben bang dat dat toch weer indie wordt. Anekdoten is voor mij zo'n band die op het snijvlak zit.

Ik denk denk niet zo in genres, het is wat het is. Dat is voor een mogelijk publiek natuurlijk kut, want het lijkt nergens op.

Dat muziek inspireert is een feit, dat heb ik eigenlijk ook met alles wat ik echt goed vind ;-) Op ska na, dat snap ik niet ;-)

Dweezman
22 oktober 2024, 18:48
Ik ken Bernard Buffet niet, maar zal dat opzoeken! Dank voor je mooie woorden. Op een festival zal je me niet aantreffen, sorry daarvoor.

edje kadetje
23 januari 2025, 12:28
Mooi en intrigerend.

Heb wel even nodig om dit goed te laten doordringen. Naarmate het nummer vordert, steeds meer overtuigd.
Niet echt door de zang - of toch wel? Ik weet het niet zo goed. Ik zou het zelf wel zo willen durven.

Ik weet niet of je het nodig vindt om associaties te horen van ons, maar ik hoor er wel wat Radiohead in. (En dat is ook een compliment.)